1

آمریکا ۳۱ هواپیمای ایرانی را تحریم کرد/ ۴ ایرلاین در لیست تحریم

  • کد خبر : 252152
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷

دولت آمریکا در اقدامی علیه ۴ ایرلاین ایرانی، تحریم های جدیدی را علیه چند شرکت ایرانی و ترک و تعدادی از هواپیماهای متعلق به ایرلاین های ایرانی وضع کرد.

دولت آمریکا در اقدامی علیه ۴ ایرلاین ایرانی، تحریم های جدیدی را علیه چند شرکت ایرانی و ترک و تعدادی از هواپیماهای متعلق به ایرلاین های ایرانی وضع کرد.
هواپیما آمریکا ۳۱ هواپیمای ایرانی را تحریم کرد/ ۴ ایرلاین در لیست تحریم

افق نیوز به نقل از رویترز، بنابر ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت های هدف تحریم های جدید، با شرکت های ماهان ایر و معراج ایر مرتبط بوده اند. همچنین دولت آمریکا تعدادی از هواپیماهای این ۲ شرکت و هواپیماهایی متعلق به شرکت های کاسپین و پویا ایر را نیز هدف تحریم قرار داده است.

 

بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت ماهان ایر نقش مهمی در ارسال نیرو و تجهیزات به سوریه جهت کمک به حکومت بشار اسد ایفا کرده است.

 

شرکت ماهان ایر در سال ۲۰۱۱ نیز به بهانه حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته بود.

 

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت:«کشورها و شرکت های سراسر جهان باید ریسک های مرتبط با اعطای اجازه فرود و ارائه خدمات هوانوردی به ایرلاین های ایرانی که در صدور تروریزم به منطقه نقش دارند را مد نظر قرار دهند.»

 

همچنین گفته شده شرکت های اضافه شده به فهرست تحریم ها، در تامین قطعات و خدمات مورد نیاز ۴ ایرلاین ایرانی ماهان، کاسپین، معراج و پویا نقش داشته اند.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۳۱ فروند هواپیمای متعلق به شرکت‌های هواپیمایی ماهان، معراج، کاسپین و پویا ایر را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. ۵ فروند از این هواپیماها متعلق به معراج، ۹ فروند متعلق به کاسپین، ۵ فروند متعلق به پویا ایر و ۱۲ فروند متعلق به ماهان هستند.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=252152

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر