2

نمی‌توان کیفیت شفر و تیام را کتمان کرد/ استقلال اول فصل مثل لشکر شکست‌خورده بود

  • کد خبر : 251353
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

نمی‌توان کیفیت شفر و تیام را کتمان کرد/ استقلال اول فصل مثل لشکر شکست‌خورده بود

آتیلا حجازی از صعود استقلال به مرحله یک‌چهارم نهایی آسیا به شدت ابراز خوشحالی می‌کند.
آتیلا حجازی نمی‌توان کیفیت شفر و تیام را کتمان کرد/ استقلال اول فصل مثل لشکر شکست‌خورده بود

افق نیوز/ او که چهره‌ای خونسرد به شمار می‌رود، می‌گوید بازی استقلال و ذوب‌آهن را احساسی تماشا کرده است.

 

* بازی استقلال و ذوب‌آهن را چگونه پیش‌بینی کرده بودید؟

در بازی رفت تساوی عادلانه بود ولی در بازی برگشت استقلال می‌توانست حتی نتیجه بهتری بگیرد. ذوب‌آهن جزو باشگاه‌های حرفه‌ای ایران محسوب می‌شود. از سال ۱۳۷۸ که پدرم سرمربی ذوب‌آهن بود، ساختارسازی در این مجموعه دیده می‌شد، چنان که الان این باشگاه جدا از ورزشگاه اختصاصی چند زمین تمرین دارد و توسط یک آدم ورزشی اداره می‌شود. سعید آذری قهرمان وزنه‌برداری و عضو تیم ملی و از خانواده ورزش بوده است و به همین دلیل ذوب‌آهن را حریفی بزرگ و محترم می‌دانستم. این تیم در بازی رفت محکم بازی کرد و دو هافبک استقلال بازی برگشت را از دست دادند. تصورم این بود که استقلال یک بر صفر برنده شود و کار به وقت اضافه بکشد اما خوشبختانه مربیان استقلال برنامه مناسبی برای کسب پیروزی پرگل داشتند.

 

* قبول دارید برخی مربیان خارجی بهتر از داخلی‌ها هستند؟

کار خوب را نمی‌توان کتمان کرد. اگر کسی بگوید تیام مهاجم خوبی نیست، یا شوخی می‌کند یا درک متفاوتی از فوتبال دارد و نهایتاً آدم زبان‌بازی است که می‌گوید تیام در مقایسه با رونالدو و زلاتان ضعیف است. من سر تمرین استقلال نرفته‌ام ولی خروجی کار را می‌بینم. تیم ما اول فصل مثل لشکر شکست‌خورده بود و با شمایل یک تیم بازنده وارد میدان می‌شد ولی هفته‌هاست با روحیه و صلابت وارد زمین می‌شود، بعد از زدن گل اول عقب نمی‌کشد و دنبال گل دوم و سوم می‌رود. اصلاً شفر سر تمرین خورده و خوابیده اما خروجی کارش عالی است. تیمی که خودش نبسته با کلی مصدوم در جام‌حذفی قهرمان شد، در لیگ قهرمانان هم به جمع ۸ تیم رسیده است. زمان سرمربیگری مظلومی یک مربی آلمانی در کادر بود که دقت می‌کردم از او کار یاد بگیرم ولی باورتان می‌شود جز بازی آقاوسط و فوتبال ۴ به ۴ کار دیگری انجام نمی‌داد که بتوانم چیزی به تجربیاتم اضافه کنم.

 

* شفر لب خط خیلی تحرک دارد، این به بازیکنان استرس وارد نمی‌کند؟

او کنار خط دنبال شو اجرا کردن و جلب توجه نیست. کمی دقت کنید، می‌بینید دارد برنامه می‌دهد یا به عدم اجرای برنامه‌هایش اعتراض می‌کند. سه‌شنبه‌شب خود من نتوانستم نشسته بازی را تماشا کنم و برای اولین بار هم بالا و پایین می‌پریدم و هم فریاد می‌زدم، چه برسد به سرمربی تیم که مسئولیت دارد و کنار زمین ایستاده است. در دو، سه صحنه نگران سلامتی این مربی شدم و می‌گفتم در ۶۸ سالگی کنار خط سکته نکند.

 

* دوست داری در قرعه‌کشی، استقلال با کدام تیم روبه‌رو شود؟

در آسیا مهم قهرمانی و نایب‌قهرمانی است که پاداش خوبی دارد. برای استقلال نباید فرق کند به چه تیمی می‌خورد. در میان ۴ تیم، الدحیل واقعاً قدرتمند است. اگر به علاقه باشد، من دوست دارم هر دو نماینده ایران در فینال به هم برسند. البته ما امید داریم در فاصله به وجود آمده تا بازی مرحله یک‌چهارم نهایی، استقلال فرصت تقویت خواهد داشت. شفر چند بازیکن خوب بگیرد، بدنسازی و دوره آمادگی قبل از فصل به خوبی انجام شود و تیم شرایطی بهتر از حالا را داشته باشد.

 

* بازی استقلال– ذوب‌آهن حاشیه هم زیاد داشت، شما در جریان جزئیات هستید؟

اگر دو تیم متعلق به ایران نبودند، این همه حاشیه درست نمی‌شد ولی یکسری ذهنیت‌ها حساسیت را بالا برده بود. هواداران به دلیل گسترش ارتباط در فضای عمومی و مجازی بیشتر از نسل دهه‌های گذشته در جریان مسائل قرار دارند و دیگر نمی‌شود با زبان‌بازی پشت پرده پنهان شد. نیازی نیست من بیشتر توضیح بدهم چون فضای جامعه خود گویای همه چیز است.

 

* شما سال ۹۱-۹۰ با جی لوید ساموئل کار کردید، از او خاطره‌ای دارید؟

هنوز هم از شنیدن خبر فوت او ناراحتم. ساموئل جنتلمن بود. خیلی با کلاس به کارهای خودش می‌رسید و خاطره‌ام از ساموئل این است که اکثر اوقات او را در حال خوردن سیب می‌دیدیم.

 

خبرورزشی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=251353

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر