5

روابط عمومی های صندوق بازنشستگی کشوری “تحلیل” را جایگزین توجیه کنند

  • کد خبر : 251280
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۵۸

همایش دو روزه روابط عمومی های استانی، هلدینگ ها و شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری با حضور بیش از یک صد نفر از مدیران و کارشناسان این حوزه در تهران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق بازنشستگی کشوری، محمدرضا افشار، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری در این همایش تاکید کرد: روابط عمومی نباید توجیه گر باشد، بلکه باید تحلیلگر باشد. انتظار ما از روابط عمومی ها این است که مسائل و مشکلات و چالش های حوزه کاری خود را شناسایی کرده و براساس سیاست های سازمانی و کلان دولت نسبت به اطلاع رسانی این مسائل از طریق اصحاب رسانه اقدام کنند.

مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تبریک ۲۷ اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی گفت: برای رشد و تکامل یک روابط‌عمومی پویا، خلاق و اثرگذار نیاز است تا مجموعه مدیران و کارکنان آن روابط عمومی اخلاق را در همه ارکان و فعالیت ها مورد توجه قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه دست اندرکاران روابط عمومی باید در حوزه اخلاق کاملا خبره و در تجزیه و تحلیل اخلاقی نیز فرهیخته باشند، اظهارداشت: رشد اخلاق در روابط‌عمومی این اطمینان را حاصل خواهد کرد که می توان با یک عملکرد مثبت، به انجام وظایف اساسی خود پرداخته و جامعه هدف را به سمت امیدواری و اعتماد بیشتر هدایت کرد.

افشار تصریح کرد: نیاز به اخلاق در حوزه صندوق‌ بازنشستگی کشوری و شرکت ها و هلدینگ‌های تابعه و به ویژه مدیریت های استانی در این زمینه دوچندان است، چرا که ما خادمان کسانی هستیم که سالیان سال در جهت اعتلا و ابادانی و رشد و پیشرفت کشور، عمر خود را صرف کرده اند و حالا این وظیفه اخلاقی ما است که خدمات آنها را ارج نهیم.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز، نقش روابط عمومی‌ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان، نقشی قابل توجهی است، اظهار داشت: نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های روابط عمومی در عصر ارتباطات است.

وی با بیان یکی از مشکلات روابط عمومی در حوزه های مختلف، ضعف تولید محتوا است، گفت: در این زمینه باید از ظرفیت ها و توانمندی های افراد مجرب و متخصص در حوزه های کاری و همچنین مدیران و کارشناسانی خبره که شناخت بیشتری از مجموعه ها دارند استفاده شود و محتوای تولید شده را در فضای رسانه ای کشور منتشر کرد.

افشار ادامه داد: آنچه در تولید محتوا اهمیت دارد اینکه باید این محتوا علاوه بر تخصصی بودن، اعتمادسازی و امیدآفرین بودن به شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه نیز توجه ویژه ای داشته باشد.

وی تاکید کرد: مدیران روابط عمومی موظف هستند مسائل حوزه کاری خود را رصد کرده و به مدیران ارشد خود انتقال دهند و در این خصوص سازوکارهای لازم جهت پاسخگویی و آگاه سازی افکار عمومی پیش بینی کنند. به عبارتی نباید مسائل کتمان و برای سازمان مربوطه هزینه سازی شود و سازمان به سمت چالش های احتمالی سوق داده شود.

وی با بیان اینکه در دوره های گذشته یکی از مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت های تابعه آن عدم اطلاع رسانی به موقع و صحیح و نبود ارتباط مناسب با مخاطبان بوده، اظهار داشت: همین مشکلات سبب شده تا حجم مطالبات و چالش ها برای این صندوق با ماهیت اجتماعی، افزایش یابد. بنابراین وظیفه مدیران روابط عمومی این است که اجازه ندهند که سیل مشکلات انباشته شده و زمینه نارضایتی بازنشستگان و ذی نفعان فراهم شود.

مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: روابط عمومی مجموع مهندسی ارتباط رضایتمندانه و پایدار است و به همین دلیل مدیر روابط عمومی باید در برقراری چنین ارتباط رضایتمندانه بین دستگاه خود و جامعه مخاطب تلاش کند.

افشار تصریح کرد: نکته دیگری که روابط عمومی ها باید مورد توجه قرار دهند این است که مسائل و مشکلات را نه بزرگنمایی و نه کوچک نمایی کنند بلکه همانگونه که هست به مدیران ارشد سازمان منتقل کرده و پس از آن در قالب محتوایی همسو با سیاست های سازمانی به مخاطب و افکار عمومی منتقل کنند.

وی ادامه داد: در دوره جدید انتظار می رود روابط عمومی ها علاوه روشنگری افکار عمومی و پاسخگو کردن مدیریت های مجموعه خود، جریان اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی را به بهترین شکل ممکن با استفاده از ابزار نوین ارتباطی و اطلاع رسانی به جامعه منتقل کنند.

وی در پایان گفت: روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری این آمادگی را دارد در تمامی حوزه ها به ویژه بحث اطلاع رسانی و ارتباطی و تبلیغاتی مشاوره ها و حمایت های لازم را از زیرمجموعه ها انجام دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=251280

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر