1

وزارت اطلاعات نمی تواند بگوید از نظر من کسی جاسوس است

  • کد خبر : 251054
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶

معاون اول قوه قضائیه گفت: دادگاه دری‌اصفهانی را محکوم کرده و تجدیدنظر هم حکم را تایید کرده و این پرونده هم با حضور وکیل رسیدگی شده؛ بنابراین ایشان از نظر دادگاه جرمش ثابت و حکمش قطعی است.
 

به گزارش افق نیوز، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران در خصوص صدور حکم ۸ تروریست داعشی گفت: حکم این ۸ نفر صادر شد اما هنوز قطعی نشده است. این حکم در دادگاه بدوی صادر شده و ممکن است به آن اعتراض کنند.

وی در خصوص زمان برگزاری دادگاه متهمان آشوب خیابان پاسداران هم گفت: هنوز تعیین وقت نشده اما تعداد متهمان زیاد است.

محسنی اژه‌ای در خصوص اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه وزیر اطلاعات و نمایندگانشان عنوان کردند که ادعای جاسوسی دری اصفهانی کذب است و وی از نظر ما جاسوس نیست و قوه قضاییه هم تحت فشارهای خارجی مجبور شده حکم حداقلی ۵ سال حبس بدهد، گفت: من از نقل قول ها اطلاعی ندارم اگر چنانچه منظور این است که اتهام این فرد جاسوسی نیست حتما غلط است، اگر هم فردی که اتهام جاسوس بر او هست وزارت اطلاعات بگوید هست یا نیست غلط است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: وزات اطلاعات می تواند بگوید بر اساس اسناد و مدارک از نظر من فلانی متهم به جاسوسی است یا نیست اما وزارت نمی تواند بگوید از نظر من جاسوس است. چون زمانی می تواند این را بگوید که ثابت شده باشد.

وی افزود: در مورد دری اصفهانی دادگاه این فرد را محکوم کرده و تجدید نظر هم حکم را تایید کرده و با حضور وکیل هم رسیدگی شده و بنابراین ایشان از نظر دادگاه جرمش ثابت و حکمش قطعی است.

اژه‌ای گفت: مرجع اصلی در این خصوص قوه قضاییه است و اینکه می گویند حکم حداقلی بوده است بی خود می گویند.

وی ادامه داد: احکامی که صادر میشود در خصوص این اتهام بین ۵ تا ١٠ سال است و قاضی بر اساس تشخیصی که می دهد حکم می کند و حداقلی نیست.

معاون اول قوه قضاییه گفت: الان ایشان به عنوان جاسوس در زندان است و نمی دانم که درخواست اعاده دادرسی داده است یا نه البته اگر درخواست دهد بررسی می شود.

وی درباره درخواست اعاده دادرسی مرتضوی گفت: هر کسی که درخواست اعاده دادرسی کند، ثبت می‌شود و این به معنای پذیرفته شدن نیست. پس از ثبت، بررسی می‌شود تا ببینند پذیرفته می‌شود یا خیر. اگر اعاده دادرسی بر اساس چند بندی که در قانون پیش‌بینی شده، باشد پذیرفته می‌شود و در غیر این صورت رد می‌شود.

معاون اول قوه‌قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اظهارات دادستان کل کشور در زمان استعفای نجفی شهردار سابق تهران و اینکه اعضای شورای شهر این اظهارات را مداخله در امور شورای شهر دانستند گفت: آقای منتظری تا جایی که به یاد دارم گفته بود، شهردار خودش گفته نمی‌توانم ادامه بدهم و اگر احیاناً شهردار بعدی منصوب نشود و مشکلات شهر روی زمین بماند، فردا آیا شورای شهر در مقابل تاخیر و پذیرش استعفا و مشکلات به وجود آمده مسئول است یا خیر و آیا مدعی‌العموم می‌تواند ورود کند یا خیر؟ اگر به این جهتی که من شنیدم باشد، دخالت نیست و در واقع یک واقعیتی بیان شده است.

محسنی اژه‌ای درباره تلاطم بازار ارز به رغم دستگیری‌ برخی افراد و متهمان گفت: منشا‌ء که قطعاً دلال‌ها نیستند. در مسأله ارز حتما یک بخشی ممکن است با کمک قوه‌قضاییه حل شود اما یقیناً مسئله ارز با بگیر و ببند تمام نمی‌شود و در این شکی نیست و خود دولت و بانک مرکزی هم می‌داند و نباید توقع داشته باشیم، صرفا با اقدامات قضایی مسئله ارز حل شود.

وی افزود: یک بخشی دستگیری‌هاست و قطعا تاثیر دارد و افرادی که بر خلاف سیاست های اعلامی و مقررات دولتی عمل کنند، طبیعی است با برخوردهای قوه‌قضاییه مواجه می‌شوند و یقیناً این اقدامات بی تاثیر نبوده است.

معاون اول قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت بقایی نیز اظهار کرد: ایشان در حال تحمل کیفر است و اگر هر وقت نیاز به اقدامات درمانی داشته باشد، تا جایی که امکان دارد در داخل زندان انجام می‌شود و در غیر آن در خارج از زندان صورت می‌گیرد اما الان آخرین وضعیت را خبر ندارم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=251054

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر