1

آوایی: منصفانه نیست در زمینه حقوق بشر تسلیم فرهنگ‌های دیگر شویم

  • کد خبر : 250994
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷

وزیر دادگستری گفت: ما فرهنگ و زبان و دردهای مشترکی با پاکستان داریم و می‌توانیم درمان مشترکی نیز برای غلبه با این مشکلات پیدا کنیم.

علیرضا آوایی در دیدار با اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان گفت: تشابهات فرهنگی و  تاریخی مشترکی بین ما و پاکستان وجود دارد. لذا انتقال تجارب بین دو کشور می تواند شفابخش باشد. قوه قضاییه پاکستان قوه مستقلی است و باید به قضات پاکستان این عزت و اقتدار را تبریک بگوییم.
وی افزود: از نکات قوه قضاییه کشور ما استخدام قضات فاضل است که در مقابل فشارها بتوانند مقاومت کنند و شرافت حرفه‌ای خود را معامله نکنند.
وزیر دادگستری افزود: ما در زمینه مشترکات  می توانیم بیش از پیش با همدیگر  همکاری کنیم و هیچ مانعی برای توسعه روابط مان وجود ندارد و کافی است که فقط اراده کنیم. تقویت همکاری‌های حقوقی و قضایی می‌تواند به ما کمک کند همچنین موضوع حقوق بشر.
وی ادامه داد: ما ملتی متفاوت با غرب اما متعالی هستیم و منصفانه نیست در زمینه حقوق بشر ارزش‌های خود را کنار بگذاریم و تسلیم فرهنگ های دیگر شویم. شاهد هستید در چند سال اخیر از  اسلام  که این اندازه فهم و عقلانیت را داراست  چهره ای  را در دنیا  نشان دادند به عنوان دینی جدا از منطق به خاطر ضربه زدن به کشورمان. لذا در این فضا ما نیاز بیشتری به همکاری داریم برای مبارزه با گروه های تکفیری و تروریست. همچنین در زمینه قاچاق مواد مخدر ما تلاش داریم که این معضل را ریشه کن کنیم.
آوایی افزود: ما فرهنگ و زبان و دردهای مشترک داریم و می توانیم درمان مشترکی برای غلبه با این مشکلات پیدا کنیم.
در ادامه این دیدار اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان  گفت: روابط دو کشور ایران و  پاکستان روابط دوستانه و با ایدیولوژی و جغرفیای مشترک است و اسلام حلقه اتصال این دو کشور است.
وی افزود: پاکستان کمک‌ها و حمایت های ایران را فراموش نمی کند، در زمان جنگ و صلح پشتیبان ایران است و امیدواریم این همکاری‌ها بین دو کشور ادامه یابد.
وی افزود: موضوعاتی همچون انتقال تجارت و همکاری های دو جانبه و … در دستور کار دو طرف قرار دارد. امیدواریم در قالب همکاری با یکدیگر سطح تبادلات را ارتقا ببخشیم.
دادستان کل پاکستان گفت: ظرفیت‌های خوبی جهت مبارزه با مواد مخدر در دو کشور وجود دارد و ما در مرکز بین المللی داوری نیز می‌توانیم همکاری‌های مجدانه‌ای داشته باشیم.
بر اساس این گزارش در مراسم امروز جمال انصاری رییس سازمان تعزیرات کل کشور و برخی از  معاونان وزیر دادگستری کشورمان حضور داشتند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=250994

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر