رشد شاخص هاي كيفيت، رضايت از خدمات پس از فروش و كاهش مدت زمان پاسخگويي به درخواست ها | سایت خبری تحلیلی افق
کد خبر:255784
پ

رشد شاخص هاي كيفيت، رضايت از خدمات پس از فروش و كاهش مدت زمان پاسخگويي به درخواست ها

گروه خودروسازي سايپا در سال ۹۶ و ماه هاي ابتدايي سال ۹۷ با اجراي برنامه هاي متنوعي در راستاي ارتقاي كيفي خودروها ، افزايش رضايت مندي مشتريان از خدمات پس از فروش و كاهش مدت زمان پاسخگويي به درخواست هاي مشتريان توانسته است گام هاي مهمي در راستاي ارتقاي رضايت مندي مشتريان بردارد و به اهداف پيش بيني شده دست يابد.

به گزارش سايپانيوز، براساس گزارش شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، گروه سايپا توانست با اخذ يك ستاره كيفي بيشتر براي خودروهاي گروهX100  ، همه محصولات اين گروه به استثناي خودروي سايپا ۱۱۱ را به سطح دوستاره كيفي در توليد برساند و بر اساس برنامه ريزي انجام شده تنها خودروي تك ستاره اين گروه نيز به زودي با پيگيري موارد كيفي حائز كسب دو ستاره كيفي خواهد شد.

بر اساس اين گزارش، گروه سايپا در سال ۱۳۹۶ با افزايش ۱٫۵ درصدي ميانگين رضايت مشتريان در شاخص رضايت مشتري نيز با رشد رو به رو بوده است و در رده خودروهاي با قيمت پايين تر از ۲۵ ميليون تومان ۲٫۴ درصد، در رده قيمتي خودروهاي با قيمت بين ۲۵ تا ۵۰ ميليون تومان ۱ درصد و در رده قيمتي خودروهاي با قيمت بين ۵۰ تا ۷۵ ميليون تومان ۰٫۷ درصد رشد در شاخص رضايت مشتري را تجربه كرده است.

همچنين نمودار مقايسه روند زماني رسيدگي به درخواست هاي مشتريان گروه سايپا در سال ۱۳۹۶ نشان مي دهد كه در اين بخش ۱۵ درصد بهبود حاصل شده است به اين صورت كه مدت زمان پاسخگویی به مشتريان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۴ روز کاهش داشته است به عبارتي مدت زمان پاسخگويي به درخواست هاي مشتريان از ۲۶٫۱ روز در سال ۹۵  به ۲۲٫۱ روز در سال ۹۶ كاهش يافته است.
بر اين اساس، روند امتياز رضايت مندي مشتريان از خدمات پس از فروش گروه خودروسازي سايپا بين سال هاي ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ حاكي از آن است كه در سه ماهه چهارم سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵؛ ۴٫۲ درصد و در سه ماهه چهارم سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۴؛ ۸٫۴ درصد رشد رضايت مندي مشتريان از خدمات پس از فروش را شاهد هستيم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 11 =

کلید مقابل را فعال کنید