2

ای اف سی : مهدوی کیا، بازیکنی که نام خود را در تاریخ جام جهانی جاودانه کرد

  • کد خبر : 252093
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

کنفدراسیون فوتبال آسیا ،مهدی مهدوی کیا را یکی از پنج بازیکن آسیایی دانست که نشانه ای ازخود در جام جهانی بر جای گذاشته و نام خود را در تاریخ این بازی های معتبر به ثبت رسانده است.

 

به گزارش افق نیوز، در فاصله ی سه هفته مانده به آغاز بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) ، ۵ بازیکن آسیایی را که نام خود را در تاریخ رقابت های جام جهانی به ثبت رسانده اند، انتخاب کرده که یکی از بازیکنان مهدی مهدوی کیا ،ستاره تیم ملی کشورمان در رقابت های جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه است.
در گزارش سایت ای اف سی آمده است: جام جهانی موقعیتی است که بازیکنان می توانند به قهرمان ملت هایشان تبدیل شوند و ده ها سال نام خود را در کتاب های تاریخ بنویسند. در اینجا پنج بازیکن آسیایی هستند که در طول سال های اخیر چنین کاری را انجام داده اند.
در حالی که پنج کشور آسیایی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ به روسیه می روند.این ۵ بازیکن با هدایت تیمشان از عقب زمین و یا با زدن گل های به یاد ماندنی در بزرگترین صحنه فوتبال، سطح توقعات را برای بازیکنان آسیایی بالا برده اند ،
ای اف سی درباره مهدی مهدوی کیا می نویسد:
وقتی که از نقطه عطف ایران در جام جهانی صحبتی به میان می آید، سخت است که به بازی دیگری بجز بازی معروف این تیم مقابل ایالات متحده سال ۱۹۹۸ اشاره کنیم. گل اول بازی که حمید استیلی زد، گلی به یاد ماندنی بود، اما کسی که آن پیروزی معروف را مسجل کرد مهدی مهدوی کیای پرهیجان و تند و تیز بود.

ایران در فاصله کمتراز ۱۰ دقیقه  به پایان بازی برتری شکننده ۱-۰، را در اختیار داشت، توپ به مهدوی کیا رسید، و او در سمت چپ فضایی پیدا کرد. مهدوی کیا راه خود را با قدرت به سمت محوطه جریمه آمریکا در پیش گرفت و با شوت بسیار زیبا کیسی کلر دروازه بان آمریکا را مغلوب کرد و ایران را ۲-۰ پیش انداخت. در حالیکه برایان مک براید توانست یکی از گل ها را برای ایالات متحده آمریکا جبران کند، گل مهدوی کیا برای تثبیت اولین ، و تاکنون  تنها، پیروزی ایران در جام جهانی کفایت می کرد.

این بازیکن ایرانی سال ۲۰۰۳ با هامبورگ دوران بسیار موفقیت آمیزی را در بوندسلیگا داشت و به عنوان بازیکن سال AFC در سال ۲۰۰۳ انتخاب شد.

چهار بازیکن دیگری که در این گزارش به آنها اشاره شده است، عبارتند از:

سامی الجابر از عربستان، هیونگ میونگ بو از  کره جنوبی، تیم کیهیل از استرالیا و  جونیچی ایناموتو  هافبک ژاپن

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=252093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر