1

استقلال و پرسپولیس تفحص می‌شوند/ پای قاچاقچی به مجلس باز شد!

  • کد خبر : 253825
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

بهارستانی‌ها در نشست علنی امروز خانه ملت،‌ به بررسی لایحه‌ای درباره موضوع قاچاق پرداختند که در پی آن حواشی زیادی دربرداشت.

خبرگزاری فارس: استقلال و پرسپولیس تفحص می‌شوند/ پای قاچاقچی به مجلس باز شد!

به گزارش افق نیوز/ نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

*طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس مجدداً به کمیسیون آموزش مجلس بازگشت

در ابتدا، نمایندگان مجلس طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نمایندگان پس از بحث و تبادل‌نظر و همچنین استماع نظرات موافقان و مخالفان، طرح مذکور را برای اصلاح و بررسی بیشتر مجدداً به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع دادند.

*مجلس با تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس موافقت کرد

سپس نمایندگان گزارش بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از منابع،‌ مصارف و نظام مدیریت شرکت‌های فرهنگی ـ ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در ۱۰ سال گذشته را مورد بررسی قرار دادند.

نمایندگان پس از استماع این گزارش با ۱۷۸ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۴ نماینده حاضر در جلسه با این تقاضا موافقت کردند.

*قاضی‌پور: ما برای تفحص از عملکرد استقلال و پرسپولیس اقدام کرده بودیم/لاریجانی:تحقیق و تفحص این دو باشگاه را هم شامل می‌شود

در ادامه، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه طی تذکری با استناد به بند ۵ ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: ما نمایندگان این تحقیق و تفحص را امضا کردیم اما متن و سرفصل آن عوض شده است. آن به کلی تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: تحقیق و تفحص درباره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود اما اکنون به تحقیق و تفحص از باشگاه‌ها تبدیل شده، بدون اینکه هیات رئیسه با ما ۹ نفر تقاضا کنندگان مشورت کنند.

با ۱۵۰ رأی مثبت نمایندگان صورت گرفت

موافقت مجلس با بررسی خارج از نوبت لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صحن علنی

وکلای ملت با بررسی با اولویت لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صحن علنی خانه ملت موافقت کردند.

بر این اساس، وکلای ملت با ۱۵۰ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از ۲۳۷ نماینده حاضر در صحن علنی، با بررسی خارج از نوبت این لایحه در صحن علنی مجلس موافقت کردند.

با اصرار نمایندگان بر مصوبه قبلی خود

لایحه الحاق ایران به پیمان مودت در جنوب شرقی آسیا به مجمع تشخیص ارجاع شد

همچنین نمایندگان لایحه اعاده شده الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار داده و مجدداً بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند که بدین ترتیب لایحه مذکور برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

وکلای ملت با ۱۳۸ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از ۲۴۱ نماینده حاضر در صحن علنی، نظر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مبنی بر اصرار بر مصوبه قبلی را به تصویب رساندند.

*انتقاد کوهکن از اظهارات محبی‌نیا درباره قاچاقچی خواندن نمایندگان مجلس

پس از آن، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان با استناد به اصل ۷۲ قانون اساسی درد پاسخ به تذکر محبی‌نیا اظهار داشت: آقای محبی‌نیا در پشت تریبون سخنانی را بیان کرد که لازم به توضیحاتی دارد.

وی افزود:‌آقای محبی‌نیا گفت که ما همه قاچاقچی هستیم به نظر من نباید اینگونه سخن گفته شود تا برخی‌ها از آن سوءاستفاده کنند.

با موافقت نمایندگان و به منظور تأمین نظر شورای نگهبان

طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌ها اصلاح شد

بهارستانی‌ها همچنین طرح اعاده شده ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی و بین‌المللی و فضاهای مجازی از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار داده و با اصلاحاتی به منظور تأمین نظر آن شورا به تصویب رساندند.

*سوال کریمی قدوسی ار وزیر اطلاعات درباره نفوذی ندانستن دری اصفهانی اعلام وصول شد

همچنین اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس سوال ملی سیدجواد کریمی قدوسی از سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات درباره علت اعلام موضع درباره دو تابعیتی و نفوذی ندانستن عبدالرسول دری اصفهانی را اعلام وصول کرد.

*گزارش اقدامات نظارتی مجلس در اجلاسیه دوم دوره دهم در صحن علنی قرائت شد + متن کامل

در ادامه هم،وکلای ملت گزارش اقدامات نظارتی مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه دوم دوره دهم پارلمان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

حسین مظفر معاون نظارت مجلس این گزارش را در صحن علنی قرائت کرد.

*لاریجانی: تصمیم هیأت رئیسه برای بررسی پنج سوال نمایندگان در جلسات علنی هر هفته

بر اساس این گزارش،‌ علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در اخطار و تذکری آیین‌نامه‌ای، اظهار داشت: بر اساس گزارش نظارتی معاون نظارت، ۲۴۳۶ تذکر کتبی در یکسال گذشته مطرح شده که نتیجه این تذکرات معلوم نیست، همچنین ۸۳۴ سال مطرح شده که تنها ۳۹ سوال در صحن مطرح شده است، ۴۷ مورد تحقیق و تفحص در دستور کار قرار گرفته که تنها یک مورد به قوه قضاییه ارجاع شده است.

وی افزود: اگر قرار باشد نمایندگان اینطور به وظایف نمایندگی‌شان عمل کنند، دیگر نمی‌توانند به وظایف نظارتی‌شان به خوبی عمل کنند. درخواست ما این است که مجلس در بحث نظارتی فعال‌تر باشد.

*قاضی‌پور: هیچ کمکی از کمیته امداد به سوریه و لبنان انتقال پیدا نمی‌کند

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه هم طی تذکری با استناد به مواد ۲۴ و ۱۱۰ آیین نامه داخلی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس، اظهار داشت: طی چند روز اخیر هجمه های فراوانی به کمیته امداد، این نهاد یادگار امام صورت گرفته است نهادی غیر دولتی که برای حفظ آبروی هزاران ایرانی از بعد از پیروزی انقلاب تاکنون زحمات بسیاری کشیده است.

وی افزود: کارکنان کمیته امداد، استاد دانشگاه، دکتر و پزشک هستند. این نهاد با توهین های فراوانی مواجه شده است. حال این که کمیته امداد مستقل است و هیچ کمکی از کمیته امداد به سوریه و لبنان نمی رود چون آنها خودشان کمیته امداد دارند.

*لاریجانی:موضوع ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان را در هیأت رئیسه مجلس بررسی می‌کنیم

سپس، علی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر در تذکری با استناد به ماده ۱۴۹ آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: اخیراً جوی ایجاد شده که بر روی گوشی‌های همراه نمایندگان مرتباً پیامک می‌آید و بمبارانی از پیامک‌ها از سوی ذینفعان و گروه‌های مختلف جهت تغییر رأی نمایندگان نسبت به لوایح مختلف را شاهدیم. در حالی که جایگاه نمایندگان اجل بر این است که بخواهند با هجمه‌ها نظر خود را تغییر داده یا خط بگیرند.

وی افزود: متن بسیاری از این پیامک‌ها بعضاً تهدیدآمیز است، از رئیس مجلس و هیأت رئیسه می‌خواهم برای این مسئله فکری کنند تا شاید بتوان شرایط را تغییر داد.

به منظور تامین نظر شورای نگهبان

طرح بازنشسته‌شدن روستائیان از دستور کار مجلس خارج شد

پس از آن، طرح بازنشسته کردن افرادی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می‌کنند، مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار گرفت.

این طرح که پیش از این در مجلس تصویب شده و به شورای نگهبان ارجاع شده بود، با ایرادات بار مالی و مشخص نبودن سن بازنشستگی  برای روستاییان و عشایر مواجه شد لذا مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان، ماده واحده و تبصره‌های این طرح را حذف و آن را از دستور کار خارج کرد.

با اصلاح قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴

نحوه پرداخت مزایای کارکنان بنگاه‌های واگذارشده تعیین تکلیف شد

نمایندگان بر این اساس، طرح اعاده شده اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار دادند و با اصلاحاتی به منظور تأمین نظر آن شورا به تصویب رساندند.

سعیدی در نطق میان دستور:

فرجام برجام به ما نشان داد که باید مانع تحقق اهداف شوم دشمن شد

در بخش نطق میان دستور این جلسه علنی،‌ زهرا سعیدی‌مبارکه گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با گذشت ۴۰ سال از حیات خود شرایط خاص و حساسی را طی می‌کند و با یک پیچ بزرگ تاریخی روبروست. با نگاهی به صحنه بین‌الملل و صف‌آرایی خصمانه در منطقه می‌توان عمق دشمنی‌ها و برنامه‌ریزی معاندان برای توقف حرکت پرشتاب و رو به رشد نظام را مشاهده کرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس اظهار داشت: با این شرایط باید از گذشته عبرت گرفت و با هوشمندی و تلاش مضاعف مانع تحقق اهداف شوم دشمن شد. به عنوان نمونه فرجام برجام تجربه گرانبها و درس‌آموز است.

*ذوالنوری در نطق میان دستور

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد برای جبران کوتاهی دستگاه‌های نظارتی در بحث مؤسسات مالی با «بک یا الله» هم بخشیده نمی‌شود

در ادامه حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در نطق میان دستور خود گفت: مردم حق زیادی بر ما دارند، مردم همه ناملایمات و سختی‌ها را تحمل کردند، فشارها را بر خود هموار ساختند و در همه بزنگاه‌های حساس حضور حماسی خودشان را به رخ دنیا کشیدند، این مردم شایسته خدمت‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خطاب به رؤسای قوای سه‌گانه اظهارداشت: این مردم پای انقلاب ایستاده‌اند ولی عملکرد بد دستگاه‌ها باعث رنجش آنها شده، فقر و فساد تبعیض موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب بارها فریاد آن را سر دادند و رؤسای ۳ قوه را مأمور به برخورد با آن کردند. اگر امروز سران سه‌قوه بخواهند گزارش کاری را به رهبری و مردم ارائه کنند آیا می‌توانیم با افتخار سرمان را بالا بگیریم که در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری به وظیفه خودمان عمل کرده‌ایم؟

یوسفی در نطق میان دستور:

خوزستان با ۹۰۰ تحصن در سال گذشته رتبه اول تجمعات را در کشور دارد/ ضعف مدیریت، محور همه تجمعات

 همایون یوسفی هم در نطق میان‌دستور خود با بیان اینکه جهان امروز در حال دگردیسی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، گفت: کانون اصلی این تغییرات منطقه غرب آسیا به عنوان قطب جهان اسلام و داران بودن منابع غنی خدا دادی و انسانی است و در بین کشورهای غرب آسیا، ایران غنی‌ترین کشور از نظر منابع نفت، گاز و معادن و دارا بودن جمعیت بالا و تمدن غنی اسلامی، شیعی و ایرانی و دسترسی به آب‌های آزاد و محل خاص جغرافیای کشور دارای بالاترین اهمیت است.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با این حال تحولات ایران بر تحولات خاورمیانه و جهان تاثیرگذار است، بنابراین هوشیاری مسئولان و مردم و انسجام داخلی تحت فرمایشات مقام معظم رهبری بیش از هر زمان دیگری ضروری است و در این جهان چند قطبی، سلطه‌گرا، متکثر و کمی منطعف پیچیدگی‌های زیادی را در فضای سیاسی جهان امروز ایجاد کرده است.

نوروزی در نطق میان دستور:

شهر پرند با ۲۵۰ هزارنفر جمعیت فاقد بخشدار است/ دولت به وظایف خود در مقابله با گرانی ارز عمل کند

سپس،‌ حسن نوروزی در نطق میان دستور، گفت: پیشاپیش عید سعید فطر را به همکاران محترم در  مجلس شورای  اسلامی و مردم شریف رباط کریم و بهارستان و ملت  شریف ایران تبریک عرض می کنم.

 نماینده مردم رباط کریم وبهارستان در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد:همکاران  اینجانب به عنوان  نماینده دو شهرستان مذهبی بنام رباط  کریم و بهارستان و به اعتبار  قبور مطهر ۱۴ امامزاده و قبر مطهر پیامبر مرسل الهی  و صنعتی  ترین شهرستان  های  استان تهران، به اعتبار۳۵۰۰ کارخانه و ۸ شهرک صنعتی، دولتی و خصوصی و گمرکی ترین و نظامی ترین  شهرستانهای تهران، به اعتبار وجود ۷ پادگان از پادگان های نیروهای مسلح و  با دارندگی  موقعیت ژئوپولتیکی و استراتژیکی به اعتبار  وقوع در وسط چهار راه ایران  و بزرگترین  فرودگاه کشور بنام امام خمینی (ره ) در این منطقه  و از قطبهای کشاورزی کشور با شما سخن می گویم.

*ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس رفع شد

در ادامه نشست، نمایندگان ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار داده و با اصلاحاتی به منظور تأمین نظر آن شورا به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس در این اصلاحیه، شعبه بررسی‌کننده اعتبارنامه‌های نمایندگان موظف است عدم رسیدگی شورای نگهبان به موضوع اعتراض یا حادث شدن آن بعد از اعلام نهایی صحت انتخابات را احراز کند.

*موافقت مجلس با فوریت طرح افزایش اختیارات اتحادیه‌های تاکسیرانی

نمایندگان همچنین یک فوریت طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون راجع به تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی شهر تهران زیر نظر شهرداری تهران را مورد بحث و بررسی قرار دادند و به تصویب رساندند.

وکلای ملت با ۱۱۲ رأی موافق، ۳۸ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در جلسه با یک‌فوریت طرح مذکور موافقت کردند.

*تذکر نماینده نیشابور به روحانی درباره علت تامین امنیت برای تعدادی شکارچی آمریکایی در منطقه حفاظت شده در این شهرستان

در بخش پایانی جلسه امروز،‌ تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور  از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که بر این اساس، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ به وزیر اقتصاد درباره علت افزایش بی‌رویه و افسارگسیخته قیمت کالاهای اساسی مصرفی و سرمایه‌ای و خدمات عمومی تذکر داد.

*جلسه علنی امروز مجلس پایان یافت/ نشست بعدی؛ ۹ صبح فردا

نهایتا نشست علنی صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با اعلام مسعود پزشکیان نایب رئیس اول خانه ملت پایان یافت.

جلسه علنی بعدی خانه ملت رأس ساعت ۹ صبح فردا با دستور کار تعیین‌شده تشکیل می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253825

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر