1

سرعت، شفافیت و رعایت امانت داری سه اولویت خروج از بنگاه داری صندوق های بازنشستگی

  • کد خبر : 253784
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۹:۳۱

نشست کمیته ساماندهی بنگاه های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صندوق بازنشستگی کشوری برگزار و بر سرعت، شفافیت و رعایت امانت داری به عنوان سه اولویت مهم در این حوزه تاکید شد.

نشست کمیته ساماندهی بنگاه های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صندوق بازنشستگی کشوری برگزار و بر سرعت، شفافیت و رعایت امانت داری به عنوان سه اولویت مهم در این حوزه تاکید شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست کمیته ساماندهی بنگاه های اقتصادی صندوق های بازنشستگی که با حضور معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی کامل برای واگذاری بنگاه‌های اقتصادی و خروج از بنگاه داری طبق سیاست دولت تدبیر و امید و وزارت رفاه را دارد.

تقی زاده گفت: با وجود بنگاه‌های زیان‌ده و کم بازده نمی‌توان صندوق‌های بازنشستگی را مدیریت کرد. باید به صورت جدی وارد سیاست خروج از بنگاه داری شد و ما این آمادگی را داریم که بنگاه های زیان ده خود را با سیاست تقویت بنگاه ها و افزایش سودآوری و بهره وری حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری واگذار کنیم.

تقی زاده افزود: صندوق بازنشستگی کشوری برای بنگاه‌داری خود، سودآوری حداقل ۲۰ درصد و حداکثر ۳۵ درصد را در نظر گرفته است، بنابراین بنگاه‌هایی که توان کسب چنین سودی را برای صندوق بازنشستگی کشوری ندارند باید از گردونه اقتصادی این صندوق خارج شوند.

وی تأکید کرد: هیات مدیره و مدیر عامل و همه مسئولین حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری این آمادگی و تأکید را برای خروج از بنگاه های زیان آور و کم بازده دارند.

تقی زاده افزود: اگر به همین روش ادامه مسیر دهیم و صندوق ها را سبک بال نکنیم، قطعاً صندوق های بازنشستگی به هویت و ماهیت اصلی خود نخواهند رسید.

وی با بیان اینکه بنگاه های زیان آور را باید از میان شرکت‌های صندوق بازنشستگی خارج بدانیم گفت: شرکت های زیان ده و بدون سودآوری لازم را از دسته شرکت‌های تابعه خارج کنیم و فروخته شده فرض کنیم و با این شرایط است که می‌توانیم ادعا کنیم از بنگاه داری خارج شده‌ایم.

در این نشست، احمد میدری معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: صورت مسئله واگذاری بنگاه های زیان آور و خروج از بنگاه داری برای وزارت تعاون مشخص است، تنها باید روش های رسیدن به هدف را مشخص کرد؛ ضمن اینکه باید ساختار مشخصی برای خروج از بنگاه داری در صندوق‌های بازنشستگی تابعه ایجاد کرد تا بر اساس این ساختار مشخص، بنگاه‌ها واگذار و خروج از بنگاه داری اتفاق افتد.

میدری گفت: از آذرماه ۹۶ که کمیته ساماندهی بنگاه‌های اقتصادی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته تمامی اختیارات هیات امنای صندوق های بازنشستگی در این حوزه به کمیته مذکور واگذار شده است و بر همین اساس معتقدیم که همه واگذاری‌ها باید از این کانال و از این طریق انجام شود.

وی افزود: اگر صندوق‌های بازنشستگی و وزارت تعاون در حوزه واگذاری و خروج از بنگاه داری اقدام لازم و مناسبی را انجام ندهند قطعاً با توجه به سیاست‌های دولت، سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد وارد عمل شده و نسبت به واگذاری بنگاه ها اقدام خواهند کرد به همین دلیل ممکن است سرمایه‌های در اختیار صندوق‌ها که برای این صندوق ها ارزش فراوانی دارد دچار خسارت شود و به ارزش واقعی و درست خود واگذار نشود.

میدری اظهار داشت: برای صندوق‌های بازنشستگی حفظ ارزش دارایی ها که همان سرمایه‌های بازنشستگان است اهمیت فراوانی دارد به همین دلیل خروج از بنگاه داری باید با حساسیت و دقت ویژه‌ای انجام شود.

میدری تصریح کرد: امانتداری صراحت و شفافیت در زمینه واگذاری بنگاه های اقتصادی صندوق های بازنشستگی در اولویت سیاست های این وزارتخانه است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253784

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر