1

کمیسیون اجتماعی مجلس صدای بازنشستگان باشد

  • کد خبر : 255642
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امروز بازنشستگان تریبونی برای بیان مطالبات و مشکلات خود ندارند و نمی توانند از حقوق خود دفاع کرده و انتظارات و مسائل خود را به گوش مسوولان برسانند، به همین دلیل کمیسیون اجتماعی بهترین مکان برای طرح مشکلات موجود و صدای بازنشستگان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای هیات مدیره و مدیران صندوق، سازمان تامین اجتماعی و رئیس، هیات رئیسه و اعضای کمیسیون اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: قوانین متعددی در کشور از جمله قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی وجود دارد که هنوز به طور کامل اجرا نشده است، بنابراین، وقتی قانونی مصوب می شود و اجرایی نمی شود مشکلات را دو چندان می کند.

وی ادامه داد: بحث تعهدات بیمه ای و اینگونه مسائل از جمله مولفه هایی است که مورد توجه قرار نگرفته و اکنون به مهم ترین مسائل حوزه بازنشستگی تبدیل شده است.

تقی زاده با اشاره به کاهش تصدی گری و سیاست خروج از بنگاه داری گفت: شرایط امروز برای صندوق ها اینگونه است که بنگاه های اقتصادی در اختیار را چه سودده و چه زیان ده واگذار کنند، اما باید توجه کرد که این اموال، سرمایه و دارایی های بازنشستگان است که در صورت فروش باید عواید آن را در جایی سرمایه گذاری کرد که سود حاصل از آن صرف رفاه اجتماعی بازنشستگان شود.

وی افزود: ما باید جایی سرمایه گذاری کنیم که از منابع حاصله بتوانیم برای بازنشستگان کارآفرینی کنیم و علاوه بر حقوق و معیشت در حوزه های درمان و سلامت و آموزش نیز منابع ایجاد کنیم. بنابراین اصرار بر فروش بنگاه ها می تواند به همان میزان مخرب باشد که اصرار به واگذاری بنگاه ها برای رد دیون دولت مخرب بود.

تقی زاده یادآور شد: صندوق بازنشستگی کشوری بسته ای جامع را به عنوان راهکار پیشنهادی که شامل مطالعات تخصصی و کارشناسی از چندین کشور مهم دنیا در حوزه بیمه و بازنشستگی به همراه مطالعات جامع در داخل کشور می شود، پیشنهاد داده که در صورت تصویب می تواند راهگشا و اثربخش باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بهبود معیشت بازنشستگان از اولویت های صندوق بازنشستگی کشوری است، گفت: قانون گذاران و تصمیم گیرندگان باید تلاش کنند تا نارضایتی و تبعیض های ناشی از اجرای برخی قوانین را به حداقل برسانند. فاصله حقوق در بین بازنشستگان باید منطقی ترمیم شود که این تبعیض ناشی از قوانین و مقررات بالادستی است که باید اصلاح شود.

تقی زاده تاکید کرد: ما کارگزار بازنشستگان در صندوق هستیم و باید منافع بازنشستگان و صندوق را در نظر بگیریم. درد و رنج بازنشستگان را به ویژه در ۲۲ سفر استانی می شنوم و از نزدیک حس می کنم و این شرایط بسیار سختی بوده و نیازمند تصمیم جدی است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه حقوق و معیشت، بهداشت و درمان و منزلت مهم ترین انتظارات بازنشستگان است، اظهار داشت: تلاش می کنیم با کمک کمیسیون اجتماعی و سایر نمایندگان مجلس و همکاری دولت، در این حوزه ها برنامه هایی را اجرا کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=255642

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر