1

با مصرف روزانه ۷ خوراکی مفید از کم آبی بدن جلوگیری کنید

  • کد خبر : 251263
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۶:۰۸

غذا‌های حاوی آب نه تنها کالری کمتری دارند و به کاهش وزن کمک می‌کنند، بلکه انتخاب مفیدی برای جلوگیری از کم آبی بدن در روز‌های گرم سال هستند.

با مصرف روزانه ۷ خوراکی مفید از کم آبی بدن جلوگیری کنیدبه گزارش افق نیوز/ اگر چه آب آشامیدنی بهترین راه برای هیدراته کردن است، شما می‌توانید بدن خود را با خوردن غذا‌های خاص هیدراته کنید:

هندوانه: تقریبا ۹۲ درصد از یک هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. هندوانه منبع خوبی از ویتامین ث. است و لیکوپن و آنتی اکسیدان موجود در آن به محافظت در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

ماست: یک بسته ماست ساده حاوی ۸۵ تا ۸۸ درصد آب است. بعلاوه این که مصرف آن نیاز به کلسیم و برخی از ویتامین‌های گروه ب. مانند ویتامین ب. ۱۲ و ریبوفلاوین را برطرف می‌کند. برای خرید ماست، مطمئن باشید که نوع پروبیوتیک آن را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب می‌کنید.

خیار: ۹۵ درصد از یک فنجان خیار خرد شده را آب تشکیل می‌دهد. خیار حاوی فیبر و برخی از ویتامین‌ها از جمله ویتامین ث. است و مصرف یک فنجان از آن، ۶ درصد از میزان نیاز به این ویتامین را در روز برطرف می‌کند.

سالاد سبز: دو فنجان سالاد حاوی سبزیجات سبز، حاوی ۱۵ کالری و ۹۰ درصد آب است. این سبزیجات غنی از مواد مغذی مانند فولات، ویتامین ث، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها هستند و به حفظ سلامت چشم و پوست نیز کمک می‌کنند.

توت فرنگی: غنی از ویتامین ث، فولات و ویتامین ب. برای رشد سالم سلول‌های جدید است. توت فرنگی ۹۱ درصد آب، زغال اخته ۸۵ درصد آب و تمشک نیز ۸۵ درصد آب در هر فنجان دارد.

اسفناج: اسفناج غنی از فیبر است. همچنین ۹۲ درصد آب دارد. اسفناج شامل آنتی اکسیدان بوده و مصرف یک فنجان از آن در روز، ۱۵ درصد از میزان نیاز به ویتامین‌ای را برطرف می‌کند.

گوجه فرنگی: در هر زمان از سال وجود دارد. یک کاسه گوجه فرنگی را می‌توانید همراه با پنیر، و ریحان به عنوان میان وعده مصرف کنید.گوجه فرنگی ۹۴ درصد آب دارد و بهترین انتخاب برای رفع تشنگی در طول روز است.

منبع: آوای سلامت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=251263

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر