3

لابی های سودجو را عامل نابسامانی ارزی ترکیه اعلام کرد

  • کد خبر : 250920
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه لابی های سودجو را عامل نابسامانی بازار ارز در کشورش اعلام کرد و گفت: ‘دشمنان ترکیه با پنهان شدن پشت دلالان ارز و موسسات اعتباری نمی توانند به ما ضربه بزنند.’

اردوغان، لابی های سودجو را عامل نابسامانی ارزی ترکیه اعلام کردبه گزارش افق نیوز/ افزایش نرخ ارزهای خارجی در بازار ترکیه طی سال جاری موجب نگرانی های جدی مردم و مقامات این کشور شده به طوری که در سالجاری میلادی ارزش لیر در برابر دلار ۱۸ درصد و در برابر یورو نیز ۱۳ درصد کاهش یافته است.
هم اکنون هر دلار آمریکا به ارزش ۴٫۳ لیر و هر یورو به ارزش ۵٫۱۵ لیر در ترکیه به فروش می رسد.
مقامات ترکیه در ماه های اخیر افزایش نرخ ارز در این کشور را توطئه دشمنان دانسته و مدعی تلاش برخی کشورهای عربی، اتحادیه اروپا، آمریکا، موسسات بانکی و مالی بین المللی و موسسات اعتبار سنجی بین المللی برای زمین زدن دولت و حزب حاکم ترکیه شده اند.
اردوغان امروز طی سخنرانی در اتحادیه اتاق ها و بورس های ترکیه در آنکارا بیان کرد: دشمنان سعی کردند تا ترکیه را در امواج بازی های کوچک غرق کنند، ولی ما توانستیم با اتحاد و همبستگی، کشور را به ساحل امن برسانیم.
وی افزود: آنها تلاش کردند تا ترکیه را در زمینه تولید، صادرات و بازار کار در تنگنا قرار دهند ولی ما با اتحاد و همبستگی خود و با یافتن راه های جدید از این تنگناها خارج شدیم و به نامردان فرصت ندادیم.
وی اظهار کرد: برخی تلاش می کنند با عملیات روانی نوسان اقتصادی موجود بازار جهانی را به گونه ای جلوه دهند که گویا کشور ترکیه دچار مشکل شده است و با این روش ملت ترکیه را نگران می کنند.
وی عرصه اقتصادی را بسیار شکننده دانست و ادامه داد: ما با حساسیت بسیار بالا با شایعات و دروغ ها در عرصه مسائل اقتصادی برخورد می کنیم ولی برخی بر خلاف مصالح ملی اقدام می کنند و در روزهای اخیر نیز با چنین اقدامات و حرف های غیر مسئولانه ای مواجه هستیم.
رئیس جمهور ترکیه میزان رشد سال جاری این کشور را بر اساس نرخ رشد سه ماهه نخست بیش از هفت درصد اعلام کرد و گفت: به رغم برگزاری انتخابات این روند ادامه خواهد یافت.
وی تحقق رشد اقتصادی بالای هفت درصدی ترکیه با منابع فعلی را ناممکن دانست و گفت: ما به سرمایه گذاران خارجی جدید در ترکیه و تشویق به فعالیت آنها نیاز داریم.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=250920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر