3

با سخنان امام گزینشی برخورد نکنیم/در برخی موارد بیش از آنچه که لازم است، فضا را باز کرده‌ایم

  • کد خبر : 253083
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: واقعیت این است که ما باید امام و شخصیت امام را خوب بشناسیم و نباید با امام گزینشی برخورد شود بعضی‌ها بخشی از سخنان امام را می‌گیرند و به بخش دیگر آن توجه نمی‌کنند اما از اصول امام این بود که برای اسلام و حاکمیت ارزش‌های امی انقلاب کرد و این غیرقابل تردید است.

با سخنان امام گزینشی برخورد نکنیم/در برخی موارد بیش از آنچه که لازم است، فضا را باز کرده‌ایم

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: واقعیت این است که ما باید امام و شخصیت امام را خوب بشناسیم و نباید با امام گزینشی برخورد شود بعضی‌ها بخشی از سخنان امام را می‌گیرند و به بخش دیگر آن توجه نمی‌کنند اما از اصول امام این بود که برای اسلام و حاکمیت ارزش‌های امی انقلاب کرد و این غیرقابل تردید است.

لطف الله فروزنده به مناسبت ایام سالگرد ارتحال امام درباره انسجام و وحدت جامعه در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی گفت: مکتب اسلام، اعتقادات و باورهای مردم به مکتب اسلام، رهبری و مرجعیت دینی که مردم بر اساس همین اصل اسلامیت امامشان را قبول کردند سه عاملی بود که هم باعث پیروزی انقلاب و هم باعث استمرار انقلاب شد و در مقاطع حساسی مثل جنگ حفظ شد.

وی تصریح کرد: بعد از رحلت امام هم خوشبختانه به برکت اعتقاد و بصیرت مردم و وجود رهبری هوشمند، این شرایط حفظ شد. بعد از رحلت امام حجم توطئه‌ها بسیار زیاد شد و برخی از دوستان انقلاب متاسفانه تغییر رویکرد داشتند و آن رویکرد انقلابی را از دست دادند و خود به معضل تبدیل شده و بعضا به دنبال تساهل و تسامح در درون نظام بودند، از طرف دیگر به دلیل گسترش گفتمان انقلاب اسلامی فشارهای استکبارجهانی افزایش پیدا کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: من معتقدم این سه عامل امروز هم وجود دارد و منسجم‌تر شده است چرا که مردم با بصیرت شده و افراد ناخالص صفشان را از مردم جدا کرده اند. اگر می‌بینید ایران الان در سطح منطقه قدرت دارد به دلیل وجود همین انسجام است. متاسفانه بعضی‌ها که خودشان بریدند و بعضی‌ها که روحیه دگراندیشی دارند و بعضی‌ها که در برابر غرب خودباختگی دارند تصورشان این است که آن انسجام وجود ندارد اما این انسجام وجود دارد و ما آن را در انتخابات و در ۲۲ بهمن و در روز قدس هم خواهیم دید که مردم چقدر منسجم هستند. علی رغم جنگ اقتصادی و همه فشارهایی که دشمن راه انداخته است مردم با قدرت و قوت از نظام دفاع می‌کنند.

عضو جمنا درباره جمهوریت و اسلامیت نظام که امام(ره) بر آن تاکید داشتند، گفت: یکی از امتیازات کشور ما که منحصر به فرد بودن آن را به دنبال داشته است و در دنیا بی نظیر است آن است که مردم انتخاب می‌کنند. جمهوری الان به معنای واقعی در کشور شکل گرفته است. خیلی راحت بعد از امام دولت‌ها شکل گرفتند. آقای هاشمی رفسنجانی یک شخصیتی بود که یار امام بود و پس از آنکه دوره ریاست‌جمهوری‌اش تمام شد مسالمت آمیز کنار رفت و مردم آقای خاتمی را انتخاب کردند و پس از آن هم اقای احمدی‌نژاد و روحانی، که پس از آقای روحانی هم مردم فرد دیگری را انتخاب می‌کنند. هیچ کس هم نمی‌تواند بگوید که رئیس‌جمهور آینده چه کسی است چرا که مردم انتخاب می‌کنند و شاید این مهمترین دست آورد انقلاب اسلامی است که به مردم داده شده است. این مصداق آزادی و مصداق مشارکت مردم است. ما باید این‌ها را یادآور شویم و امروز مردم هستند که شوراها و نمایندگان مجلس و رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند. ارکان اصلی را مردم تشکیل می‌دهند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران تاکید کرد: من معتقدم بعضی از مواضعی که برخی از مسئولان دارند مقداری با مبانی اسلامی فاصله گرفته است. من معتقدم که مسئولان گاهی کمتر دغدغه ارزش‌ها را دارند و اشتباه هم می‌کنند چرا که آنچه باعث موفقیت ما شده همین ارزش‌ها بوده و باید این ارزش‌ها را پاس بداریم. مردم ما به دنبال عدالت و آزادی و معنویت و حاکمیت ارزش‌های اسلامی هستند چون که الگوی ما ائمه اطهار(ع) هستند و مردم می‌خواهند که حکومت اسلامی به آن سمت و سو حرکت کند.

فروزنده افزود: من متاسفانه برخی از قصورات را در مسئولان می‌بینم که پسندیده نیست و احساس می‌شود که آن روحیه عدالت محوری و مبارزه با اشرافی‌گری و به دنبال منافع خود نبودن و مقابل استکبار وادادگی نداشتن در بعضی‌ها متاسفانه تضعیف شده است. امیدواریم به این نکته که یک آسیب جدی است توجه جدی بشود.

وی درباره این اندیشه امام که قائل به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور بودند، گفت: همان خط امام را الان رهبری می‌روند هیچ فرقی شرایط ما با شرایط زمان امام نکرده است. مقام معظم رهبری هم همه ظرفیت‌ها را فراهم کردند که همه جریان‌های مختلف بتوانند حضور پیدا کنند و خیلی روشن است که ایشان با دیدگاه‌ها و دولت‌های مختلف کار می‌کنند و به جایش به آنها تذکر می‌دهند و اگر لازم باشد از آن‌ها حمایت می‌کنند. من معتقدم که ما در کشور توانسته‌ایم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، البته کسانی که معاند هستتند و کسانی که مثل منافقین به دنبال ترور و مبارزه مسلحانه با نظام هستند طبیعی است که نظام نباید اجازه‌ای به آن‌ها بدهد و هیچ کجای دنیا هم اینچنین نیست ولی هر کس که چارچوب‌ها را پذیرفته باشد فضا برایش باز است و من معتقدم که حتی  ما در برخی جاها فضا را بیش از آنچه لازم است باز کرده‌ایم و بیش از آنچه که لازم است سعه صدر به خرج می‌دهیم، چرا که شخص در نظام است و علیه نظام حرف می‌زند و بعد هم می‌گوید که آزادی نیست، خود موضع و حرکت نشانه آزادی است وگرنه نمی‌توانست حرف بزند.

عضو سابق هیات رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما جمهوری اسلامی و نقش مردم را روز به روز تبیین می‌کنیم طبیعی است که نظام روز به روز رشد می‌کند و این درخت تنومند می‌شود و طبیعتا برخی آفت‌ها هم وجود دارد که نباید آفت‌ها به این درخت تنومند ضربه بزند.

وی درباره رویکرد امام در مواجهه با تندروها در جریان‌های مختلف گفت: برای امام احکام اسلامی بسیار مهم بود و آنچه خط قرمز امام بود ارزش‌های انقلاب اسلامی بود و برایش فرقی هم نداشت که هرکسی از هرجریانی اگر به ارزش‌های انقلاب تعرض می‌کرد امام با هرکسی که حدود الهی را رعایت نمی‌کرد محکم برخورد می‌کردند و با کسی هم تعارف نداشتند.

وی با اشاره به صدور حکم برای سلمان رشدی از سوی امام(ره) گفت: بسیاری از دیپلمات‌ها نگاهشان این بود که باید کوتاه آییم تا با مشکل مواجه نشویم اما امام قاطعانه برخورد و یکی از انقلابی‌ترین حکم‌ها را صادر کردند. آنچه که امام به دنبال آن بود انقلابی‌گری بود. انقلابی‌گری هم همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند یعنی معنویت، تدبیر، صبر و بصیرت داشتن  که اگر این ها باشد ما می‌توانیم بهتر از گذشته کار را پیش ببریم.

فروزنده اظهار داشت: واقعیت این است که ما باید امام و شخصیت امام را خوب بشناسیم و نباید با امام گزینشی برخورد شود بعضی‌ها بخشی از سخنان امام را می‌گیرند و به بخش دیگر آن توجه نمی‌کنند اما از اصول امام این بود که برای اسلام و حاکمیت ارزش‌های امی انقلاب کرد و این غیرقابل تردید است. اگر ما می‌خواهیم خط مشی امام را ادامه دهیم باید در چارچوب‌ها حرکت کنیم و امروز هم صراحتا عرض می‌کنیم که تفسیر فرمان امام را مقام معظم رهبری انجام می‌دهد و هرکسی که مدعی است که در خط امام است باید ببیند که چقدر به مقام معظم رهبری نزدیک است هرچه اطاعتش از ایشان بیشتر باشد در خط امام خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر