1

گزینه‌های مدنظر برانکو در نقل و انتقالات تابستانی

  • کد خبر : 252182
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳

  پرسپولیس فصل را با تکرار قهرمانی به پایان رساند اما جدایی چند بازیکن آنها را علیرغم نگرانی بابت بسته بودن پنجره نقل و انتقالات در تکاپوی تقویت مناسب برای ادامه موفقیت انداخته است.

  پرسپولیس فصل را با تکرار قهرمانی به پایان رساند اما جدایی چند بازیکن آنها را علیرغم نگرانی بابت بسته بودن پنجره نقل و انتقالات در تکاپوی تقویت مناسب برای ادامه موفقیت انداخته است.
پرسپولیس+الجزیره(لیگ قهرمانان آسیا) گزینه‌های مدنظر برانکو در نقل و انتقالات تابستانی

افق نیوز/ برانکو ایوانکوویچ اولین فردی بود که قرارداد خود را پیش از پایان فصل به مدت دو سال دیگر با این تیم تمدید کرد. هرچند سرخ‌ها صادق محرمی را در شرایط فعلی به طور قطع از دست داده‌اند و پدیده این تیم راهی لیگ کرواسی خواهد شد.

مهمترین موضوع اما برای این تیم شرایط پنجره نقل و انتقالاتی است؛ آنها با توجه به مستنداتی که تقدیم دادگاه عالی ورزش کرده‌اند امیدوارند بتوانند رضایت آنها را بابت بخشودگی دریافت کنند و بتواند تابستان نقل و انتقالاتی فوتبال ایران را داغ کنند. هرچند در شرایط فعلی نیز آنها نمی‌خواهد از حریفان خود عقب بیفتند و پلان دوم خود را در خصوص جذب بازیکن و حفظ آنها برای نیم فصل دوم لیگ هجدهم در صورت عدم بخشش محرومیت دنبال می‌کنند. با این شرایط اما نگاهی خواهیم انداخت به شرایط این تیم در فصل و نیازهایی که در پست‌های مختلف خواهند داشت.

دروازه‌بان؛ علیرضا بیرانوند و سودای حضور در اروپا
علیرضا بیرانوند فصل گذشته از پیشنهاد فنرباغچه با توجه به شرط یک میلیون دلاری باشگاه گذشت. او اما امیدوار است با درخشش و نمایش مناسب در جام جهانی روسیه شانس لژیونر شدن خود را فراهم کند. در صورتی که این دروازه‌بان با پیشنهاد مناسبی بعد از جام جهانی مواجه شود، پرسپولیس تنها بوژیدار رادوشوویچ و ابوالفضل درویش وند را خواهد داشت و جذب یک گلر در قواره حتی شماره دو بعد از دروازه‌بان کروات این تیم می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

خط دفاعی؛
پرسپولیس فصل گذشته با خط دفاعی متشکل از سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری و صادق محرمی به کار خود خاتمه داد و در این بین بعضی اوقات محسن ربیع خواه ، شایان مصلح و حسین ماهینی نیز با توجه به مصدومیت و محرومیت‌های به وجود آمده در آن حاضر شدند. از بین بازیکنان خط دفاعی صادق محرمی روزهای نهایی خروج خود را پشت سر می‌گذارد. محمد انصاری نیز اعلام کرده با توجه به محرومیت باشگاه به پیشنهادات خارجی‌اش پاسخ منفی می‌دهد. با این حال برانکو ایوانکوویچ چشم به جذب یک مدافع وسط، یک مدافع راست دوخته است. آنها در اولین گام مهدی شیری را برای حضور در پست مدافع راست و جانشین صادق محرمی به خدمت گرفتند. به نظر می‌رسد جذب یک مدافع میانی به کار این تیم در این پست خاتمه دهد.

خط میانی
در پست میانی و هافبک دفاعی، محسن ربیع خواه تا اواسط نیم فصل اول دور از میادین خواهد بود و با توجه به جراحت پارگی رباط صلیبی که برای دومین بار برای این بازیکن اتفاق افتاده است باید دید شرایط او به چه شکل خواهد بود. کمال کامیابی نیا نیز هنوز پاسخی به تمدید قرارداد نداده است و البته مدیران باشگاه مدعی هستند به صورت شفاهی با او توافق کرده‌اند و بعد از بازگشت از مسافرت پای میز مذاکره خواهد نشست. احمد نوراللهی نیز از ابتدای فصل در اختیار برانکو خواهد بود تا سرمربی سرخپوشان تا حد زیادی بابت این خط احساس آسودگی کند. حسین ماهینی نیز همچنان یکی از گزینه‌های او برای استفاده در خط میانی است.
برای بال سمت راست همه چیز به تصمیم فرشاد احمدزاده بستگی دارد. هافبک شماره ۱۰ پرسپولیس هرچند سودای حضور در فوتبال اروپا را دارد و از قطر و ترکیه و سوئد به عنوان مقصد او یاد می‌شود اما این امیدواری برای تمدید قرارداد را برای باشگاه شکل داده‌اند. وحید امیری نیز در سمت مخالف چنین وضعیتی دارد. وینگر چپ ملی‌پوش پرسپولیس نیز با پایان قراردادش همه چیز را به بعد از بازگشت از اردوی تیم ملی در جام جهانی روسیه موکول کرده است. او امیدوار است با فرصتی که در این رقابت‌ها نصیبش خواهد شد شانس لژیونر شدن را به دست بیاورد و در صورتی که این شرایط برای او مهیا نشود انتخاب اولش پرسپولیس خواهد بود. محسن مسلمان دیگر گره کور این خط است. بازیکنی که همانقدر که خوب اوج گرفت با پشت پا زدن به موقعیت خود اکنون در مسیر خروج از باشگاه قرار گرفته است. مذاکره او با باشگاه برای تمدید قرارداد اکنون منوط به تصمیم نهایی برانکو ایوانکوویچ شده است و نیمکت نشینی‌های پرتکرار او باعث می‌شود تا کمتر کسی شانس بازگشت برای او قائل شود. در پست میانی بشار رسن، سیامک نعمتی و امید عالیشاه نیز حضور دارند که تا حد زیادی پتانسیل این تیم را تکمیل می‌کنند اما برانکو ایوانکوویچ بی میل نیست تا سروش رفیعی را به این لیست اضافه کند.

خط هجومی و رقیب برای آقای گل
در فصل گذشته بار گلزنی پرسپولیس تماما به دوش علی علیپور افتاد. مهاجمی که به خوبی از این شانس سود برد و توانست آقای گلی لیگ را به نام خود کند. در برابر او اما گادوین منشا در بدترین شرایط ممکن فصل را به پایان رساند. مهاجمی که تصور می‌شد با آمار فوق العاده‌ای که در پیکان به جا گذاشت شانس اول آقای گلی محسوب شود اما روند نزولی او در کنار حواشی‌اش مانع از تحقق خواسته‌هایش شد. اتفاقی که باعث خواهد شد در صورتی که پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه باز شود جزو اولین بازیکنانی محسوب شود که برانکو مجوز خروجش را بدهد.

نیازهای تیم؛ ۲ کارگر و ۳ ستاره
یک مدافع راست، یک مدافع میانی، دو بازیکن در خط میانی و ۲ مهاجم تمام نیازهای باشگاه را در فصل آتی برطرف خواهد کرد. آنها مهدی شیری را در اولین گام به تور انداختند و اکنون به دنبال مذاکرات مثبت با مدافع مدنظر خود هستند. سروش رفیعی نیز ستاره‌ای است که برانکو به هر شکل خواهان بازگشت او به جمع بازیکنان تیمش است. مهدی ترابی نیز دیگر چهره ویژه‌ای است که آنها خواهان دور کردن او از اردوگاه استقلال هستند تا پیراهن سرخ را برای او پرو کنند.

برانکو ایوانکوویچ با توجه به بازگشت امید عالیشاه روی این بازیکن برای حضور در دو پست وینگر راست و حتی مهاجم نظر دارد و از سوی دیگر به دنبال برنامه آماده‌سازی مناسبی برای احمد نوراللهی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=252182

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر