1

شرط اسرائیل برای ادامه حضور بشار اسد در قدرت، خروج ایران از سوریه است

  • کد خبر : 252758
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

تلویزیون اسرائیل روز پنجشنبه مدعی شد که یک مقام ارشد اسرائیلی به صراحت گفته اسرائیل در برابر باقی ماندن اسد در قدرت در صورتی که حضور ایران در سوریه به طور کامل قطع شود مخالفتی نخواهد داشت.

شرط اسرائیل برای ادامه حضور بشار اسد در قدرت، خروج ایران از سوریه است

به گزارش افق نیوز، کانال ده تلویزیون اسرائیل مدعی شده اورشلیم خواستار فاصله گرفتن نیروهای ایرانی تا ۸۰ کیلومتری مرزهای مشترک سوریه و اسرائیل شده است. مقامات رژیم صهیونیستی بارها گفته‌اند که اسرائیل در صورت خروج ایران با بازگشت اسد به مرزها موافقت خواهد کرد.

اخبار تلویزیونی «هداشات» روز پنجشنبه اعلام کرد: اسرائیل گفت‌وگوهای سطح بالایی را با روسیه درباره عقب نشینی احتمالی نیروهای ایران از سوریه داشته است.

به گزارش «تایمز آو اسرائیل»، منابع دیپلماتیک در اورشلیم گفته‌اند: این گفت‌وگوها با روسیه که با حمایت آمریکا انجام شده در مسیر درستی پیش رفته است. این گزارش‌ها توسط «هداشات نیوز» تنها چند ساعت بعد از مذاکره بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به صورت تلفنی مطرح شده است.

بر اساس این گزارش کرملین گفته که گفت‌وگو‌ها بر محور ابعاد مختلف حل و فصل درگیری‌ها در سوریه صورت گرفته و به جزییات گفت‌وگوها اشاره‌ای نکرده است.

یک دیپلمات رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با «هداشات» مدعی شد: درصورتی که این گفت‌وگوها ادامه داشته باشد و اگر ما بپذیریم که بشار اسد رییس‌جمهور سوریه برگردد، در  پایان این مذاکرات تهدید ایران در سوریه از بین خواهد رفت.

تایمز آو اسرائیل در گزارش خود نوشت: این گزارش‌ها در حالی منتشر شده که گروه ناظران حقوق بشر سوری که یک گروه متعلق به معارضان سوری در لندن است، مدعی شده مشاوران ایرانی و مبارزان حزب الله آماده خروج از منطقه جنوبی درعا و قنیطره در نزدیکی بلندی‌های جولان هستند..

این رسانه رژیم صهونیستی نوشت: یک مقام سوری در محور مقاومت این گزارش‌ها را رد کرده و آن‌ها را غیرواقعی خوانده است.

این رسانه اسرائیلی در ادامه به گزارش‌های یک رسانه دیگر در رژیم صهیونیستی هم اشاره کرده که گفته اورشلیم خواسته که نیروهای تهران از فاصله ۷۰-۸۰ کیلومتری مرزهای اسرائیل نزدیک‌تر نشود.

نویسنده این گزارش مدعی شد: عقب‌نشینی نیروهای ایران به آن سوی جاده دمشق-سویدا، درخواستی است که قرار است به تدریج به خروج همه نیروهای ایرانی از سوریه منتج شود. اما اسرائیل بارها تاکید کرده که آنچه از فاصله گرفتن این نیروها از مرزها مهم‌تر است، فعالیت‌های ایران است.

به گزارش تایمز آو اسرائیل، مسکو گفته خواستار بازگشت نیروهای اسد به مرزهای سوریه و اسرائیل در بلندی‌های جولان با هماهنگی اسرائیل است.

کانال ده تلویزیون اسرائیل روز پنجشنبه مدعی شد که یک مقام ارشد اسرائیلی به صراحت گفته اسرائیل در برابر باقی ماندن اسد در قدرت در صورتی که حضور ایران در سوریه به طور کامل قطع شود مخالفتی نخواهد داشت. چنین واقعیتی در صورتی که برخی شرایط لحاظ شود قابل قبول خواهد بود؛ از جمله این شروط، تاکید بر توافق ۱۹۷۴ درباره عدم مداخله اسرائیل و سوریه و تضمین عدم ورود مقامات ایرانی به این سرزمین است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=252758

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر