1

اولتیماتوم فرمانده ناجا به خودروسازان و وزارت راه

  • کد خبر : 254749
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به خودروسازان گفت: اگر خودروسازان استانداردها را رعایت نکنند، ناجا مانع می‌شود که خودروها در دست مردم قرار گیرد.

خبرگزاری فارس: اولتیماتوم فرمانده ناجا به خودروسازان و وزارت راه

به گزارش افق نیوز، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در اولین نشست فصلی مدیران ستادی و رؤسای پلیس‌راه و راهور ناجا با اعلام این مطلب که باید سهم هر کدام از دستگاه‌ها در کاهش تصادفات مشخص شود، اظهار داشت: با صراحت و با قاطعیت می‌گویم که باید سهم هر کدام از دستگاه‌ها را دنبال کنیم، اگر خودروساز ایمنی و استاندارد لازم را ندارد و  خودرو مشکل ایمنی دارد، باید ابلاغ و اعلام کرده و از استفاده خودرو در کشور جلوگیری کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: استانداردها باید رعایت شود وگرنه ناجا مانع می‌شود که خودرو در دست مردم قرار گیرد؛ سیستم‌های ایمنی خودرو باید استانداردها لازم را داشته باشد.

وی به حوزه جاده‌ها پرداخت و گفت:‌استانداردسازی جاده‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز باید لحاظ شود؛ در گذشته ۸ هزار نقطه حادثه‌خیز داشتیم که هم‌اکنون از تعداد آنها کاسته شده اما به جاده‌های روستایی و فرعی کمتر توجه شده، درحالی‌که هم‌اکنون بیشتر سفرها به سوی مناطق فرعی و روستایی متمرکز شده است.

سردار اشتری از رؤسای پلیس‌راه و راهور خواست که ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز را از وزارتخانه‌های مربوط ازجمله وزارت راه مطالبه کند و هر استانی در محدوده خود این نقاط را مشخص کرده و به استاندارد و فرماندار اعلام کنند؛ ما هم به وزارتخانه و دولت اعلام کرده و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

این مقام ارشد ناجا تأکید کرد: ما برای رسیدن به این هدف باید مسئول‌سازی کنیم و این قضیه را پیگیری خواهیم کرد؛ چراکه جان مردم، انسان‌ها و خانواده‌ها برای ما ارجح است و باید سفری امن را برای آنها مهیا کنیم؛ اینکه مکاتبه شود کافی نیست باید پیگیری کرد و به مسئول بالاتر هم ارجاع کرد. نباید متوقف شد.

وی افزود: چند سال است نقاط حادثه‌خیزی داریم اگر اراده محکمی باشد این موضوع حل می‌شود؛ باری به هر جهت عده‌ای رفتار می‌کنند؛ باید زمانی مشخص شود و طبق برنامه اعلام کنند که چه موقع برطرف خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=254749

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر