1

۵۶طرح برای اقتصادمقاومتی/تدابیر برای بی‌اثر کردن تحریم‌های آمریکا

  • کد خبر : 253711
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

مقرر شد در جلسه آینده، سازمان برنامه و بودجه با تک تک دستگاه ها جلساتی را تشکیل دهد تا بدانند در صورت استمرار تحریم، نقطه‌های آسیب پذیرشان کجاست و با چه فرصت هایی می توان نسبت به رفع کاستی ها و آسیب های ناشی از تحریم اقدام کرد.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به تهدیدات جدی در خصوص استمرار و گسترش تحریم‌ها از سوی آمریکا، برای بی اثر و یا کم اثر کردن تحریم‌ها تدابیر مناسبی را اتخاذ کرده‌ایم.
به گزارش افق نیوز، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه جلسه امروز پنجاه و یکمین جلسه این ستاد بود، اظهار داشت: برای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی ۵۶ طرح و ۲۰۰ پروژه تعریف کردیم که اگر اجرایی شود می توانیم به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.
وی افزود: در جلسه امروز با توجه به تهدیدهای جدی که در خصوص استمرار و گسترش تحریم ها از سوی آمریکا مطرح شد، برای بی اثر و یا کم اثر کردن این تحریم ها تدابیر متناسبی را اتخاذ کردیم. محدودیت منابعی را که برای ۲۰۰ پروژه و ۵۶ طرح داریم در شرایط تحریم بررسی کردیم تا بتوانیم پروژه هایی را در اولویت قرار دهیم که مردم عزیز کشورمان کمترین درگیری را با تحریم ها داشته باشند.
نوبخت موضوع آب را دیگر موضوع مطرح شده در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برشمرد و ادامه داد: با توجه به کمبود منابع آبی نسبت به سنوات گذشته، مناطق کشور را به چند دسته شامل مناطقی با تنش آبی، مناطقی با کم آبی و مناطقی که مشکل آب ندارند تقسیم کرده‌ایم. برای این کار گزارشی از سوی برنامه و بودجه در جلسه امروز ارائه شد تا در چهارچوب آن، مواردی که می‌توان برای آن با توجه به محدودیت منابع مالی اقدام کرد، مشخص شود.
سخنگوی دولت گفت: مقرر شد در جلسه آینده، سازمان برنامه و بودجه با تک تک دستگاه ها جلساتی را تشکیل دهد تا بدانند در صورت استمرار تحریم، نقطه‌های آسیب پذیرشان کجاست و با چه فرصت هایی می توان نسبت به رفع کاستی ها و آسیب های ناشی از تحریم اقدام کرد.
نوبخت در پایان بررسی راه های دور زدن موانع ناشی از تحریم را یکی از دستورکارهای جلسات بعدی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نام برد.
منبع: مهر
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253711

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر