1

تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال در چه مرحله‎ای به سر می‎برد؟

  • کد خبر : 255603
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

به گفته سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس، اعضای کمیته تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال سه شنبه با تصمیم کمیسیون فرهنگی معرفی شده تا اعضا بعد از دریافت حکم، آغاز به کار کنند.

سید فرید موسوی در مورد آخرین اقدامات انجام شده از سوی نمایندگان مجلس برای اجرای تحقیق و تفحص از دو تیم پرسپولیس و استقلال توضیحاتی ارائه داد.

وی با یادآوری اینکه طبق آیین نامه کمیسیون فرهنگی باید ظرف مدت زمان ۲۰ روز از مصوبه نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از سرخابی ها، کمیته ویژه در این زمینه تشکیل و آغاز به کار کند، از معرفی احتمالی اعضای آن در نشست سه شنبه مجلس شورای اسلامی خبر داد.

موسوی با بیان اینکه این کمیته ویژه با نام کمیته تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال تشکیل خواهد شد، گفت: طبق اعلام کمیسیون فرهنگی، نمایندگان مختلف تا چهارشنبه هفته گذشته فرصت داشتند برای عضویت در این کمیته و پیگیری این موضوع اعلام آمادگی کنند.

وی ادامه داد: این درخواست ها در نشست روز سه شنبه مجلس بررسی شده و تصمیم گیری نهایی در رابطه با آن و برای معرفی اعضای کمیته تحقیق و تفحص اتخاذ می شود.

به گفته سخنگوی فراکسیون ورزشکاران مجلس شورای اسلامی، کمیته تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال حداکثر متشکل از ۱۵ نفر خواهد بود، این افراد شامل ۵ نفر از درخواست کنندگان تحقیق و تفحص همراه با ۱۰ نفر از دیگر نمایندگان مجلس به انتخاب کمیسیون فرهنگی هستند.

موسوی یادآور شد: ۲۵ خردادماه طرح ارائه شده برای تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال مصوبه مجلس را گرفت. طبق آیین نامه حداکثر طی مدت زمان ۶ ماه از زمان مصوبه، باید نتیجه تحقیق و تفحص اعلام شود. بر همین اساس بلافاصله بعد از معرفی اعضای کمیته ویژه آنها باید اقدامات لازم برای تحقیق و تفحص از سرخابی ها را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: بررسی عملکرد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به لحاظ درآمدها، هزینه کردها، ساختار اداری و نحوه ورود و خروج ها در سطوح مختلف به غیر از مباحث فنی، از جمله موارد مهمی است که در دستور کار کمیته تحقیق و تفحص قرار می گیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد که در تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال عملکرد آنها طی ۱۰ سال گذشته (سال های ۸۶ تا ۹۶) مورد بررسی قرار می گیرد.

«چرا با وجود موارد مختلف و زیاد در رابطه با ورزش، مجلس همیشه به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و مسائل مالی آنها ورود می کند؟» موسوی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: پیش از این خیلی از صحبت ها در رابطه با بررسی عملکرد مالی سرخابی ها در حد حرف و طرح باقی می ماند و هیچ گاه اجرایی نشده بود. این اولین بار است که تحقیق و تفحص از این دو باشگاه تا این حد جدی مطرح شده و به مرحله اجرا رسیده است.

وی در همین رابطه تاکید کرد: علاوه براین مشکلاتی که در فوتبال و تیم های بنام این رشته مانند پرسپولیس و استقلال وجود دارد نمی توان به تمام ورزش تعمیم داد. همین الان هستند تیم هایی که به سختی رتق و فتق می کنند، حتی خیلی از فدراسیون ها به لحاظ مالی برای تشکیل و مراحل آماده سازی تیم های اصلی خود هم با مشکل مواجه هستند. بعضا هیات های ورزشی هم با مشکلاتی از این دست مواجه هستند طوری که حتی جایگاه مشخصی برای استقرار ندارند، این در حالی است که شبهات مالی در رابطه با پرسپولیس و استقلال مطرح بوده و ورود جدی مجلس نیز به همین دلیل است.

سخنگوی فراکسیون ورزشکاران تاکید کرد: به طور حتم با متخلفانی که در جریان تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال شناسایی شوند، برخورد قانونی لازم از طریق مراجع قضایی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی ۲۵ خردادماه مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از نمایندگان مجلس با ۱۷۵ رای موافق، ۲۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع به تصویب رسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=255603

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر