1

رسانه دولتی چین ترامپ را “احمق” خواند

  • کد خبر : 254193
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

آژانس خبری دولتی چین در بحبوحه تنش‌ها میان واشنگتن و پکن به دلیل نگرانی از افزایش جنگ تجاری بین دو کشور رئیس‌جمهوری آمریکا را مورد تمسخر قرار داد.

آژانس خبری دولتی چین در بحبوحه تنش‌ها میان واشنگتن و پکن به دلیل نگرانی از افزایش جنگ تجاری بین دو کشور رئیس‌جمهوری آمریکا را مورد تمسخر قرار داد.

به گزارش افق نیوز/ به نوشته روزنامه نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری‌ آمریکا روز جمعه اعلام کرد که به دنبال اعمال تعرفه‌ ۲۵ درصدی بر محصولات چینی است و آن را اقدامی مقابله‌ای در برابر سرقت مالکیت معنوی چین دانسته است.

واشنگتن هشدار داد که اگر پکن واکنشی شدید در مقابل این تصمیم داشته باشد تعرفه‌های بیشتری را بر محصولات چینی اعمال خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین اعلام کرد که این تعرفه‌ها برای جلوگیری از نقل و انتقالات ناعادلانه تکنولوژی و مالکیت معنوی آمریکا به چین و حمایت از مشاغل آمریکایی ضرورت دارند.

دولت چین نیز اعلام کرد که بر تولیدات آمریکایی به مبلغ ۵۰ میلیارد دلار، ۲۵ درصد تعرفه گمرکی اضافه اعمال می‌کند.

در همین راستا خبرگزاری شینهوا در سرمقاله‌ای گزارش داد: در پی این اقدام دولت آمریکا، دولت چین واکنشی خوب در مقابل این مناقشه تجاری نشان داده است.

در ادامه این سرمقاله آمده است: یک فرد هوشیار اقدام به ایجاد پل می‌کند اما یک احمق دیوار می‌سازد. با جهانی شدن اقتصاد هیچ انزوا و هیچ جدایی وجود نخواهد داشت. هیچ کشوری نمی‌تواند برای توقف روابط تاریخی حصار ایجاد کند.

در همین حال روزنامه خلق چین نیز نوشت: دولت واشنگتن وسواس استفاده از نقشی شرم آور از سوی مخدوش کنندگان اقتصاد جهانی دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=254193

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر