1

منچستریونایتد خواهان ستاره ایرانی بود +تصویر

  • کد خبر : 253347
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸

منچستریونایتد قصد امضای قرارداد با مهاجم ایرانی را داشت.به نظر می‌رسد این بازیکن در جام جهانی درخشش زیادی نداشته باشد چون تیم ملی کشورش در سطح بالایی قرار ندارد و به احتمال فراوان در مرحله گروهی حذف می‌شود.

منچستریونایتد قصد امضای قرارداد با مهاجم ایرانی را داشت.

به گزارش افق نیوز، زمانی که جواد نکونام در سال ۲۰۰۶ به اوساسونا پیوست و به شهر پامپلونا رفت نخستین سوالی که پرسید درباره نمایندگی فراری بود. او نمی‌دانست در این شهر نمایندگی این ماشین وجود ندارد. به همین خاطر به مادرید سفر کرد تا یکی از آن‌ها را بخرد. این یک واقعیت است و نشان از وضعیت کشور هافبک ایرانی می‌داد. فوتبال ایران نیز به عنوان یکی از قدرت ‌های جهان شناخته نمی‌شود.

۱۲ سال بعد اکنون رهبر تیم ملی ایران، سردار آزمون است. مهاجم روبین کازان در کشورش با لیونل مسی مقایسه می‌شود. آزمون الگوی افراد زیادی در ایران است؛ کشوری که فوتبال در آن محبوبیت زیادی دارد. زمانی که در مورد جهان فوتبال صحبت می‌شود، کمتر کسی به این کشور فکر می‌کند اما اگر یک بار در داربی تهران حضور داشته باشد، هرگز ایران را فراموش نخواهد کرد. دو تیم بزرگ ایران، پرسپولیس و استقلال هستند. نخستین تیم، متعلق به مردم است اما اکثر طرفداران استقلال از سطح بالای جامعه هستند. داربی تهران در ورزشگاه آزادی که نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر ظرفیت دارد، انجام می‌شود. البته تنها مردان می‌توانند از نزدیک این بازی را ببینند.

آزمون این امتیاز را داشته که در هیچ یک از تیم‌های بزرگ پایتخت بازی نکند. او از سپاهان به فوتبال روسیه راه پیدا کرد و به همین خاطر در تمام کشورش هوادار دارد. شرایط او مشابه محمد صلاح در مصر است. او نیز یک ستاره پاک محسوب می‌شود که نه در الاهلی و نه در الزمالک بازی کرده است.

مهاجم جوان ایرانی در سال ۲۰۱۳ به روبین کازان پیوست و در سال ۲۰۱۶ فرصت همکاری با خاوی گارسیا را پیدا کرد. یکی از کمک مربی‌های او اینیگو آرتئاگا است. مربی اسپانیایی درباره آزمون گفت: او فرصت پیشرفت دارد چون ۲۳ ساله است. او در حرکات خیلی خوب است و تنها کم گل می‌زند. با این حال آینده درخشانی دارد.

آرتئاگا افزود: آزمون به عنوان مهاجم میانی شناخته می‌شود که سریع حرکت می‌کند و سعی دارد دفاع حریف را بر هم بریزد. این ویژگی‌اش قابل توجه است. او با توپ قابلیت زیادی دارد اما برای این که یک مهاجم میانی خوب باشد، به گل‌های بیشتری نیاز دارد (او در دو فصل اخیر به ترتیب ۷ و ۵ گل به ثمر رساند). می‌توانست در لیگ بزرگ‌تری پا به توپ شود اما تصمیم گرفت در روسیه بازی کند. او در تیم روستوف حضور در لیگ قهرمانان را تجربه کرد و باعث شد در جهان شناخت بیشتری نسبت به او پیدا کنند. آزمون در این فصل با پیراهن کازان که در رقابت‌های اروپایی حضور نداشت به میدان رفت و به همین خاطر در مرکز توجه قرار نداشت.

سرمربی اسپانیایی در ادامه به یک موضوع مهم اشاره کرد و گفت: مهاجم جوانی ایرانی از یک تیم بزرگ پیشنهاد داشت که آن منچستر یونایتد بود. همچنین یک تیم اسپانیایی قصد امضای قرارداد با او را داشت، با این حال آزمون ترجیح داد با بردیف کار کند. باشگاه اورتون نیز درباره او از ما سوال کرد.

آرتئاگا در پایان به شرایط مهاجم ایرانی در جام جام جهانی ۲۰۱۸ پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد این بازیکن در جام جهانی درخشش زیادی نداشته باشد چون تیم ملی کشورش در سطح بالایی قرار ندارد و به احتمال فراوان در مرحله گروهی حذف می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253347

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر