3

بیانیه مجلس خبرگان زیبنده نظام نبود/ بنا به عذرخواهی باشد خیلی‌ها باید عذرخواهی کنند

  • کد خبر : 251282
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره طرح عذرخواهی دولت بابت برجام گفت: ما باید دولت را تشویق کنیم که راه را ادامه دهد و اوضاع را مدیریت کند مطرح کردن عذرخواهی بابت برجام تحقیر دولت است.

بیانیه مجلس خبرگان زیبنده نظام نبود/ بنا به عذرخواهی باشد خیلی‌ها باید عذرخواهی کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره طرح عذرخواهی دولت بابت برجام گفت: ما باید دولت را تشویق کنیم که راه را ادامه دهد و اوضاع را مدیریت کند مطرح کردن عذرخواهی بابت برجام تحقیر دولت است.

حجت الاسلام فاضل میبدی درباره خروج آمریکا از برجام و واکنش رئیس‌جمهور گفت: معتقدم در دنیای سیاست در بسیاری از موارد مقابله به مثل پاسخ نمی‌دهد. هراقدامی در جهان سیاست باید بر اساس مصلحت ملی و منافع ملی باشد.

وی ادامه داد: آمریکا کار غیراخلاقی انجام داد و از برجام خارج شد و مشاهده کردید که اغلب کشورهای دنیا این رفتار ایالات متحده را نکوهش کردند جز اسرائیل و عربستان که تفکر و موضع دیگری دارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این که بازنده اصلی این خروج آمریکا است، عنوان کرد: ایران اگر تدبیر عقلانی داشته باشد به خوبی از این فرصت استفاده خواهد کرد؛ ما باید لابی‌های خود را در دنیا قوی و از دادن شعارهای تند و اقداماتی که هیچ سودی برایمان ندارد بپرهیزیم.

وی خاطر نشان کرد: عده‌ای چون دولت متبوع خودشان بر سرکار نیامد برجام ستیزی می‌کنند، این کار یک جنایت و ظلم در حق کشور است. این گروه چون با دولت مشکل دارند برجام ستیزی می کنند، اعتقاد دارم یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم برجام بود.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: برجام ما را از بسیاری مشکلات نجات داد، متاسفانه عده‌ای در داخل و خارج برجام ستیز شده‌اند، درحال حاضر این اتفاق افتاده ( خروج آمریکا از برجام) ما باید در کمال عقل و اخلاق نیت خود را به دنیا نشان دهیم.

وی تاکید کرد: آقای ظریف کارشان را شروع کرده‌اند و گفت‌وگوها هم آغاز شده است .

میبدی با اشاره به آتش کشیدن پرچم آمریکا در صحن علنی مجلس توسط عده‌ای از نمایندگان گفت: این گونه رفتارها زیبنده ملت و مردم ایران نیست. ما ملتی فهیم، صلح دوست و صاحب فرهنگ هستیم نباید عده‌ای نابخرد کارهایی را انجام دهند که دنیا نمی‌پسندد.

وی خاطرنشان کرد: آتش بازی که در مجلس به راه افتاد باعث شد اسرائیل از آن لذت ببرد،‌ ترامپ کیف کند و عربستان خوشحال شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: آتش زدن پرچم یک ملت کار درستی نیست، پرچم نماد یک ملت است نه دولت. این آتش بازی‌ها و زیر پا گذاشتن‌ها تاکنون هیچ دستاوردی برای ما نداشته است.

وی در خصوص بیانیه مجلس خبرگان مبنی بر عذرخواهی رئیس‌جمهور از توافق برجام گفت: این بیانیه زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست آن هم در شرایطی که ما در داخل نیاز به وحدت داریم. باید دولت را تشویق کنیم که از بحران عبور کند نه این که با چنین بیانیه‌هایی فرصت دست دشمنان بدهیم .

این عضو حوزه علمیه قم ادامه داد: این کار وضعیت را برای دشمن این گونه تشریح می‌کند که ما در داخل اختلاف داریم. ما باید از احساسات دور باشیم و با عقلانیت رفتار کنیم و در داخل با انسجام و وحدت از راه گفت‌وگو مشکلات را حل کنیم. هدف همه ما باید حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی تاکید کرد: اگر نارضایتی ایجاد شود طبیعی است که از بیرون ضربه خواهیم خورد. نباید رفتارهای تحریک کننده داشته باشیم باید اجازه دهیم دولت خود اوضاع را مدیرت کند.

میبدی افزود: اگر بنا به عذرخواهی باشد در این کشور خیلی‌ها باید عذرخواهی کنند، کسانی که مرتب در دولت‌های نهم و دهم حمایت‌هایی را انجام دادند و با همین حمایت‌ها چه ضرباتی را به کشور زدند،‌ چرا این افراد عذرخواهی نمی‌کنند؟ روحانی با برجام چه ضرری به کشور وارد کرد؟  غیر از این است که کشور را از آسیب‌هایی که وارد شده بود نجات داد.

وی خاطر نشان کرد: انتقاد با ادبیات عذرخواهی متفاوت است، مطرح کردن عذرخواهی بابت برجام تحقیر دولت است و قطعا دشمنان از این کار لذت خواهند برد. ما باید دولت را تشویق کنیم نه این که کاری کنیم که حقیر شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یاد آور شد: دولت‌های نهم و دهم خسارت‌های زیاد به کشور زد اما کسی از این بابت عذرخواهی نکرد همان‌هایی که در خطبه‌های نماز جمعه معتقد بودند نامه احمدی‌نژاد به رئیس جمهور آمریکا باید در کتاب‌های درسی تدریس شود باید امروز عذرخواهی کنند. همان‌هایی که به اسم دین و امام زمان دولتی را بر سر کار آوردند که با عملکرد نادرستش خسران‌هایی را به کشور زد باید عذرخواهی کنند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=251282

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر