2

وزیرانرژی صهیونیست ها فردا در بیت المقدس محاکمه می شود

  • کد خبر : 255870
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶

رژیم صهیونیستی در کیفرخواستی علیه وزیر اسبق انرژی خود و ادعای ارائه «دهها گزارش» از سوی وی به ایران اعلام کرد که محاکمه «گونن سگو» فردا-پنجشنبه- در بیت المقدس شروع می شود.

به گزارش افق نیوز به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص،«شین بت»سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دو هفته پیش با صدور اطلاعیه ای مدعی شد که «گونن سگو» وزیر پیشین انرژی را به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر کرده است. وی از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ وزیر انرژی و زیرساخت های رژیم صهیونیستی بود.
به نوشته هاآرتص، رژیم صهیونیستی مدعی شده، سگو با هدف ضربه زدن به امنیت ملی صهیونیست ها «دهها گزارش» به ایران داده است. در کیفرخواست رژیم صهیونیستی علیه سگو آمده است که وی از سال ۲۰۱۲ برای ایران جاسوسی کرده و در چند کشور با ماموران ایرانی دیدار کرده است. بنابر این کیفرخواست، سگو می دانست که این اطلاعات به ایران کمک کرده و رژیم صهیونیستی لطمه می زند.
صهیونیست ها همچنین ادعا کرده اند، سگو حتی به ایران سفر کرده و اطلاعاتی در مورد اسرائیل به مقام های اطلاعاتی ایرانی داده است. در کیفرخواست سگو همچنین آمده است، اطلاعاتی که وی ارائه کرده، در زمانی به دست آورده بود که وزیر انرژی بود. او همچنین متهم شده که محل پایگاه ها و نهادهای کلیدی در تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی و اسامی مقام های اطلاعاتی اسرائیلی را ارائه کرده است.
علاوه بر این موارد، در این کیفرخواست ادعای دیگری مطرح شده است مبنی بر اینکه از سگو خواسته شده بود به عنوان جاسوس ایرانی ها کار کند و او آگاهانه این کار را انجام داده است.
سگو پیشتر به قاچاق قرص های روانگردان به سرزمین های اشغالی و جعل گذرنامه دیپلماتیک متهم شده و به پنج سال زندان محکوم شده بود.
وزیر اسبق انرژی صهیونیست ها در سال های اخیر در نیجریه ساکن بود، یعنی همان کشوری که صهیونیست ها مدعی هستند، وی با سفارت ایران در آنجا در ارتباط بوده است.
او البته ماه گذشته قصد عزیمت به گینه استوایی را داشت، اما پلیس این کشور به دلیل سابقه کیفری، اجازه نداد تا او وارد آن کشور شود و وی را تحویل مقام های رژیم صهیونیستی داد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=255870

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر