2

ژنرال در فصل شکار /سپاهان و تابستان حیاتی؛ کدام ستاره ها می آیند؟

  • کد خبر : 252180
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲

باشگاه سپاهان برای تقویت تیم فوتبال خود باید تغییراتی در تیم کنونی ایجاد کند.

باشگاه سپاهان برای تقویت تیم فوتبال خود باید تغییراتی در تیم کنونی ایجاد کند.

به گزارش افق نیوز، مدیران باشگاه سپاهان برای فراموش کردن سه فصل کابوس وار در اولین اقدام امیر قلعه نویی را به تیم بازگرداندند و حالا باید به مرحله بعدی یعنی جذب بازیکن گام بردارند؛ چیزی که هنوز در حد حرف و اخبار تایید نشده باقی مانده و گزینه هایی که مطرح می شوند، هیچ یک به توافق نهایی با طلایی پوشان دست نیافته اند.

سپاهان فصل گذشته در شرایطی به رتبه چهاردهم دست پیدا کرد که نقاط ضعف زیادی در بازی آنها دیده می شد. اما شاید بتوان از عدم وجود یک گلر مطمئن، یک مدافع میانی باتجربه، یک هافبک هجومی خلاق، تکنیکی و پابه توپ، به علاوه یک مهاجم تمام کننده را ضعف های اساسی این تیم به شمار آورد. البته ساسان انصاری در لیگ هفدهم در مجموع نمایش های خوبی داشت و ۱۱ بار گلزنی کرد  ولی انفعال سایر بازیکنان در گلزنی قطعا سبب می شود تا قلعه نویی برنامه ویژه ای برای خط هجومی خود نیز داشته باشد.

با توجه به موارد اشاره شده می توان تغییرات زیر را اولویت امیرقلعه نویی ژنرال جدید طلایی پوشان دانست.

 

خط دروازه 
بی شک اولویت طلایی پوشان به خدمت گرفتن دروازه بانی است که بتواند خیال امیرقلعه نویی را از بابت خط دروازه راحت کند. تمدید قرارداد عالمه گلر سوری سپاهان و یا به خدمت گرفتن گلرهایی که شرایط خوبی در فصل گذشته داشته اند، تمهید قلعه نویی برای این پست خواهد بود. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که قلعه نویی طی سال های اخیر نشان داده که زیاد به داشتن گلر خارجی علاقمند نیست و بیشتر از دروازبان های ایرانی در ترکیب تیم خود بهره برده است.

 

خط دفاعی
در این پست به نظر می رسد، قلعه نویی خواهان به خدمت گرفتن یک بازیکن قلدر و فیزیکی برای مرکز خط میانی باشد و در مورد پست دفاع راست نیز گمانه زنی هایی در مورد حضور برخی بازیکنان وجود دارد. البته بازیکن جدید در پست دفاع راست در هر صورت باید با حسن جعفری که یکی از اصلی ترین بازیکنان فصل گذشته سپاهان بوده، رقابت کند. عارف غلامی، عزت پورقاز، مهدی رحیمی، حسن جعفری، سعید آقایی و سیاوش یزدانی بازیکنان سپاهان در فصل گذشته بودند و با توجه به اضافه شدن نفرات جدید هیچ بعید نیست که حداقل یکی از این نفرات از تیم جدا شوند. البته اگر از عارف غلامی و مهدی رحیمی بگذریم که جوانان پرورش یافته باشگاه سپاهان هستند، بیشترین احتمال خروج را می توان برای پورقاز متصور بود که اصلا فصل خوبی را با این تیم پشت سر نگذاشت و البته قلعه نویی باید در این مورد تصمیم بگیرد.

 

خط میانی
سپاهان در خط میانی بازیکنان با تجربه ای نظیر رسول نویدکیا، علی کریمی، جلال علی محمدی و حسین پاپی و همینطور بازیکنان جوانی نظیر حامد بحیرایی، میلاد سرلک و محمد قائدرحمتی را در اختیار دارد. اگر علی کریمی را نقطه اتکای قلعه نویی در خط میانی بدانیم، به احتمال فراوان قلعه نویی می تواند با پتانسل موجود و حضور بازیکنان سرعتی و تکنیکی نظیر مهرداد محمدی و رضا میرزائی، بازیکنان میانی خود را انتخاب کند ولی جذب یک هافبک خلاق که جلوتر از علی کریمی (در صورت تمدید قرارداد) قرار بگیرد و وظیفه ایجاد موقعیت را برعهده داشته باشد، مهم ترین تغییری است که منتظر انتشار اخبار داغی در مورد آن هستیم.

 

خط هجومی 
در خط هجومی طلایی پوشان ساسان انصاری، مهدی شریفی و مسعود حسن زاده را در اختیار دارند؛ بازیکنانی که می توانند بدون خرید دیگری نظر برخی از مربی های حال حاضر لیگ را با توجه به ویژگی های متفاوتی که در نوع بازی خود دارند، جلب کنند؛ اما قلعه نویی در این زمینه تصمیم خواهد گرفت. حسن زاده پس از مدت ها مصدومیت در بازی های آخر فصل توانست پا به توپ شود و مهدی شریفی نیز در نیم فصل دوم اگرچه عملکرد خیلی خوب نداشت ولی هواداران سپاهان امیدوار به تکرار نمایش های او با پیراهن سپاهان هستند. در نهایت ساسان انصاری فصل گذشته ۱۱ بار گلزنی کرد و با توجه به قرارداد خود بخشی از سپاهانِ قلعه نویی خواهد بود. در این میان اما جذب یک مهاجم فیزیکی و سرزن مورد توجه سرمربی جدید طلایی پوشان خواهد بود. آنها فصل گذشته در این پست مروان حسین را نیز در اختیار داشتند که تنها ۲ بار گلزنی کرد و با پایان فصل از این تیم جدا شد.

 

در نهایت چه بازیکنانی در مورد پست هایی که مطرح شد، نامشان با سپاهان گره خورده است؟
پس از پایان لیگ و به خصوص بعد از انتخاب امیرقلعه نویی گمانه زنی های زیادی در مورد لیست سپاهان شده و نام برخی نفرات نیز در این بین مطرح شده است.
در خط دروازه اسامی بازیکنانی نظیر حسین حسینی (گلر استقلال تهران)، پیام نیازمند (گلر فصل گذشته پیکان)، وحید شیخ ویسی (گلر فصل گذشته استقلال خوزستان) و حامد لک (گلر فصل گذشته فولادخوزستان) شنیده می شود.

در خط تدافعی نیز اسامی بازیکنانی نظیر میلادفخرالدینی و خالد شفیعی بیش از سایر گزینه ها بوده و از محمد ایران پوریان به عنوان گزینه جدید طلایی پوشان نام برده می شود.

به خدمت گرفتن هافبک تهاجمی دیگر برنامه ژنرال جدید طلایی پوشان است و در همین خصوص مسئولان سپاهان شرایط محسن مسلمان و سروش رفیعی دو هافبک ارزشمند فوتبال ایران را زیر نظر دارند. علاوه بر این به خدمت گرفتن یک بازیکن چند پسته نظیر حمید بوحمدان که در ذوب آهن به شدت به کار قلعه نویی آمد، می تواند گزینه خوبی برای سپاهان و سرمربی جدید تیم باشد.

 

در خط هجومی با توجه به فصل قابل قبولی که کی روش استنلی با ذوب آهن پشت سر گذاشت و با توجه به ویژگی های سبک بازی امیرقلعه نویی، از این مهاجم برزیلی به عنوان گزینه اصلی نام برده می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=252180

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر