2

ماجرای لیست استندبای کی روش/ آیا او زمان خرید؟

  • کد خبر : 253120
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

لیست استندبای سرمربی تیم ملی ایران حسابی فوتبالدوستان ایرانی را به خود مشغول کرد.

ماجرای لیست استندبای کی روش/ آیا او زمان خرید؟

لیست استندبای سرمربی تیم ملی ایران حسابی فوتبالدوستان ایرانی را به خود مشغول کرد.

به گزارش افق نیوز، چهار سال پیش بود که افشین پیروانی می خواست شخصا برای مهدی رحمتی پادرمیانی کند تا او هم لحظه آخر مسافر برزیل شود. از آن روز تا حالا که لیست استندبای تیم ملی خبرساز شد، رحمتی هیچ وقت از نزدیکی اردوی تیم ملی هم عبور نکرد اما اخلاق شایعه پرداز ما هنوز همان طور که می خواهد، تفسیر می کند؛ آخرین نمونه آن هم پیمان یوسفی است که ترجیح می دهد در آخرین دقایق بازی هلند و ایتالیا موضوع را به این سمت ببرد و البته مجید حسینی را هم از لیست تیم ملی خط بزند!

سیدجلال، حسین حسینی، وریا و کاوه مطابق انتظار راهی برای برگشت به تیم ملی پیدا نکردند و قلی زاده هم به آن ها پیوست اما چه چیزی باعث شد این بار شایعات قوی تر باشد؟

سیم آخر!

آنالیز تصمیم کی روش جالب به نظر می رسد. سرمربی تیم ملی به جای آن که خیلی زودتر فشار رسانه ها و هواداران را برای خود بخرد، تصمیم گرفت در آخرین موعد روی نام مدافع پرسپولیس خط قرمز بکشد. کی روش قورباغه اش را اول نخورد اما با حذف همزمان سیدجلال و وریا، نه تنها بار دیگر بی اعتمادیش به لیگ ایران را نشان داد، که با روشن کردن دوباره آتش اختلاف با مربیان سرخابی توپ را به زمین آن ها انداخت. اصطلاح «به سیم آخر زدن» برخلاف باور عمومی، به ماجرای قماربازانی اشاره دارد که پس از باختن اموالشان آخرین سکه نقره (سیمین) خود را هم خرج می کنند تا هر چه باداباد. حضور در گروه مرگ و تزلزل جایگاه کی روش نسبت به سابق، ممکن است سرمربی تیم ملی را وادار کرده باشد که در رویای یک اجرای خوب در جام جهانی، با جوانان خود به سیم آخر بزند.

حرفی که دوتا نمی شود!

کی روش خیلی خوب ماندن روی حرف خود، و بعضا لج بازی را بلد است. وقتی که پس از بازی برابر ازبکستان به تابلوهای تبلیغاتی تکیه داده بود و از تمرین نیمکت نشینان سان می دید، مطمئنا می دانست که با طلوع آفتاب، چه هجمه ای در انتظار اوست اما شانس غفوری و حسینی برای بازگشت به اردوی تیم ملی چیزی در اندازه شانس رحمتی برای جام جهانی بود؛ کما این که کاپیتان استقلالی ها در صورت عذرخواهی کی روش پسند می توانست دوباره پیراهن تیم ملی را تن کند!

استتندبای یا سیت دون؟

کی روش اعلام کرده بود که از افراد خط خورده قطع امید نمی کند و آن ها در لیست استندبای او خواهند بود! حالا سوال اینجاست که اگر به هر دلیلی یک دفاع وسط (مثلا گنجی یا چشمی) از رفتن به روسیه بازبمانند، آیا سیدجلال به تیم ملی دعوت می شود یا با شیفت پژمان به قلب خط دفاع، قلیزاده به لیست بر می گردد؟ لیست استندبای هرچند نامتعارف، اما تنها برای موارد خاصی مانند مصدومیت تعریف می شود، اما معرفی ستاره های محبوب سرخابی به عنوان بازیکنان استندبای، بیشتر به یک فرار رو به جلو از سوی کی روش یا وقت خریدن برای آرامش در روزهای اردو می ماند تا انتظار و اشتیاق تیفوسی ها برای لیست نهایی، بار انتقادات را ولو موقتا کم کند.

اینستاگرام!

علی کریمی یکی از زودترین واکنش ها را به لیست کی روش داشت. او مانند رحمتی اعتقاد داشت که تیم باشگاهی، تیم ملیِ خط خوردگان کی روش است و بار دیگر با ادبیاتی تکراری به انتقاد از او پرداخت. لایک حسینی برای این پست و لایو وریا غفوری که اعتقاد داشت «آخرین سنگر سکوته» بازار انتقادات را داغ تر هم کرد.

سیل انتقادات از روزبه چشمی هم پس از بازی برابر ترکیه شدت گرفت تا شایعه بازگشت حسینی داغ تر شود. کی روش مطابق انتظار از مدافع تیمش حمایت کرد اما از سوی دیگر تمرینات وریا غفوری موج بعدی شایعات را ایجاد کرد. تمرینات سفت و سخت وریا، آن هم در ترکیه، شاید این ظن را ایجاد می کرد که کی روش برای رو نشدن دستش، چند تیر را مخفی نگه داشته است اما همه چیز با انتشار لیست نهایی به پایان رسید؛ نه وریا، نه سیدجلال و نه کاوه و حسینی و قلی زاده!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253120

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر