1

 شاید یک پرتغالی به رویاهای پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ پایان دهد

  • کد خبر : 254727
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹

در یک بیانیه ای که در وب سایت رسمی فیفا منتشر شده ، این مربی اصرار دارد که فراتر از احساسات، فوتبال تنها قاضی خواهد بود که نتیجه این بازی را که “بسیار ویژه” است، تعیین خواهد کرد.

به گزارش افق نیوز/ تیم های ملی ایران و پرتغال در حالی دوشنبه شب در چارچوب جام جهانی ۲۰۱۸ برابر هم به میدان خواهند رفت که هر دو تیم شانس صعود به مرحله حذفی این رقابت ها را دارند.

روزنامه « لا وانگواردیا» در گزارشی نوشت: کارلوس کی روش، مربی پرتغالی ایران، امروز اطمینان داد که مسابقه روز دوشنبه در سوچی “مهمترین بازی ” است که از زمان پیوستن به تیم ملی ایران در سال ۲۰۱۱ ، خواهد داشت.

در یک بیانیه ای که در وب سایت رسمی فیفا منتشر شده ، این مربی اصرار دارد که فراتر از احساسات، فوتبال تنها قاضی خواهد بود که نتیجه این بازی را که “بسیار ویژه” است، تعیین خواهد کرد.

وی گفت: ” در طول دوران هفت ساله ی حضور من در تیم ملی ایران، این مسابقه جالب ترین و مهم ترین بازی است.”
او افزود: “به عنوان یک مربی پرتغالی این فرصت و لحظه خاصی هم برای من و هم بازیکنان است، اما در نهایت این فوتبال خواهد بود که تعیین خواهد چه تیمی برنده شود و بهترین تیم زمین کدام است.”

در ادامه این گزارش آمده است: هر دو تیم در شرایطی پا به میدان خواهند گذاشت که امر صعود در دست خودشان است ، موفقیتی که برای ایرانی ها تاریخی خواهد بود، و به همان اندازه برای پرتغالی ها ناکامی بزرگی تلقی خواهد شد اگر که در این بازی شکست بخورند.

نکته جالب این دیدار آن است که ممکن است یک پرتغالی به رویاهای گروهی که رهبری آن را کریستیانو رونالدو بر عهده دارد،پایان دهد.
و در این صورت کی روش به فهرستی از “دوئل های خانوادگی” که ابتدا از «نگی» سرمربی مجار سوئد در مسابقات جام جهانی ۱۹۳۸ فرانسه شروع شد ، خواهد پیوست.

سوئد، که در آن مسابقات چهارم شد، و مجارستان، تیم دوم آن مسابقات، در مرحله نیمه نهایی در پارک دو پرنس به مصاف هم رفتند که در آن مسابقه مجارها به پیروزی ۵-۱ دست یافتند.

در سال های نزدیک تر، هواداران فوتبال کسی مانند یورگن کلینزمن، مهاجم سابق آلمان را به یاد دارند که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، رو در روی کشورش و همکارش یواخیم لوو قرار گرفت در مسابقه ای که آمریکایی ها کار را برای قهرمانان نهایی تورنمنت سخت کردند.

با این حال، اسون گوران اریکسون سوئدی، که دو بار در برابر تیم ملی کشورش بازی کرده است، از این نظر پیشتاز است.

او در جام جهانی ۲۰۰۲ کره-ژاپن و ۲۰۰۶ آلمان روی نیمکت انگلستان قرار داشت. هر دو مسابقه در چارچوب مرحله گروهی بود و هر دو مساوی شد.

همان سال، در جام جهانی  آلمان، زیکو اسطوره برزیلی، با تیم ملی ژاپن برابر برزیل قرار گرفت و ۴-۱ شکست خورد.

آمارها، اگر به حساب بیایند، سناریوی خیلی خوش بینانه ای را برای کی روش و آرزوهای ایران در سوچی ترسیم نمی کند:زیرا تنها پنج مربی موفق به شکست هموطنان خود در جام جهانی شده اند.

یکی از خاطره انگیزترین بازی ها، متعلق به برونو ماتسو فرانسوی است که در سال ۲۰۰۲ روی نیمکت سنگال ،فرانسه مدافع عنوان قهرمانی ، را با گل پاپا بوبا دیوپ، شکست داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=254727

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر