2

هیئت رسیدگی به تخلفات شهرداری تهران قدرت برخورد با متخلفان را ندارد/دلم می‌سوزد که چه بلایی بر سر مردم این شهر آمده است

  • کد خبر : 255208
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱

رئیس اسبق سازمان بازرسی شهرداری گفت:اقدامات شهرداری برای برخورد با متخلفان کافی نیست حال آنکه با متخلفان باید قاطعانه برخورد کرد و داغ ننگ جرم باید روی پیشانی مجرم بماند.

هیئت رسیدگی به تخلفات شهرداری تهران قدرت برخورد با متخلفان را ندارد/دلم می‌سوزد که چه بلایی بر سر مردم این شهر آمده است

رئیس اسبق سازمان بازرسی شهرداری گفت:اقدامات شهرداری برای برخورد با متخلفان کافی نیست حال آنکه با متخلفان باید قاطعانه برخورد کرد و داغ ننگ جرم باید روی پیشانی مجرم بماند.

به گزارش افق نیوز، محمدجواد شیرازی (رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران) عصر روز گذشته و بلافاصله پس از انتشار خبر برکناری او، در نشستی که از پیش برنامه‌ریزی شده بود، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

شیرازی در پاسخ به این سوال که “پیش از این بدون اجازه افشانی (شهردار تهران) صحبت نخواهد کرد و اکنون که دیگر سمتی در شهرداری ندارد آیا می‌تواند در خصوص ۱۲ پرونده قضایی که محمدعلی نجفی به قوه قضائیه ارسال کرده است، توضیح دهد” گفت: من در جریان جزئیات ۱۲ پرونده قضایی نبودم و باید از شهردار اسبق تهران سوال شود. آن ۱۲ پرونده خارج از حوزه کاری سازمان بازرسی شهرداری تهران بود و صادقانه می‌گویم که از جزئیات آن ۱۲ پرونده هیچ اطلاعی ندارم.

وی با بیان اینکه گزارش تخلفات را به شهردار جدید داده است، افزود: استنباط من به عنوان یک شهروند درجه شش از اظهارات آقای افشانی این است که می‌خواهند بگویند بدنه شهرداری سالم بوده و فقط یک تعداد متخلف وجود دارد که این تعداد باید شناسایی شوند. من در زمانی که در بدنه شهرداری تهران بودم از هیچ تخلفی اغماض نکردم و هر تخلفی که می‌دیدم حق مردم بود و من به عنوان نماینده مردم نباید از حق و حقوقشان می‌گذشتم و با اختیاراتی که در اختیارمان گذاشته بودند اقدامات قانونی را انجام دادم.

رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه افراد متخلفی که در سیستم سازمان بازرسی در مناطق مختلف وجود داشتند را پاکسازی کرده است، گفت: اگر گزارشی به دست من می‌رسید و من شرعا و قانونا مجاب می‌شدم که تخلفی رخ داده؛ به یک ساعت نرسیده فرد خاطی را عزل می‌کردم. اعتقاد من این است که برای آنکه هزینه جرم برای مجرمین بالا رود باید با مجرم به جد و با شدت برخورد شود. همانطور که امیرالمومنین(ع) فرمودند داغ ننگ باید به پشیانی مفسدین و متخلفین بماند.

شیرازی در واکنش به اظهارات یکی از خبرنگاران در خصوص برخی شنیده‌ها مبنی بر اینکه برای رفتن او بین صد میلیون تا صد میلیارد تومان جایزه گذاشته بود و بخش‌هایی از نامه او که در آن از وجود قدرت‌هایی برای ممانعت از کارش اسم برده است موجب این برکناری شده، تصریح کرد: این از آن سوالاتی که در حال حاضر پاسخی برایش ندارم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که “آیا مدیران سابقی که در تخلفات نقش داشتند امروز هم در شهرداری حضور دارند” گفت: کسی نمی‌تواند بگوید صد در صد همه از شهرداری خارج شدند، عناصری هنوز وجود دارند. وظیفه ما گزارش‌دهی بوده است یکی از مسائل و مشکلات ما در این زمینه تعطیلی هیئت تخلفات شهرداری تهران در سه چهار ماه گذشته است.

وی ادامه داد: پرونده‌های زیادی از سوی سازمان بازرسی شهرداری تهران به هیئت تخلفات شهرداری ارسال شده که پشت میز آنها باقی مانده است. دیروز متوجه شدم که تیم جدید شعبه‌های هیئت تخلفات آغاز به کار کرده است البته هیئت تخلفات شهرداری تهران قدرت بازدارندگی ندارد. براساس قوانین مجازات اسلامی می‌توانیم متخلفین را به محاکم قضایی بفرستیم. اینکه فرد به هیئت تخلف برود و توبیخ درج در پرونده بگیرد و یا شش ماه تعلیق کاری بگیرد، بازدارندگی کافی ندارد.

وی ادامه داد: کسی که در تضییع حقوق بیت‌المال در یک برج سهیم است و چند ۱۰ میلیارد تضییع حقوق بیت‌المال کرده است باید به محاکم قضایی معرفی شود. قانون در این زمینه کم نداریم و هر کس که در شهرداری تهران حقوق بیت‌المال را تضییع کرده است، باید به محاکم قضایی برود.

وی با اشاره به ماده ۱۳ قانون سلامت اداری مصوب سال ۱۳۹۰ در مجمع تشخیص مصلحت نظام و بند ۲ ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری سال ۷۲ مجلس شورای اسلامی و ماده ۶۰۰ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی سال ۷۵ افزود: براساس این مواد قانونی تخلفاتی که من از آنها نام بردم تشخیص، تعیین و محاسبه غیرقانونی عوارض و وجوه متعلق به شهرداری بوده و موجب عدم وجوه عوارض و اضرار تضییع حقوق بیت‌المال (این میزان برای هر کس متفاوت است) داشته است، این افراد باید به محاکم قضایی فرستاده شده و وجوه متعلقه را به بیت‌المال برگردانند.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که قصد داشتیم در شهرداری انجام دهیم و من حتما پیشنهادش را به آقای افشانی هم می‌دهم افزایش قدرت بازدارندگی هیئت تخلفات استان تهران است چراکه این هیئت قدرت بازدارندگی برای برخورد با متخلفین را ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آقای نجفی به افراد متخلفی که پرونده‌شان مشخص بوده دوباره حکم داده است و هنوز هم در همان مجموعه مشغول به فعالیت هستند، افزود: وظیفه سازمان بازرسی شهرداری ارسال گزارشات است. من نمی‌خواهم ادعا کنم اما باید بگویم طی این ۳۰۰ روز سازمان بازرسی شهرداری تهران به تمام زیرمجموعه‌ها اشرافیت پیدا کرده و حجم زیادی از پرونده‌های تخلف به مسئولین وقت گزارش داده شده است. این موارد باید به هیئت تخلفات شهرداری یا قوه قضائیه ارسال شود و انشاالله دوستان زحمتش را می‌کشند.

رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با برنامه‌ رقص دختران در برج میلاد (برنامه‌ای که برای شهردار سابق (محمدعلی نجفی) حاشیه‌ساز شده و در نهایت او یک ماه بعد استعفا داد) آیا پشت پرده‌ای وجود دارد یا خیر و اینکه برگزارکنندگان آن هم‌اکنون پست‌های بالاتری گرفته‌اند و در حقیقت این مراسم یک سناریوی از پیش تعیین شده بود، گفت: وظیفه من پاسخگویی به این سوال نیست.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که در تهیه گزارش‌ها از میزان تخلفات چقدر عقب رفته‌اند و چه اندازه به آقای محمود احمدی‌نژاد (شهردار و رئیس جمهور سابق) نزدیک شده‌اند و نیز اینکه رد پای عیسی شریفی (قائم مقام سابق قالیباف) در چه پرونده‌هایی دیده شده، گفت: اگر اجازه دهید از آنجا که من در مسند ریاست سازمان بازرسی شهرداری تهران نیستم صحبتی نکنم البته من به آقای افشانی وعده دادم هر کمکی از دست من بر می‌آید انجام دهم. من به عنوان یک شهروند دلم می‌سوزد که چه بلایی بر سر مردم این شهر آمده است اما پاسخ دادن به این سوالات از اینجا به بعد غیراخلاقی است. من از ورود به موارد مصداقی معذور هستم. با افرادی صحبت کنید که بتوانند جواب شما را بدهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=255208

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر