1

دولت جدید ایتالیا از مجلس سنا رای اعتماد گرفت

  • کد خبر : 253199
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰:۵۵

مجلس سنای ایتالیا به ‘جوزپه کونته’ نخست وزیر و دولت جدید ائتلافی این کشور رای اعتماد داد.

به گزارش افق نیوز ، دولت جدید ایتالیا رای اعتماد مجلس سنا را با ۱۷۱ رای مثبت و ۱۱۷ رای منفی و ۲۵ رای ممتنع بدست آورد.
کونته نخست وزیر جدید ایتالیا روز سه شنبه در یک سخنرانی که بیش از یک ساعت بطول انجامید از مجلس سنا برای دولت ‘تغییرات’ درخواست رای اعتماد کرد.
وی بر اتحاد ایتالیا با آتلانتیک شمالی تاکید کرد و آمریکا را شریک ممتاز کشورش برشمرد.
نخست وزیر ایتالیا همچنین به بیان موضع دولت جدید رم در قبال مسکو پرداخت و گفت: ما طرفدار گشایش در قبال روسیه که در سال های اخیر یک نقش بین المللی در بحران های ژئوپلیتیک ایفا کرده هستیم. ما مروج بازنگری در سیستم تحریم ها بخصوص تحریم هایی که می تواند جامعه مدنی روسیه را برنجاند هستیم.
کونته همچنین وعده مبارزه با فرار مالیاتی، فساد اقتصادی و تشدید مبارزه با مافیا در زمینه های اجتماعی و اقتصادی را داد و بر تغییر بنیادی کشورش تاکید کرد.
وی همچنین وعده داد که به تجارت مهاجرت غیرقانونی پایان می دهد.
کونته حقوقدان و استاد دانشگاه که بدون هیچ سابقه سیاسی و تنها در عرض چند هفته به عنوان نامزد دولت ائتلافی حزب ‘اتحاد’ و جنبش ‘۵ ستاره’ برای پست نخست وزیری ایتالیا معرفی شده بود، روز جمعه به همراه اعضای دولت خود در کاخ ریاست جمهوری سوگند یاد کرد.
نخست وزیر جدید ایتالیا در ۱۷ فوریه ۲۰۱۸ از سوی ‘لوییجی دی مایو’ رهبر سیاسی جنبش پنج ستاره به عنوان نامزد تصدی وزارت مدیریت دولتی معرفی شد و به دنبال آن در ۲۱ مه ۲۰۱۸ (۳۱ اردیبهشت ۹۷) توسط رهبران جنبش پنج ستاره و حزب ‘اتحاد’ به عنوان نامزد تصدی نخست وزیری به ‘سرجو ماتارلا’ رئیس جمهوری ایتالیا پیشنهاد شد.
ماتارلا دو روز بعد کونته را مامور تشکیل دولت کرد و وی ۲۷ مه (هفتم خرداد) این ماموریت را به دلیل اختلافات موجود بر سر انتصاب ‘پائولو ساوونا’ به عنوان وزیر اقتصاد رد کرد.
کونته روز پنجشنبه ۳۱ مه / ۱۰ خرداد، برای بار دوم توسط رئیس جمهوری ایتالیا مامور تشکیل دولت شد و بی درنگ با ارائه فهرست اسامی وزیران این ماموریت را پذیرفت و رسما به عنوان نخست وزیر جدید این کشور منصوب و روز جمعه به همراه وزیران کابینه جدید در کاخ ریاست جمهوری سوگند وفاداری یادکرد.
دولت ائتلافی در مجلس سنا ۱۰ کرسی و در مجلس نمایندگان ۳۱ کرسی بیشتر از حد نصاب دارد و از حمایت نمایندگان پارلمانی حزب اتحاد و جنبش پنج ستاره برخوردار است. این در حالی که نمایندگان، احزاب فورتسا ایتالیا، دموکراتیک و ‘آزادی و برابری’ به دولت جدید رأی اعتماد ندادند
دولت جدید ایتالیا که در پی توافق میان حزب راست گرای ‘اتحاد ‘ و جنبش ۵ ستاره و پس از خروج از یک بحران بی سابقه سیاسی شکل گرفت، از ۱۸ وزیر ( ۱۲وزیر دارای وزارتخانه و ۶ وزیر بدون وزراتخانه ) متشکل است که از این تعداد ۵ نفر زن هستند. اعضای دولت شصت و پنجم ایتالیا روز جمعه در مراسمی در کاخ نخست وزیری سوگند وفاداری به جمهوری یاد کردند.
دولت جدید ایتالیا پس از کسب رای اعتماد پارلمان کار خود را به طور رسمی آغاز می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253199

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر