0

دعوا‌های چپ و راست ما بر سر چیست؟

  • کد خبر : 255646
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

خیلی وقت ها ممکن است تشخیص نادرست فاجعه آفرین باشد. بدترین اعمال را کسانی مرتکب می شوند که فکر می کنند کار خوب می کنند ولی کارشان بد است.

یادگار امام خمینی (ره) با اشاره به دعواهای سیاسی جناح چپ و راست، گفت: برای عبور از این انشقاق، شجاعت لازم است.

به گزارش افق نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد شهدای حزب مؤتلفه اسلامی در دیدار با اعضای شورای مرکزی، هیأت اجرایی و خانواده شهدای این حزب، اظهار کرد: اینکه آدمی در یک مسیر تشخیص درست دهد کافی نیست، بلکه باید یک گام به جلوتر برود و در تشخیصی که می‌دهد مقاومت کند. وقتی جامعه را پاره پاره می‌کردند، آقای عسکر اولادی آستین بالا زدند؛ ایشان چندین سال زودتر از دیگران متوجه شده بود که شکاف در جامعه، ممکن است به مشکلات بزرگ بیانجامد. در آن زمان هر دو طرف همدیگر را می زدند؛ غافل از اینکه این درخت را از پایه نابود می کنند و اتحاد عمومی و انسجام ملی را از بین می برند.

وی با بیان اینکه امروز هم برای وحدت باید مقاومت به خرج دهیم و هزینه کنیم، اظهار داشت: مقصریابی ممکن است به نتیجه نرسد و به نزاع بیانجامد. به نظر من یکی از جاهایی که به صورت عملی می تواند در راستای وحدت گام بردارد حزب مؤتلفه اسلامی است؛ البته این حزب چنانکه می فرمایید تا جایی که توانسته این کار را انجام داده ولی شاید امروز نیاز بیشتری است.

سید حسن خمینی تأکید کرد: ما همه یک ملتیم و در یک کشتی نشسته‌ایم و واقعا هم دشمنان قسم خورده و جسوری پیدا کرده‌ایم؛ در هیچ دوره‌ای کشورهای منطقه حاضر نبودند این مقدار هزینه دهند! دشمنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی هم وجود دارد. در چنین شرایطی فکر کردن به برخی مسائل حاشیه‌ای واقعا بچگانه است. در همین هفت هشت ماه گذشته ببینید دعواهای چپ و راست ما بر سر چیست!؟ از این دعواها پیدا است که واقعا یا یک نفوذ جدی رخ داده یا اینکه کارها بچگانه شده است.

وی ادامه داد: این کشتی یک ناخدای باتدبیر دارد و امروز هم بیش از هر زمان دیگری وجود ایشان مغتنم است؛ ولی برای عبور از این انشقاق، شجاعت لازم است؛ باید به سمت ایجاد وحدت عملی برویم و در مقابل اخلاف افکن ها به طور جدی بایستیم.

یادگار امام با اشاره به اینکه حل مشکلات در گرو تشخیص درست، شجاعت و همّت است، گفت: خیلی وقت ها ممکن است تشخیص نادرست فاجعه آفرین باشد. بدترین اعمال را کسانی مرتکب می شوند که فکر می کنند کار خوب می کنند ولی کارشان بد است.

وی در پایان با بیان اینکه این رویکرد تبدیل به تفکری چون داعش می شود، تصریح کرد: جنگ با جهالت خیلی سخت تر از جنگ با ضلالت است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=255646

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر