1

زمان به نفع تل‌آویو نیست

  • کد خبر : 253473
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۹:۲۴

حماقت ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، موجی از خشم عمومی امت اسلامی و مردم سراسر جهان را در پی داشت. تصمیمی که سرزمین‌های‌اشغالی و حتی غرب آسیا را دچار تحولات جدی کرده و روزهای پرالتهابی را برای صهیونیست‌ها رقم خواهد زد.

خبرگزاری فارس: زمان به نفع تل‌آویو نیست

حماقت ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، موجی از خشم عمومی امت اسلامی و مردم سراسر جهان را در پی داشت. تصمیمی که سرزمین‌های‌اشغالی و حتی غرب آسیا را دچار تحولات جدی کرده و روزهای پرالتهابی را برای صهیونیست‌ها رقم خواهد زد. روزهایی که چه‌بسا اندک سال‌های باقی‌مانده از عمر این رژیم منحوس را هم تحت تأثیر قرار داده و مرگ اسرائیل را که سه سال پیش، «۲۵ سال بعد» اعلام شده بود را جلوتر بیاندازد.

نا امن شدن بیشتر رژیم صهیونیستی

واقعیت این است که دستاوردهای ژئوپلیتیک جریان مقاومت در عرصه‌ی میدانی سوریه و عراق، با وجود دسیسه‌های آمریکایی‌ها و نیروهای هم‌پیمان منطقه‌ای آنها، به گونه‌ای بوده است که می‌توان گفت طرح آمریکایی- اسرائیلی برای تجزیه‌ی غرب آسیا به بهانه‌ی وجود گروه تروریستی داعش با شکست مواجه شده است. نیروهای مقاومت نه تنها توانسته‌اند در عراق و سوریه ضربات اصلی بر پیکر تروریست‌ها وارد کرده و سرزمین‌های وسیع تحت اشغال داعش را آزاد کنند، بلکه در سطحی راهبردی کریدور زمینی مقاومت را میان تهران، عراق، سوریه و لبنان بازگشایی کرده و حالا در منطقه‌ی جولان زیرساخت‌های لازم برای ایجاد دست بالای مقاومت در مقابله با صهیونیست‌ها را فراهم ساخته‌اند. دیگر مناطق استراتژیک رژیم صهیونیستی به ویژه در مناطق شمالی نیز در معرض حملات توپخانه‌ای و موشکی دولت سوریه قرارگرفته است. این یعنی «اسرائیل روزبه‌روز ناامن‌تر خواهد شد.» وعده‌ای که رهبرانقلاب در آذرماه ۹۳ آن را بیان فرموده بودند و بعدتر با اعلام راهبرد رسمی ایران مبنی بر «تسلیح کرانه‌ی باختری»، ابعاد جدیدی از خود را نشان داد.

دو بحران دامن‌گیر رژیم صهیونیستی

از سویی دیگر، این رژیم از زمان تشکیل در سال ۱۹۴۸، با دوبحران “مشروعیت” و “امنیت” مواجه بوده است. در جبهه‌ی داخل، بحران سیاسی و اجتماعی وسیعی که در طول موجودیت آن کم‌سابقه است بر این رژیم مستولی گشته است. “ابراهام بورگ”، رئیس اسبق پارلمان اسرائیل درخصوص فروپاشی و زوال اسرائیل چنین می‌گوید: “اسرائیلی‌ها از فرزندان خود می‌پرسند که انتظار دارند ۲۵ سال دیگر در چه جایی زندگی کنند؟ فرزندان آنها در مقابل شگفتی والدینشان صادقانه اعتراف می‌کنند که نمی‌دانند و این هر روز، شمار بیشتری از اسرائیلی‌ها را به درک شرایط موجود رهنمون می‌سازد.” در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز شبکه‌ی تلویزیونی ۱۰ رژیم صهیونیستی نیز نتایج یک نظرسنجی در مورد مهاجرت معکوس در اسرائیل را منتشر کرد که بنا بر آن، بیشتر از نیم میلیون نفر به دلیل شرایط بد معیشتی، آماده‌ی ترک اسرائیل هستند و ۵۰درصد از مردم ساکن در سرزمین‌های اشغالی نیز به فکر آماده‌کردن شرایط برای خروج از این رژیم هستند.

در جنبه‌ی امنیتی نیز اسرائیلی‌ها در شرایط بغرنجی به سر می‌برند. مقاومت فلسطین در درگیری‌های اخیر خود با رژیم صهیونیستی که شدیدترین رویارویی بین دو طرف از سال ۲۰۱۴ تاکنون است، بخش‌های گسترده‌ای از مناطق سرزمین اشغالی را هدف بیش از ۱۳۰ راکت و خمپاره قرار داد. تبادل آتش سنگین گروه‌های مقاومت فلسطین، ناکارآمدی “گنبدآهنین” را اثبات و رژیم صهیونیستی را مجبور به پذیرش پیشنهاد آتش‌بس ارائه‌شده از جانب مصر کرد. و اینها یعنی تغییر موازنه به نفع محور مقاومت.

نماز را در قدس به پا خواهیم کرد

چندی پیش رهبرانقلاب در دیدار وزیر اوقاف سوریه چنین فرمودند: «امیدواریم همه‌ی ما آن روزی را ببینیم که شما در قدس نماز جماعت می‌خوانید و آن روز نیز دیر نخواهد بود و به زودی خواهد آمد.» با توضیحات فوق،  این آرزو، بیش از هر زمان دیگری نزدیک به تحقق یافتن است. آن روز چندان هم دور از ذهن نیست که نسل سوم و چهارم انقلاب، نماز را در قدس به پا دارند و جشن آزادسازی قدس شریف، از دست وحشیان صهیونیستم را برگزار کنند ان‌شاء‌الله.

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253473

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر