1

« بادیگاردهای سلبریتی‌ها » در ایران چقدر دستمزد می‌گیرند ؟

  • کد خبر : 255538
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰

ازقدیم‌الایام شخصیت‌های کشوری ولشکری محافظ داشته‌اندکه ظاهرشان چندان ازبین بقیه قابل تشخیص نبود،اماالان نه‌فقط ظاهر آنها کاملا متفاوت شده،بلکه شخصیتی که از آن محافظت می‌کنند هم تغییر زیادی کرده است.

ازقدیم‌الایام شخصیت‌های کشوری ولشکری محافظ داشته‌اندکه ظاهرشان چندان ازبین بقیه قابل تشخیص نبود،اماالان نه‌فقط ظاهر آنها کاملا متفاوت شده،بلکه شخصیتی که از آن محافظت می‌کنند هم تغییر زیادی کرده است.
بادیگارد « بادیگاردهای  سلبریتی‌ها » در ایران  چقدر  دستمزد  می‌گیرند ؟

افق نیوز/ مردان درشت‌هیکل، قدبلند، با لباس‌های یکدست و گوشی‌ در گوش که وقتی با آن ها روبه‌رو می‌شوی به قاعده یک دیوار بزرگ جلوی چشمانت را می‌گیرند. این ها مشخصات کسانی است که کمابیش نگاه‌هایمان به دیدنشان در مراسم‌های بزرگ و محفل‌های پروپیمان عادت کرده است و ما آنها را با اسم‌های مختلفی مثلبادیگارد، حفاظت، تشریفات و … می‌شناسیم.

 

البته از قدیم‌الایام شخصیت‌های کشوری و لشکری محافظ داشته‌اند، محافظانی که تا همین چند ‌سال پیش ظاهرشان چندان از بین بقیه همراهان یک شخصیت مهم قابل تشخیص نبود، اما الان نه‌فقط ظاهر آنها کاملا متفاوت شده، بلکه شخصیتی که از آن محافظت می‌کنند هم تغییر زیادی کرده است، حالا سلبریتی‌ها از بازیگر گرفته تا فوتبالیست‌ها و حتی شاخ‌های مجازی هم برای خودشان بادیگارد استخدام می‌کنند، موضوعی که رئیس پلیس پیشگیری به آن واکنش نشان داده و گفته: «پلیس و نیروی انتظامی هیچ مجوزی جهت محافظت شخصی از افراد یا فعالیت بادیگاردها صادر نکرده و نه‌تنها پلیس، بلکه قانون نیز چنین اجازه‌ای را نداده است.»

 

با وجود این حرف‌ها بعید به نظر می‌رسد که بتوان بازار محافظت از چهره‌های معروف را جمع کرد. امیرحسین سیف که ادعا می‌کند ١٢‌سال است از سلبریتی‌ها محافظت می‌کند، بعد از شنیدن صحبت‌های …. برآشفته می‌شود. او به «شهروند» می‌گوید: «اصلا مگر این کار مجوز لازم داشت که حالا می‌گویند مجوز نداده‌ایم و نمی‌دهیم؟ مگر استخدام افراد برای کارهایی که منافاتی با قانونی ندارد، مجوز می‌خواهد؟ اصلا یک نفر می‌خواهد به من پول بدهد که کنارش راه بروم تا با قدوهیکل و تیپ من پز بدهد! کسی نمی‌تواند دخالت کند.»

سیف ترجیح می‌دهد در مورد این‌که تا به حال محافظ چه کسانی بوده، سکوت کند تا به قول خودش شر نشود، اما می‌گوید: «تا به حال حداقل در تیم حفاظت ٩ بازیگر مختلف بوده‌ام. حساب افراد دولتی و نظامی جداست، محافظان آنها که اتفاقا یکی دوتایشان به‌عنوان شاگرد به باشگاه من می‌آمدند، خیلی گیر و گرفت دارند و باید از ابعاد مختلف مناسب باشند، اما برای چهره‌های معروف همین که قدوهیکل مناسب داشته باشی و کارت را بلد باشی، کافی است.»

او تاکید می‌کند که شغل اصلی‌اش مربیگری بدنسازی است و حفاظت از چهره‌ها را به‌عنوان کار جانبی انجام می‌دهد، به همین دلیل هم تا به حال به صورت تمام وقت محافظ کسی نبوده است، اما هیچ‌کدام از بادیگاردهایی که می‌شناسد، کمتر از ۶‌میلیون نمی‌گیرند.

 

می‌گوید: «این کمترین دستمزد است و رقم حقوق بادیگاردها ممکن است به ١٠میلیون هم برسد، چون زندگی بادیگاردها خرجش زیاد است؛ از هزینه بدنسازی و مکمل گرفته تا لباس و قیافه. از طرفی کسانی که می‌خواهند حقوق ماهانه بدهند، کار زیادی از آدم می‌کشند. اصلا من برای همین بادیگارد ثابت و حقوق‌بگیر کسی نمی‌شوم و بیشتر موردی کار می‌کنم، البته مشتری‌های ثابتی هم دارم که فقط به من زنگ می‌زنند.»

به گفته سیف قیمت محافظت موردی از چهره‌های معروف هم چیزی بین ۵٠٠‌هزار تومان تا یک‌میلیون متغیر است و بستگی به زمانی که از فرد می‌گیرد و حساسیت مراسمی دارد که فرد باید همراهی شود.

سیف در مورد این‌که اصلا محافظت از چهره‌های معروف چه ضرورتی دارد، می‌گوید: «به هر حال در دنیای الان که حاشیه‌های زندگی چهره‌ها زیاد است ممکن دشمنی‌هایی هم وجود داشته باشد. بحث آدم‌ربایی هم مطرح است، تا جایی که خانواده‌های ثروتمند برای بچه‌هایشان هم محافظ استخدام می‌کنند تا گروگانگیری پیش نیاید. از طرفی چهره‌های معروف در شأن خودشان نمی‌بینند که مردم را کنار بزنند و به کارشان برسند و یک نفر باید این کار را انجام بدهد. مردم هم در مواردی رعایت نمی‌کنند و چنان به آدم‌های معروف می‌چسبند که جدا کردنشان کار هرکسی نیست.»

 

خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=255538

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر