2

ذوالقدر: نیازهای مردم با قبل متفاوت است

  • کد خبر : 255555
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶

نماینده مردم ری‌، تهران و شمیرانات درمجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر وعملکرد دولت در این باره گفت: مردم برای حل مشکلات اخیر به عملکرد شفاف دولت چشم دوخته‌اند.

نماینده مردم ری‌، تهران و شمیرانات درمجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر وعملکرد دولت در این باره گفت: مردم برای حل مشکلات اخیر به عملکرد شفاف دولت چشم دوخته‌اند.

به گزارش افق نیوز/سیده فاطمه ذوالقدر در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: در دیدار اخیر با مقام معظم رهبری ایشان فرمودند مجلس نباید نماد خودکم‌بینی و یاس و ناامیدی، بی اعتمادی و بی مبالاتی به مسائل کشور باشد. مجلس نباید با دید مایوسانه به ظرفیت‌های ملی نگاه کند. امروز نیازمند ورود عاجل به وضعیت اقتصادی کشور هستیم.

وی افزود: حال اقتصاد ما خوب نیست. هر روز که می گذرانیم بحرانی جدید به جامعه بحران زده وارد می‌شود که دیگر توانایی مقابله با آن از سوی مردم وجود ندارد. مردمی که دلبسته به نظام هستند و با تمام وجود ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را پاس می دارند اما باید بپذیریم که شرایط فعلی خواست‌ها و نیازهای مردم با قبل متفاوت است بنابر این ضرورت دارد منطبق با شرایط روز تصمیم بگیریم و با مقایسه شرایط فعلی با دوران انقلاب و دفاع مقدس نمی توان نتیجه مطلوب به دست آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز این موج اعتراضات و واکنش‌ها صرفا مطالبات قشر و یا گروه خاصی نیست که بتوان آن را با قوه قهریه سامان داد. این بار غم نان است، معیشت مردم در تمام اقشار مورد تهدید است و شاهدیم علی رغم کار تمام وقت در دخل و خرج مانده اند چه برسد به قشر بیکار. مردم حق داشتن یک زندگی شرافتمندانه را دارند باید نگاهی واقع‌بینانه به جامعه داشته باشیم که ایا عدالت به طور کامل در جامعه برقرار شده، آیا در حوزه رفع فقر و تبعیض موفق بوده‌ایم. آیا ارزش‌ها را پاس می داریم و همه مسئولین شیفته خدمت هستند؟ آیا آنگونه ای که باید باشد خدمت گزار این مردم بوده‌ایم؟ مسائل داخلی را پیچیده نکنید و دچار توهم توطئه نباشیم اگر چه دشمنان و بدخواهان در تضعیف نظام از هیچ اقدامی فروگذار نیستند. اما در عبور از بحران‌ها درک کرده ایم عنصر انسجام اجتماعی شرط توسعه و پیشرفت کشور است.

ذوالقدر تصریح کرد: از مردم همدلی و همراهی خواستیم. از آنها اعتماد به دولت را خواسته‌ایم. اعتمادی که با توجه به وضعیت اقتصادی و فشار وارده به مویی بند است. اما در عمل دیدیم برای اعلام متخلفین بازار ارز وزیری شفاف سازی کرد و دیگری با اکراه و تاخیر این کار را انجام داد، این موضوع به دور از انسجامی است که نیاز امروز کشور است. این رفتارها هر کدام موجی از ناآرامی‌ها و تشویش را به جامعه وارد می‌کند و دیگر نمی توان پس لرزه‌های آن را مدیریت کرد. ضمن حمایت از دولت انتقادهای زیادی بر عملکرد دولت تدبیر و امید وجود دارد. اما با خروج از نگاه نقادانه و قرار گرفتن در مسیر صحیح بدون شکل گیری یک ساختار منسجم با سیاست مشخص امکانپذیر نیست. با متهم کردن‌های کلی و ابراز گلایه بدن ذکر جزییات نمی‌توان به نتیجه‌ای دست یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دلیل بخشی از ناآرامی‌های امروز توسط خودی‌ها شکل گرفته که از مزیت دسترسی به بازار دولتی برخوردار بوده است که لازم است دیوان محاسبات و سازمان بازرسی ورود جدی به این موضوع داشته باشد. برای بهتر شدن اوضاع، مردم به عملکرد شفاف دولت چشم دوخته اند. انتظار داشتیم که رئیس جمهور محترم به درخواست عده کثیری از نمایندگان مجلس در صحن علنی حضور پیدا کند تا به خاطر اقلیتی، اکثریتی مورد فشار قرار نگیرند.

وی ادامه داد: موضوعات کلان اقتصادی کشور و تلاطمات تحریم اقتصادی نباید ما را از رسیدگی به اقتصاد و اقدام درخصوص موضوعات دیگر باز دارد. از جمله بدهی‌های دولت، توجه به مطالبات، موضوع حقوق بازنشستگان، ضرورت رسیدگی به وزارت نفت و پتروشیمی به تعاونی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

ذوالقدر با اشاره به مسائلی در خصوص حوزه انتخابیه خود گفت‌: بازدیدی از آزادراه تهران شمال داشتم اگر چه بعد از ۲۵ سال پیشرفتی را شاهد بودیم اما مردم از وعده‌های داده شده ناراضی بودند این پروژه می تواند نقش قابل توجهی در کاهش تلفات جاده‌ای داشته باشد و با اختصاص منابع و حمایت‌های مالی تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. مشکلات تهران در غوغای مشکلات کشور فراموش نشود. از جمله برگزار نشدن شورای ساماندهی امور پایتخت یکی از گلایه‌های جدی ما از دولت است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=255555

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر