1

محل برگزاری تجمعات از سوی دولت مشخص شد

  • کد خبر : 253663
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸

در جلسه امروز هیات دولت محل های مناسب به منظور برگزاری تجمعات مشخص شد.

به گزارش افق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه هیات دولت روز یکشنبه به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار شد.
معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه با قدردانی و تشکر از حضور باشکوه و گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، سنت حسنه امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) در بزرگداشت این روز را گامی مهم در زنده نگه داشتن آرمان های فلسطین دانست که مردم شریف و انقلابی ایران طی این چند دهه، هر سال با شکوه هر چه بیشتر آن را برگزار کرده‌اند.
اسحاق جهانگیری همچنین با اشاره به اعلام آمادگی و آغاز اقدامات عملیاتی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران پس از صدور فرمان باصلابت رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر توسعه فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب برجام، آن را اقدامی مدبرانه و ارزنده دانست و خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور و هیأت وزیران همواره منافع ملی را بر هر موضوع دیگری ترجیح داده و آمادگی دارند تا متناسب با پیمان‌شکنی‌ها از عزت و اقتدار کشور دفاع کنند.

*تعیین محل‌های مناسب برای برگزاری تجمعات از سوی دولت
در این جلسه همچنین دولت با هدف ساماندهی برگزاری تجمعات، درخصوص پیش‌بینی و تعیین محل‌های مناسب برای این اقدام تصمیم‌گیری کرد.
بر این اساس، ورزشگاه‌های دستجردی، تختی، معتمدی، آزادی و شهید شیرودی، بوستان‌های گفت‌وگو، طالقانی، ولایت، پردیسان، هنرمندان، شهر و ضلع شمالی مجلس شورای اسلامی به عنوان محل‌های مناسب تجمع در کلانشهر تهران تعیین شدند.
همچنین در سایر شهرها، شوراهای تأمین برای شهرهای با جمعیت کمتر از یک میلیون نفر، یک محل و با جمعیت بیش از آن، دو محل را با لحاظ شرایط ایجابی و سلبی از قبیل قابل دسترس و داخل محیط شهری بودن و متناسب بودن وسعت محل اجتماع، با جمعیت تعیین کرد.
همچنین در این تصمیم گیری به مواردی از قبیل اینکه امکان دیده و شنیده شدن صدای تجمع‌کنندگان، برای سایر شهروندان و رسانه‌ها موجود باشد، قابلیت حفاظت انتظامی و امنیتی محل وجود داشته باشد،در صورت ضرورت، امکان حضور فوری نیروهای امدادی در محل فراهم باشد، از محل دارای رده‌های حفاظتی دور باشد و باعث اخلال جدی در خدمات‌رسانی روزانه دولت و بخش عمومی به مردم نشود،مورد تاکید قرار گرفت.
در ادامه مقرر شد این اماکن از محل‌های دارای تردد زیاد دور باشد و باعث ایجاد انسداد ترافیکی غیرقابل انتقال به سایر مسیرها نشود، موجب قرار گرفتن ناخواسته دیگران در تجمع یا تسهیل پیوستن افراد با انگیزه‌های دیگر به تجمع نشود وحتی‌المقدور موجب اخلال شدید در کسب و کار و فعالیت روزانه سایر شهروندان نشود.

**موافقت دولت با امهال تسهیلات پرداختی به زلزله زدگان منطقه ارسباران و کرمانشاه
دولت با امهال تسهیلات پرداختی به زلزله‌زدگان و کشاورزان خسارت دیده منطقه ارسباران و کرمانشاه موافقت کرد.
بر این اساس اصل تسهیلات اخذ شده توسط خسارت دیدگان ناشی از زلزله منطقه ارسباران (شهرستان‌های ورزقان، اهر و هریس) در استان آذربایجان شرقی به مبلغ ۵۹۵۰ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال و نیز اصل تسهیلات اخذ شده خسارت دیدگان ناشی از زلزله مورخ۲۱ آبان ۱۳۹۶ استان کرمانشاه به مبلغ ۲۳ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۹۷ میلیون ریال به مدت دو سال امهال می‌گردد.
بر همین اساس و متعاقباً براساس اعلام بانک مرکزی سود و جرایم دیرکرد آن نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در بودجه سنواتی تأمین خواهد شد.

**آیین‌نامه اجرایی تعیین ظرفیت مجاز وسایل نقلیه تصویب شد
هیأت وزیران با توجه به ضرورت تعیین میزان تعهد بیمه‌گر در قبال زیان دیدگان داخل وسیله نقلیه مسبب حادثه، آیین‌نامه اجرایی مربوط به تعیین ظرفیت مجاز وسایل نقلیه را تصویب کرد.
به موجب این آیین‌نامه، مبنای ظرفیت مجاز تمامی وسایل نقلیه زمینی، کارت مشخصات وسیله نقلیه با احتساب راننده است و در صورت تفاوت در ظرفیت مجاز در کارت‌های صادره، برای همان وسیله نقلیه (غیر از موتورسیکلت) مبنای ظرفیت مجاز و تعهدات بیمه‌گر، بالاترین ظرفیت مندرج در کارت مشخصات همان وسیله نقلیه خواهد بود.

**جرایم تخلفات واحدهای صنفی افزایش می‌یابد
دولت به منظور جلوگیری از کاهش اثر بازدارندگی در برخورد با تخلفات واحدهای صنفی، با افزایش جرایم مندرج در قانون نظام صنفی کشور موافقت کرد.

**آیین‌نامه اجرایی مربوط به بیمه مشترکین برق و گاز به تصویب رسید
هیئت وزیران در ادامه، یکی از آیین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور مربوط به بیمه مشترکین برق و گاز را به تصویب رساند.
به موجب این آیین‌نامه میزان سقف و نحوه برگزاری مناقصه، تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر و پرداخت خسارت توسط آنها تعیین شد که بر اساس آن، سقف مناقصه، مبلغ قرارداد مناقصه و نحوه برگزاری مناقصه از طریق ساز و کار قانون برگزاری مناقصات به صورت عمومی یا محدود براساس بالاترین میزان تعهدات پیشنهادی بیمه‌گران خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253663

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر