1

توان علمی ایران غرب را پای میز مذاکره آورد نه کیفیت حرف زدن!

  • کد خبر : 252136
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴

امام جمعه مشهد مقدس گفت: مذاکره کردیم تحریم‌ها را بردارند، تحریم‌ها برداشته نشد و برجام شکست‌خورده، این را قبول کنیم، یک برجام آمریکایی شکست‌خورده، روی آن برجام اروپایی استوار نکنیم که این هم شکست بخورد.

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس، به بیان ادامه تفسیر قرآن در شیطان‌شناسی پرداخت و اظهار کرد: شیطان چهار عملیات در وسوسه انجام می‌دهد که مهمترین آن، وعده دروغ است.

افق نیوز/وی ادامه داد: شیطان به جوان وعده می‌دهد که می‌تواند به سادگی به آرزوها و تخیلاتش برسد، می‌تواند یک شبه راه صدساله را برود و به منافع مالی فراوان برسد اما به او وعده دروغ داده است.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: آرزوسازی شیطان و تقویت رویاهام آرزوها باعث می‌شود همه تجربیات والدین خود را از یاد ببرد و با توده‌ای خیالات و توهم پا در عرصه زندگی بگذارد.

وی افزود: خداوند دستور می دهند رویاهایی که در مغزتان جولان می‌دهد را دور بریزید زیرا عامل فریب و گول خوردن شما در زندگی‌تان است.

آیت‌الله علم‌الهدی به قرار گرفتن در سه مناسبت آزادسازی خرمشهر، روز دزفول و وفات حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: آزادسازی خرمشهر، روز دزفول و وفات حضرت خدیجه، سه نماد ایستادگی و مقاومت است که می‌توان از آن درس‌های فراوانی گرفت.

وی به جمله معروف امام راحل که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» اشاره کرد، آن را جمله‌ای دارای ابعاد گوناگون برشمرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) از بیان این جمله سه منظور را دنبال می‌کردند، منظور اول این‌که نیروها، مقاومت، رشادت و ایستادگی‌های ما، ما را مغرور نکند که این کار منحصراً به دست ما انجام‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، بابیان این‌که منظور دوم امام راحل این بود که خرمشهر به دست خدا آزاد شد و برگشت‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: سومین منظور ایشان این بود که آزادی خرمشهر، مزد مقاومت و مجاهدت‌های شما مردم بود.

وی بابیان این‌که حضرت خدیجه(س) به‌عنوان نماد ایثارگری در راه اسلام شناخته می‌شود، افزود: جریان دزفول به‌عنوان نماد مقاومت و ایثار در کشور شکل گرفت، ما از همان نسل و فرهنگ هستیم، آن روز که مقاومت شد، وضعیت ما بسیار نگران‌کننده‌تر بود درحالی‌که امروز شرایط به‌گونه‌ای است که قدرتمندتر و امیدوارتر پیش می‌رویم، چرا امروز مقاومت نکنیم؟

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «کسی راجع به جریان برجام بحث نکند که تقصیر و گناه کی بود، دو قطبی موافق و مخالف درست نکنید» و ما نیز به فرموده رهبری در این موضوع بحثی نداریم اما آنچه حساب می‌کنیم در قضیه برجام آمریکا و اروپا آمدند سر میز نشستند، به خاطر قدرت ما بود.

وی افزود: همین اروپا و آمریکایی که در سال ۸۵ و ۸۶ اجازه راه‌اندازی یک سانتریفیوژ به ما نمی‌دادند و می‌گفتند شما این فناوری را از ما نگرفتید، هرکس روی کره زمین این فناوری را از ما نگرفته، نباید این فناوری را داشته باشند منتها قدرت نیروهای علمی و توان بالای جوانان ما سبب شد این کار اتفاق بیفتد.

امام‌جمعه مشهد مقدس یادآور شد: نماینده ایران در اجلاس استانبول گفت حالا که شما اورانیوم ۲۰ درصد را برای حل مشکلات دارویی به ما نمی‌دهید، خودمان غنی می‌کنیم، همه شروع کردند به خندیدن که مگر می‌توانید؟ بعد از چند ماه، ما اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد را به دنیا نشان دادیم، این اقتدار باعث شد دنیا ما را کشور هسته‌ای بشناسد و سر میز مذاکره بنشینند نه کیفیت حرف زدن!

وی بیان کرد: رهبری فرمودند «آدرس غلط به مردم ندهید»؛ ما حاضر به مذاکره نشدیم که آمریکا و اروپا با ما سر میز بنشینند، که امروز آبروی آمریکا در دنیا برود، مذاکره کردیم تحریم‌ها را بردارند، تحریم‌ها برداشته نشد و برجام شکست‌خورده، این را قبول کنیم، یک برجام آمریکایی شکست‌خورده، روی آن مجدد برجام اروپایی استوار نکنیم که این هم شکست بخورد.

آیت‌الله علم‌الهدی به غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: وندی شرمن الآن می‌گوید آن روز که مذاکره کردیم، به ایرانیان تضمین نکردیم در قرارداد می‌مانیم که امروز می‌گویند چرا خارج شدید، من همان روز گفتم هیچ راهی برای فهمیدن این موضوع که در برجام می‌مانیم یا نه، وجود ندارد، امروز هم رئیس اتحادیه اروپا می‌گوید ما تضمین نمی‌دهیم، با این شرایط، چرا این‌قدر دم از برجام اروپایی بزنیم؟

وی بابیان این‌که منتظر برجام بودن یعنی تمام دستگاه‌های اقتصادی، سرمایه‌ای و نیروی کار ما بنشینند که آیا اروپایی‌ها برجام را قبول کردند یا نه، اظهار کرد: شرکت توتال فرانسه آمد، تمام اطلاعات مخازن نفتی و مخازن مشترک ما با قطر و دیگر کشورها را به دست آورد، حالا هم می‌گوید آمریکا راضی نیست، با اطلاعات میدان‌های نفتی ما از کشور خارج می‌شود و از آن استفاده می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به کمبودهای موجود در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب و پیشرفت‌های روز افزون در جریان ۴۰ ساله انقلاب اشاره کرد و افزود: از روزی که در جنگ خمپاره‌انداز نداشتیم، به‌روزی رسیدیم که آمریکا از ما می‌ترسد، ۴۰ سال تجربه تحریم و توطئه‌های آمریکایی را پشت سر گذاشتیم، ایستادیم و مقاومت کردیم

وی تأکید کرد: مسؤولان با بینش دینی و قرآنی بیندیشند، خودمان را با دشمن مشترک نکنیم که دشمن برای ما تصمیم بگیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=252136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر