3

استارت آپ ها شامل معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی می شوند

  • کد خبر : 254212
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

مدیرعامل بیمه تامین اجتماعی در زمینه رفع مشکلات مالیاتی برای کسب و کارهای نوپا خاطرنشان کرد: با توجه به توافق وزارت کار با وزارت ارتباطات، باید از طریق مجلس یا دولت، شمول معافیت‌های مالیاتی خدمات مولد را برای این نوع از کسب و کار‌های نوپا و شرکت های استارتاپی گسترش دهیم تا مالیات صفر برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

افرادی که مشاغل خانگی دارند، بیمه می شوند

به گزارش افق نیوز/سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اقدامات جدیدی که در تسهیل امور کارفرمایان و بیمه شدگان تامین اجتماعی اتفاق افتاده است، اظهار کرد: بنگاه هایی که تولیدی داخلی دارند، به ازای هر دو نفری که مشغول به کار کنند، یک نفر از معافیت پرداخت حق بیمه برخوردار خواهد شد.

نوربخش افزود: افرادی که مشاغل خانگی دارند، با معرفی صنوف مربوطه، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه با اشاره به تفاهم نامه های جدید سازمان تامین اجتماعی با سازمان های مختلف تصریح کرد: کلیه قراردادهایی که که مجری آنهاشرکت های دانش بنیان هستند، از پرداخت حق بیمه پیمانکاری معاف هستند.

نوربخش با تاکید بر رفع مشکلات بیمه‌ای کسب و کار‌های نو تصریح کرد: در این تفاهم نامه مواردی چون نحوه رسیدگی به شکایات، مشوق‌ها و معافیت‌های بیمه‌ای مشخص می‌شود تا بعد از امضای آن، برای رفع موانع بیمه‌ای کسب و کار‌های نوپا اقدام شود.

استارت آپ ها شامل معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی می شوند

مدیرعامل بیمه تامین اجتماعی در زمینه رفع مشکلات مالیاتی برای کسب و کارهای نوپا خاطرنشان کرد: با توجه به توافق وزارت کار با وزارت ارتباطات، باید از طریق مجلس یا دولت، شمول معافیت‌های مالیاتی خدمات مولد را برای این نوع از کسب و کار‌های نوپا و شرکت های استارتاپی گسترش دهیم تا مالیات صفر برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار نفر از اصحاب رسانه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: با تامین مالی، بیمه پردازی آنها تداوم خواهد داشت و در آینده به تعداد بیمه پردازی این افراد اضافه خواهد شد.

نوربخش گفت: ۱۰ تیرماه آخرین مهلت پرداخت بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب است.

با تعادل منابع و مصارف تامین اجتماعی، این سازمان بودجه بگیر دولت نخواهد بود

نوربخش در ادامه، با اشاره به وضعیت واگذاری شرکت های تحت مجموعه شستا به بخش خصوصی تصریح کرد: یکی از سیاست های موجود، خروج سازمان های بیمه ای و بانک ها از بنگاه داری است و بسیاری از مشکلاتی که در گذشته در رابطه با فعالیت های بنگاه داری صندوق های بیمه ای، وجود داشته است، مرتقع خواهد شد. از ۱۳۰ بنگاه سازمان تامین اجتناعی، ۵۴ بنگاه را به مزایده گذاشتیم که تعدادی از انها در حال واگذاری هستند، این به معنی خروج از سهامداری نیست. در حد ۴۰ درصد سهام دار خواهیم بود.

نوربخش، منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی را مهم ترین چالش همه صندوق های بیمه ای دانست و افزود: سازمان تامین اجتماعی، تنها سازمان بیمه گری است که بدون اتکا به منابع عمومی دولت تعهدات خود را انجام می دهد. در سال ۹۶، ۷۵هزار میلیارد تومان تجهیز منابع و حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است که نیمی از درآمد نفتی کشور است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: حدود ۱۹هزار میلیارد تومان در رابطه با درمان و ۴ هزار میلیارد تومان هم برای مسائل لجستیک، پشتیبانی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف هزینه شده است. ۷۵ هزار میلیارد تومان در سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است. در سال ۹۷، ۹۸ هزار میلیارد تومان برای منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده که معادل ۲۴درصد بودجه کل کشور است.

وی با اشاره به تعادل منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر این موضوع با نگاه تعهدی انجام شود، سازمان تامین اجتماعی می تواند روی پای خود و بدون اتکا به بودجه به تعهدات خود عمل کند. تلاش بر این است که بودجه بگیر دولت نباشیم.

حذف تدریجی دفترچه های بیمه کاغذی

نور بخش بیان کرد: دفترچه های بیمه در مراکز ملکی تامین اجتماعی بطور کامل حذف شده اند. نسخه به صورت الکترونیک تولید و دریافت دارو و دستورات دارو بصورت دیجیتالی درج می شود. همچنین ۷۰ میلیون نسخه الکترونیک در سال ۹۶ ایجاد شده است و حدود ۱۵ میلیارد تومان صرفه جویی در زمینه چاپ دفترچه انجام شده است.

وی با اشاره به مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی افزود: حذف دفترچه های بیمه تامین اجتماعی در ۳ استان به صورت پایلوت انجام شده که ۵ استان دیگر تا اول تیرماه به صورت پایلوت افزوده خواهند شد. پرداخت آنلاین به پزشکان از جمله مزیت های این طرح است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: هزینه سازمان تامین اجتماعی برای مصارف بخش درمان، ۲۱هزار میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده است. سازمان تامین اجتماعی در خزانه حسابی را باز کرده که کلیه مصارف و منابع بخش درمان سازمان در آن حساب گردش پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه امسال اظهار کرد: تا پایان سال دوم برنامه ششم توسعه، همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام خواهد شد. همچنین با توجه نامگذاری امسال که سال حمایت از کالای ایرانی است، قرار شد مبلغی برای خرید کالاهای ایرانی توسط بازنشستگان از طریق کارت های اعتباری در نظر گرفته شود که برای این موضوع ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد شده است.

وضعیت بیمه کولبران

نوربخش با اشاره به بحث بیمه کولبران اضافه کرد: طبق قانون تامین اجتماعی برای بیمه کولبران یا باید کارگاهی با کد مشخص وجود داشته باشد یا این افراد از طرف صنوف به سازمان معرفی شوند که کولبرها شامل هیچکدام از این ها نیستند. اما اگر انجمن صنفی داشته باشند می توانند تحت بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند. حدود ۵۰ هزار نفر از باربران تحت پوشش بیمه هستند، بیمه ای که سهم کارفرمایی آن را دولت پرداخت می کند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: راه اندازی میزهای خدمت از اول تیرماه در تمام مراکز عملی خواهد شد و پاسخگویی توسط مشاورین و پاسخ در طبقه اول تمام شعب از مهم ترین فعالیت های این اقدام است.

امضای تفاهم نامه برای بیمه هنرمندان

نوربخش افزود: مذاکراتی با خانه سینما صورت گرفته و تفاهم نامه هایی امضا شده که به رفع مشکلات بیمه ای هنرمندان کمک بسزایی خواهد شد. این تفاهم نامه ها در خانه تئاتر هم در حال اجرایی شدن هستند.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح کرامت رضوی خاطرنشان کرد: اعزام بازنشستگان، مستمری بگیران به زیارت امام رضا(ع) در دستور کار است. ذکر این نکته ضروری است که گنجاندن بحث تامین اجتماعی در کتاب های درسی در هفته تامین اجتماعی انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=254212

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر