1

خودروسازها خودروها را با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار دهند/ اجناسی که در انبار مانده در اختیار مردم قرار گیرد

  • کد خبر : 253934
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷

گرانی از موضوعات جدی است که آقای روحانی، وزرا و مسئولان ذیربط را مسئول کرده و هفته آینده (دوشنبه) ایشان جلسه‌ای را برای تصمیم‌گیری در مورد این موضوع برگزار خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: مهم‌ترین موضوع امروز هیأت دولت «گرانی» بود/ اجناسی که در انبار مانده در اختیار مردم قرار گیرد

به گزارش افق نیوز/ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز هیأت دولت اظهارداشت:‌ موضوعات مختلفی در دولت مطرح شد و مصوباتی داشتیم که ممهمترین بحت درباره گرانی بود.

وی بر همین اساس تصریح‌کرد: شاهد بودیم حتی بخش‌هایی که ارز ۴۲۰۰ می‌گیرند محاسبات دقیقی برای قیمت جاری ندارند.

واعظی با تأکید بر اینکه رییس‌جمهور خواستند همه دستگاه‌های ذیربط به موضوع گرانی ورود کنند، افزود: از سوی دیگر اجناسی که در انبار مانده به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور خطاب به خودروسازی داخلی، گفت: خودروسازها خودروها را با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار دهند.

وی ادامه داد: گرانی از موضوعات جدی است که آقای روحانی، وزرا و مسئولان ذیربط را مسئول کرده و هفته آینده (دوشنبه) ایشان جلسه‌ای را برای تصمیم‌گیری در مورد این موضوع برگزار خواهد کرد.

رییس دفتر رییس‌جمهور درباره گرانی سکه نیز یادآورشد: قرار شده است بحث‌های لازم در مورد این موضوع صورت گیرد و تصمیم‌هایی در این رابطه اتخاذ شود.

وی درباره تخصیص ارز نیز افزود: ما ارز ۴۲۰۰ تومانی را به کسانی که ثبت سفارش می‌کنند، واگذار می‌کنیم و در این زمینه مشکلی نداریم.

واعظی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه اولویت‌ها و برنامه‌هایی برای مقابله با گرانی دارید، اظهارداشت: اولویت‌ها تعیین شده اما تصمیمات باید بعد از مشورت با اصناف، تولیدکنندگان، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی گرفته شود تا همه نسبت به این تصمیمات اقناع باشند. این گفت‌وگوها شروع شده است و رییس‌جمهور هم امروز از وزرا خواسته‌اند همت جدی داشته باشند و کار را خود بر عهده بگیرند.

رییس دفتر رییس‌جمهور درباره برگزاری جلسات روسای سه قوه برای حل مشکلات، گفت: از طرف دولت از رهبر انقلاب تشکر و قدردانی می‌کنم که دستور برگزاری جلسه سران قوا برای حل مشکلات اقتصادی را دادند که دو جلسه هم تاکنون تشکیل شده و جلسه سوم هم در آینده نزدیک تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط کشور به گونه‌ای است که اتاق‌های فکر در خارج از کشور تشکیل شده است تا از فرصت خروج آمریکا از برجام استفاده کنند، تصریح کرد: آنها مرتب سیگنال‌های منفی برای افکار عمومی می‌فرستند، بنابراین ما هم باید انسجام و هماهنگی بیشتری داشته باشیم و اجازه ندهیم اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه‌ها ابزاری در دست مخالفان کشور باشد. اگر اقدامی به نفع کشور است، به دلیل برخی مسائل سیاسی و جناحی نباید آن اقدامات نادیده گرفته شود. مطالبی که در مجلس درباره لایحه پولشویی مطرح شد، درست نیست و صفت‌هایی که به دیگران هم دادند، در شان آن نمایندگان که آن مباحث را مطرح کردند، نیست.

واعظی در پایان با بیان اینکه این لایحه در دولت دهم مطرح شده است و هیچ ارتباطی با این دولت ندارد، گفت: کسانی که اکنون با این لایحه مخالفت می‌کنند حامی دولت دهم بودند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=253934

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر