1

آسوشیتدپرس: توافق ترامپ-کیم از قراردادهای شکست خورده قبلی آمریکا ضعیف‌تر است

  • کد خبر : 253910
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

یک خبرگزاری آمریکایی ضمن اشاره به برگزاری دیدار تاریخی بین رهبران آمریکا و کره شمالی به انتقاد از توافق امضا شده بین دو کشور پرداخته است.

یک خبرگزاری آمریکایی ضمن اشاره به برگزاری دیدار تاریخی بین رهبران آمریکا و کره شمالی به انتقاد از توافق امضا شده بین دو کشور پرداخته است.
به گزارش افق نیوز، نشست تاریخی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سرانجام برگزار شد. ترامپ پیش از این بارها بر این مساله تاکید کرده بود که باید با دهه ها تلاش کره شمالی برای تولید و توسعه تسلیحات هسته ای برخورد شود و فوری ترین بحران جهان حل و فصل گردد.
این گزارش افزود: ترامپ ماه ها از روسای جمهور قبلی آمریکا به خاطر ناکامی در حل و فصل تهدید هسته ای کره شمالی به شدت انتقاد کرد. گرچه ترامپ در نشست روز سه شنبه با رهبر کره شمالی قصد داشت تا یک توافق جامع را به امضا برساند تا زمینه لازم برای خلع سلاح هسته ای را فراهم آورد، ولی به نظر می رسد توافق حاصل شده حتی از قراردادهای شکست خورده روسای جمهور قبلی آمریکا نیز ضعیف تر است.
آسوشیتدپرس نوشت: به جای صدور یک بیانیه دقیق که حاوی محدودیت های شدید علیه کره شمالی باشد، سند امضا شده ظاهرا تاکیدی برای ادامه گفتگو و مذاکره است. به نظر می رسد ترامپ امتیازات قابل توجهی را به کیم جونگ اون داده است، امتیازاتی که مشاوران ترامپ با آن مخالف بوده اند، از جمله متوقف کردن تمرینات و رزمایش های نظامی تحریک آمیز بین آمریکا و کره جنوبی و پذیرش پیش شرط کره شمالی برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از کره جنوبی.
پل هانل دبیر سابق بخش چین در شورای امنیت ملی کاخ سفید در دولت های جورج دبلیو بوش و اوباما در این باره گفت: چیزهایی که ترامپ روی میز قرار داده است، همگی امتیازاتی است که در ازای وعده های مبهم کره شمالی داده می شود.
وی لحن بیانیه مشترک منتشر شده بین رهبران آمریکا و کره شمالی را “ضعیف، مبهم و نگران کننده” ارزیابی کرده است.
در این سند، رهبر کره شمالی نسبت به خلع سلاح کامل شبه جزیره کره متعهد شده است. ترامپ گفته است که این روند خیلی زود آغاز خواهد شد. ولی به نظر می رسد مساله به این سادگی هم نباشد. رهبر کره شمالی قبلا هم نسبت به خلع سلاح هسته ای تعهد داده است. وی در توافقنامه آوریل با رئیس جمهور کره جنوبی نیز تعهدات مشابهی را قبول کرده است.
البته نشست اخیر ترامپ و کیم موجب کاهش تنش ها شده و احتمال هرگونه تقابل و رویارویی هسته ای را حداقل در کوتاه مدت کاهش داده است. ترامپ گفته است که آمریکایی ها مصمم هستند تا مذاکرات بیشتری را انجام دهند و احتمالا یک نشست دیگر بین رهبران دو کشور برگزار خواهد شد. این نشان می دهد که مساله هسته ای کره شمالی و اختلافات این کشور با آمریکا تنها با یک نشست برطرف نخواهد شد
منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253910

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر