2

بیشترین و کمترین ضریب هوشی یا IQ را کدام کشور ها دارند ؟

  • کد خبر : 251131
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

تحقیقی که برای موسسه آماری تحقیقات مغز جالب بود و برای مشخص کردن ضریب هوشی بالاتر در کشورهای جهان در سال ۲۰۱۶ تحقیقی را انجام داد. ضریب هوشی یا IQ همیشه مساله ای بحث برانگیز است.

IQ  بیشترین  و  کمترین  ضریب  هوشی  یا  IQ  را  کدام  کشور ها  دارند ؟

افق نیوز/تحقیقی که برای موسسه آماری تحقیقات مغز جالب بود و برای مشخص کردن باهوش ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۶ تحقیقی را انجام داد. ضریب هوشی یا IQ همیشه مساله ای بحث برانگیز است.ولی در امروز باهوش ترین کشورهای جهان از نظر رده هوشی در این تحقیق به هیچ وجه نژاد خاصی در نظر گرفته نشده است. بلکه میانگین هوشی کل افراد جامعه بررسی و عدد متوسط آن داده شده است.

 

باهوش ترین کشورهای جهان

ضریب هوشی ۹۷

کانادا ازباهوش ترین کشورهای جهان وجزو کشورهای طراز اول ازنظر معیارهای بین المللی مثل آزادی شهروندی، کیفیت زندگی و تحصیلات محسوب می شود. میانگین ضریب هوشی این کشور ۹۷ است. کشورهای دیگری که این میانگین ضریب هوشی را دارند عبارتند از فنلان و جمهوری چک.

 

ضریب هوشی ۹۸

عددی که به آمریکا تعلق می گیرد کمی تعجب برانگیز است. چرا که آمریکا اقتصاد برتر دنیا است. چند بهترین دانشگاه های جهان در آن قرار دارند، ولی از نظر تحصیلی نسبت به کشورهایی مثل ژاپن، استرالیا و کانادا کمی عقب تر است. طی تحقیق موسسه مطالعات مغز میانگین ضریب هوشی در آمریکا عدد ۹۸ است.دیگر کشورهایی که میانگین ضریب هوشی مردم ۹۸ است می توان به کشورهای زیر اشاره کرد.

 

نروژ اولین کشور حوزه اسکاندیناوی با مرفه ترین و شادترین مردم روی کره زمین یک کشور کوچک ولی پیشرفته با طبیعی بسیار زیبا است. مغولستان از آسیای میانه کشور پیشرفته ای نیست و به شکل سنتی هنوز اقتصاد آن برپایه دامداری و کشاورزی است.فرانسه از نظر بهداشت، تحصیلات، آزادی و شرایط زندگی مردم یکی از بهترین کشورهای چهان است.

 

دانمارک با سطح زندگی بالا مردم مرفهی دارد، تحصیلات رایگان و سطح بالا از دیگر نقاط قوت این کشور است که در مقایسه با دیگر کشورهای جهان کمترین corruption را دارد.استرالیا نیز ینگه دنیا است که به سطح سواد مردم و سیستم آموزشی اش افتخار می کند.

 

ضریب هوشی ۹۹

اسپانیا بزرگترین کشور جنوب اروپا که چندان در زمینه اقتصاد و جامعه شناسی چندان موفق عمل نکرده است. با وجود بالا بودن نرخ بیکاری در اسپانیا این کشور از نظر هوشی عدد میانگین ۹۹ را دارد.

 

از دیگر کشورهای جهان در این رده هوشی می توان بهPOLAND اشاره کرد که در عرضه هنر، نویسندگی، فلسفه و دانش افراد برجسته ای به جهان معرفی کرده است.مجارستان یکی از کوچکترین کشورهای جهان که کمتر از ۱۰ میلیون جمعیت دارد. ولی این کشور هم در زمینه هنر، موسیقی،‌ ادبیات، ورزش، و علم و فن آوری افراد نام آوری دارد. میانگین هوشی در این کشور هم ۹۹ است.

 

ضریب هوشی ۱۰۰

انگلستان قدرت اقتصادی، ارتش، فرهنگ قوی دارد و از نظر سیاسی و علمی از معدود کشورهای بسیار پیشرفته جهان است. دانشگاه های مهم و مطرح این کشور که برخی از آن ها قدمتی چندصد ساله دارند. پرستیژ خاصی به این کشور می دهد. میانگین ضریب هوشی در انگلستان ۱۰۰ است.

 

نیوزیلند هم با میانگین ضریب هوشی ۱۰۰ در آن سوی دنیا یکی از زیباترین کشورهای جهان از نظر طبیعت بکر و منحصربه فردترین گونه های جانوری محسوب می شود.چین هم که در سال های اخیر به یکی از ابرقدرت های اقتصادی تبدیل شده کشوری بسیار بزرگ با میانگین ضریب هوشی ۱۰۰ نزدیک به یک سوم مردم جهان را در خود جای داده است.

 

بلژیک نیز در همین گروه قرار دارد. بنیانگذار ناتو NATO، اتحادیه اروپا، سازمان تجارت جهانی و دیگر موسسات مهم جهانی از دیگر کشورهای غرب اروپا است که با میانگین ضریب هوشی ۱۰۰ محل تولد دانشمندان به نامی بوده است.

 

ضریب هوشی ۱۰۱

سوئیس از نظر سطح زندگی و سیستم آموزشی بسیار پیشرفته که با انتخاب دانش آموزان مستعد و حمایت از آن ها آوازه جهانی دارد میانگین ضریب هوشی ۱۰۱ دارد.سوئد از دیگر کشورهایی با این ضریب هوشی است که از نظر اقتصادی، بهداشت، تحصیلات، رفاه اجتماعی و آزادی های شهروندی گوی سبقت را از تمام کشورهای حوزه اسکاندیناوی ربوده است.

 

ضریبت هوشی ۱۰۲

هلند نه تنها در هوش با عدد ۱۰۲ که در شادبودن مردم و رفاه اجتماعی نیز کشور تراز اولی است. از دیگر کشورهای با ضریب هوشی ۱۰۲ می توان از ایتالیا نام برد. از علم گرفته تا فن آوری و هنر افراد معروفی از این کشور آوازه جهانی دارند.

آلمان نیز در این گروه جای می گیرد. با وجود ۸۲ میلیون جمعیت، یکی از بهترین کشورها در زمینه استاندارد زندگی است. جامعه ای باهوش، فعال، ماهر و خلاق دارد. سیستم آموزشی در آلمان مجانی و کیفیت بسیار بالایی دارد.

 

اتریش نیز در این گروه جای می گیرد. کشوری کوچک که همسایه شمالی آلمان است ولی وضعیت اقتصادی و رفاه اجتماعی، تحصیلات و شرایط اقتصادی از آلمان کمتر نیست.

 

ضریب هوشی ۱۰۳

سنگاپور از معدود کشورهای آسیایی پیشرفته است که سرعت فن آوری در آن نیز نرخ بالایی داشته است.

 

ضریب هوشی ۱۰۴

تایوان با نیزوی کار ماهر و تکنولوژی خوب که بیشتر شهروندانش تحصیلات بالایی دارند. در زمینه تحصیلات دانشگاهی تایوان همتراز کشورهای پیشرفته دنیا است.

 

ضریب هوشی ۱۰۵

ژاپنی ها به باهوش بودن مشهورند. علاوه بر امید به زندگی که باعث می شود ژاپنی در میان کشورهای جهان بیشتر طول عمر را داشته باشند، این کشور در زمینه تحقیقات علمی و فن آوری کشور بسیار موفقی است.

 

ضریب هوشی ۱۰۶

این عدد را کره جنوبی از آن خود کرده است. همراه با تایوان، سنگاپور، هنگ کنگ آن را می توان یکی از ۴ اژدهای اقتصاد آسیا دانست. این کشور بدون هیچ گونه منابع طبیعی تنها بر پایه تکنولوژی توانسته است یکی از موفق ترین کشورها باشد. در زمینه تحصیلات، ریاضی و علم کره جنوبی یکی از کشورهای برتر جهان است.

 

ضریب هوشی ۱۰۷

کشوری کوچک ولی با آوازه جهانی هنگ کنگ، که از نظر سیاسی جزو پین محسوب می شود، ولی سرزمینی مستقل که تلاش می کند در زمینه سیاسی و اقتصادی خودکفا باشد. مردم این کشور ماهر، تحصیلات کرده، سخت کوش و جزو باهوش ترین نیروی کاری جهان محسوب می شوند.

 

نت نوشت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=251131

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر