1

سن ازدواج ۳ سال و ۳ ماه بالا رفت

  • کد خبر : 252944
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

میانگین سنی زنان شهری در اولین ازدواج در سال ۱۳۵۵، بیست سال و دو ماه و زنان روستایی ۱۹ سال و یک ماه بوده که در سال ۱۳۹۵، به ۲۳ سال و ۴ ماه در زنان شهری و ۲۲ سال در زنان روستایی تغییر یافت.

جشن ازدواج دانشجویی

میانگین سنی زنان شهری در اولین ازدواج در سال ۱۳۵۵، بیست سال و دو ماه و زنان روستایی ۱۹ سال و یک ماه بوده که در سال ۱۳۹۵، به ۲۳ سال و ۴ ماه در زنان شهری و ۲۲ سال در زنان روستایی تغییر یافت.

به گزارش افق نیوز/ بر اساس اعلام مرکز آمار ایران براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، فاصله میانگین سن در اولین ازدواج مردان نسبت به زنان در کل کشور چهار سال و ۴ ماه بیشتر است که این فاصله نسبت به سال ۱۳۵۵ تغییر معنی‌داری نیافته است به طوری که در سال ۱۳۹۵ میانگین سن در اولین ازدواج مردان ۲۷ سال و ۴ ماه و زنان ۲۳ سال در کل کشور محاسبه شده است.

این نماگر در سال ۱۳۵۵ برای مردان ۲۴ سال و یک ماه و زنان ۱۹ سال و ۷ ماه بوده است؛ به عبارتی در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۵۵ مردان و زنان به طور متوسط، ۳ سال و ۳ ماه دیرتر ازدواج کرده‌اند.

میانگین فاصله سنی مردان شهری در اولین ازدواج، نسبت به مردان روستایی در سال ۱۳۵۵، ۲ سال و ۴ ماه بوده که در سال ۱۳۹۵، به یک سال و ۳ ماه کاهش یافته است. یعنی در سال ۱۳۹۵ میانگین سن مردان شهری در اولین ازدواج، ۲۷ سال و ۸ ماه و میانگین سن مردان روستایی ۲۶ سال و ۵ ماه و در سال ۱۳۵۵، میانگین سن در اولین ازدواج مردان شهری ۲۵ سال و یک ماه و روستایی ۲۲ سال و ۷ ماه بوده است.

یعنی در شهر، سن ازدواج مردان ۲ سال و ۷ ماه و در روستا ۳ سال و ۸ ماه اضافه شده است. به عبارتی به سن ازدواج مردان روستایی نسبت به مردان شهری در سال ۱۳۹۵، در مقایسه با سال ۱۳۵۵، یکسال و یک ماه بیشتر اضافه شده است.

میانگین سنی زنان شهری در اولین ازدواج در سال ۱۳۵۵، ۲۰ سال و ۲ ماه و روستایی ۱۹ سال و یک ماه بوده که در سال ۱۳۹۵، به ۲۳ سال و ۴ ماه در زنان شهری و ۲۲ سال در زنان روستایی تغییر یافته است. همچنین میانگین سنی در اولین ازدواج زنان شهری در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۵۵، سه سال و ۲ ماه و در روستایی ۲ سال و ۹ ماه اضافه شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=252944

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر