1

شیوه جدید مصاحبه از داوطلبان مقطع دکتری دانشگاه آزاد تشریح شد

  • کد خبر : 252606
  • ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد شیوه جدید مصاحبه از داوطلبان مقطع دکتری این دانشگاه، گفت: امسال مصاحبه داوطلبان دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود که در این راستا ۱۰ منطقه انتخاب شده و تیم مصاحبه‌گر در منطقه‌ای که نزدیک داوطلب است، از او مصاحبه می‌کند.

فرهاد رهبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد شیوه جدید مصاحبه از داوطلبان مقطع دکتری این دانشگاه، گفت: امسال مصاحبه داوطلبان دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود که در این راستا ۱۰ منطقه انتخاب شده و تیم مصاحبه‌گر در منطقه‌ای که نزدیک داوطلب است، از او مصاحبه می‌کند.

افق نیوز/دکتر فرهاد رهبر در نشست شورای هماهنگی واحد علوم و تحقیقات که با حضور معاونان واحد و روسای دانشکده‌های این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: زمان‌بندی انجام مصاحبه به صورتی برنامه‌ریزی شده است که تیم‌های مصاحبه‌گر به صورت چرخشی به مناطق مختلف اعزام می‌شوند.

وی تاکید کرد: برای اینکه عدالت و انصاف در گزینش دانشجو را افزایش دهیم، تاکید بر این است که در تعیین تیم‌های مصاحبه‌گر، برجسته‌ترین و مجرب‌ترین اساتیدی که در حوزه تخصصی‌شان صاحب نام هستند و می‌شود بر روی قضاوت و انصاف‌شان اتکا کرد، انتخاب شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: معاونت پژوهش و فناوری در خصوص آگاهی‌رسانی به اعضای هیئت علمی درباره دستورالعمل‌ها و قوانین و مقررات مربوط به مالیات قراردادهای پژوهشی اقدام کند.

وی ضرورت برگزاری آموزش ضمن خدمت برای اعضای هیئت علمی در زمینه آشنایی با چگونگی و قوانین انعقاد قراردادهای پژوهشی را مورد اشاره قرار داد و افزود: چنانچه اعضای هیئت علمی چه به صورت مستقیم و چه از طریق دانشگاه موفق به انعقاد قرارداد پژوهشی شوند و این قرارداد به منفعت مالی برای دانشگاه منجر شود، می‌توانند عنوان آن را در فرم ارتقا درج کنند تا برای ارتقا از امتیاز مربوطه بهره‌مند شوند.

رهبر در بخش دیگر این نشست با تاکید بر افزایش تعداد مجلات علمی بین‌المللی این واحد دانشگاهی، گفت: توقع از واحد علوم و تحقیقات این است که آن قدر در خصوص راه‌اندازی و افزایش تعداد مجلات و نمایه‌سازی آن‌ها در نمایه‌های بین‌المللی تلاش کند که در زمینه چاپ مقاله‌های علمی، نه تنها توان پشتیبانی سایر واحدهای دانشگاهی را داشته باشد، بلکه مقاله‌‎هایی را که از سوی محققان سایر دانشگاه‌های ایران و کشورهای دیگر هم ارسال می‌شود، نیز داوری کند.

دکتر قاسم عموعابدینی، قائم‌مقام واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست بر توسعه پژوهش‌های کاربردی در این واحد دانشگاهی تاکید کرد و خواستار آن شد که روسای دانشکده‌های واحد علوم و تحقیقات برای درآمدزایی بر اساس مصالح، استانداردها و کارکردهای دانشگاه برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، قائم مقام واحد علوم و تحقیقات در پایان گفت: برای ایجاد منابع پایدار، راهی جز برنامه‌ریزی در حوزه اقتصاد دانش بنیان و تامین منابع غیر شهریه‌ای وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=252606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر