3

الحاق نخستین زیردریایی متوسط در آذر ماه ۹۷ به ناوگان نیروی دریایی ارتش

  • کد خبر : 252404
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

رویکرد نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بخشی از دیپلماسی دفاعی است و برقرای صلح و امنیت جمعی در منطقه و جهان و همچنین اقدامات بشردوستانه از مسائل مهمی است که نیروی دریایی جمهوری اسلامی دنبال می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از شبکه سحر معاونت برون‌مرزی بازدید کرد.

به گزارش افق نیوز/ امیر دریادار حسین خانزادی در این دیدار با تاکید بر اینکه رسانه‌ها، نقش مهم و برجسته‌ای در امر اطلاع‌رسانی و روشن کردن افکارعمومی ایفا می‌کنند، گفت: با آنکه بخشی از فعالیت‌های حوزه‌های نظامی در کل جهان جزو اخبار طبقه‌بندی شده است اما در بعضی موارد اطلاع از آخرین دستاوردها و پیشرفت‌ها باعث افزایش روحیه ملی و حس اعتماد به نفس خواهد شد و نوعی همگرایی ایجاد می‌کند و وظیفه رسانه این است که عملکرد و فعالیت نیروی دریایی را چه در داخل و چه خارج انعکاس دهد و نباید در این مورد غفلت کرد چرا که بیان دستاوردها حس اعتماد به نفس و امنیت را تقویت می‌کند.

وی افزود: رسانه ملی باید اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را محقق کند و برنامه‌‌‌های آن هدفمند، هوشمندانه و دقیق انتخاب شود که مطمئنا شبکه سحر با رویکرد برون‌مرزی این خط مشی را دنبال می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: رویکرد نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بخشی از دیپلماسی دفاعی است و برقرای صلح و امنیت جمعی در منطقه و جهان و همچنین اقدامات بشردوستانه از مسائل مهمی است که نیروی دریایی جمهوری اسلامی دنبال می کند.

خانزدادی اضافه کرد: یک دسته از نقش‌‌‌های نیروی دریایی در زمان صلح است که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دوران صلح کارهایی انجام می‌‌‌شود که به اندازه یک رزم اثربخشی دارد و بازدارندگی قابل وثوق ایجاد می‌‌‌‌‌کند و نقش دوم نیروی دریایی در زمان جنگ است که البته امیدواریم برای هیچ کشوری جنگ رخ ندهد اما وظیفه حراست و دفاع برعهده آن است.

وی یادآور شد: کار اصحاب رسانه هم کمتر از رزم نیست و نوعی مجاهدت خاموش است و باید قدر این عرصه جهاد را دانست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: از آنجا که غرب و آمریکا در منطقه به دنبال منافع خود هستند، ترتیبات امنیتی نامطلوب را به کشورها دیکته می‌کنند، در کنار کشورهای کوچک‌تر مکمل قدرت می‌شوند و معماهای امنیتی ایجاد می‌کنند و اجازه شکل‌گیری ائتلاف‌های منطقه‌ای را نمی‌دهند.

خانزادی با اشاره به اهمیت منطقه خاورمیانه و آسیا تصریح کرد: اگر کشورهای منطقه ائتلاف و همگرایی داشته باشند با توجه به ظرفیت ژئوپلتیکی که وجود دارد، دارای قدرت بیشتری می‌شوند و این ائتلاف باعث تاثیرگذاری به ویژه در حوزه‌‌‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی در مسائل مهم تصمیم‌گیری جهانی خواهد شد.

وی ساخت ناوشکن‌ها و زیردریایی‌های توسط دانشمندان و مهندسان ایرانی را گوشه‌ای از توانمندی‌های جوانان ایرانی برشمرد که با وجود تحریم‌های ظالمانه غرب و آمریکا، نتوانسته خللی در امر توسعه، پیشرفت و دستیابی به تکنولوژی‌های روز دنیا برای کشورمان داشته باشد.

این فرمانده عالی‌رتبه ارتش افزود: به لطف خدا نخستین زیردریایی متوسط در آذر ماه ۹۷ به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد. این زیردریایی به همت مراکز دانشگاهی، بخش‌های نیروهای جهادی نیروی دریایی و شرکت‌‌‌‌های دانش بنیان و کارخانه‌های وزارت دفاع جمهوری اسلامی با همکاری نیروی دریایی ساخته شده و آزمایش‌‌‌های خود را به طور کامل در دریا انجام داده است و مراحل پایانی تست‌های دریایی را می‌‌‌گذراند.

خانزدی اضافه کرد: ناوشکن جمهوری اسلامی سهند که در فروردین ۶۷ در حمله ناجوانمردانه آمریکا به نیروی دریای ارتش همراه با ناو موشک‌‌‌انداز جوشن مورد حمله قرار گرفت، دوباره به همت جوانان و مهندسان ایرانی ساخته شده و کاملا بومی است و خیلی مجهزتر از سهند قبلی است و ظرفیت بالایی دارد و امیدواریم زودتر به ناوگان دریایی ملحق شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر نیز در حال ساخت ناو دماوند (از کشتی‌‌‌‌های جنگی کلاس موج) هستیم و امیدواریم در دی ماه ۹۷ با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالاتر به بهره‌برداری برسد. همچنین امیدواریم موج سوم که ناوشکنی از کلاس جماران است و توسط وزارت دفاع ساخته شده و پیشرفت آن حدود ۸۵ درصد بوده تا پایان سال به مجموعه نیروی دریایی ملحق شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: این همه پیشرفت را مدیون توجه و تاکید مقام معظم رهبری هستیم چراکه این ایشان همواره تاکید دارند دستیابی به ظرفیت‌ها و فناوری‌ها، حاشیه امنیت بزرگ برای نظام ایجاد می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=252404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر