1

حتما از وزیر راه برای بالا رفتن اجاره‌خانه‌ها توضیح می‌خواهیم/ به بهانه برجام قیمت‌ها را بالا می‌برند

  • کد خبر : 253522
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی هم حتماً از بعد نظارتی خود در این زمینه ورود پیدا می‌کند و از وزیر راه و شهرسازی توضیحات لازم را خواهیم خواست.

خبرگزاری فارس: حتما از وزیر راه برای بالا رفتن اجاره‌خانه‌ها توضیح می‌خواهیم/ به بهانه برجام قیمت‌ها را بالا می‌برند

محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به افزایش هزینه اجاره خانه‌ها و همچنین بالا رفتن قیمت مسکن اظهارداشت: به عقیده بنده بحث مسکن به علت رکود پیش‌آمده در ۲-۳ سال اخیر و مسکن مهر راکد بوده و ساخته نشده است.

وی افزود: همچنین به مرور زمان تقاضاهای مردم بالا رفته است و این‌ها را با پلیس، زور، فشار و امنیتی کردن نمی‌توان اجبار کرد که که اجاره‌ها را پایین‌تر بیاورند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: علت اینکه می‌گویم امنیتی کردن این قضیه درست نیست این است که متوسل به راه‌هایی چون زیرمیزی می‌شوند لذا با عرضه اضافه مسکن و یا ایجاد شرایط بهتری برای کسانی که صاحب خانه هستند باید انگیزه ایجاد شود تا بتوانند ملک خود را با قیمت مناسب اجاره دهند.

بهمنی ادامه داد: زمانی که ما می‌بینیم مدت‌ها به علت رکود مسکن اسف‌بار شده و تقاضا روز به روز افزایش پیدا می‌کند اما عرضه مسکن درجا می‌زند اینگونه است که هزینه‌های اجاره بالا می‌رود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: اکنون هم دولت باید به فکر این باشد که سریعاً برای مسکن مهر تعیین تکلیف کند؛ البته قرار بود تا پایان سال گذشته مسکن مهر را تکمیل کند.

«اکنون متأسفانه مسکن مهر بلاتکلیف است و چند هزار واحد مسکونی دارای وضعیت بلاتکلیفی هستند که دولت برید هرچه سریعتر آن را تکمیل کرده و به مردم ارائه کند».

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: در اصل تقاضایی که در حوزه مسکن بالا رفته است مربوط به قشر متوسط جامعه است و این قشر اکنون به علت کمبود واحدهای مسکونی مشکل پیدا کرده‌اند.

بهمنی افزود: با توجه به اینکه تورم هم رشد پیدا کرده است تا زمانی که قیمت مسکن بالا می‌رود یک‌مرتبه هزینه‌ها بالا می‌رود و این قطعاً روی اجاره‌ها هم تأثیر می‌گذارد. اجاره درصدی از قیمت ملک خواهد بود لذا باید برنامه‌ریزی در این زمینه انجام شود تا بر این اساس انگیزه اجاره دادن را زیاد کنند و یا تمهیداتی ایجاد شود تا مستأجران بتوانند از این طریق مشکلاتشان را مرتفع کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی هم حتماً از بعد نظارتی خود در این زمینه ورود پیدا می‌کند و از وزیر راه و شهرسازی توضیحات لازم را خواهیم خواست اما ما نباید برجام را به همه چیز گره بزنیم. برجام اگر قرار است تاثیرگذار باشد باید روی کالاهای خارجی افزایش قیمت را مشاهده کنیم و در واقع اینها همه بهانه شده است لذا باید مسئولان مربوطه در این زمینه ورود پیدا کنند تا رفع مشکل شود ما هم به صورت جدی در این زمینه وارد خواهیم شد و طی جلسه‌ای ویژه از وزیر راه و شهرسازی توضیح می‌خواهیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253522

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر