1

آب زیرکاه‌ها، شگفت انگیزها و نگران کننده‌های لیگ

  • کد خبر : 255881
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰

در حالی با وجود حذف تیم ملی هنوز همه حواس ها به جام جهانی و حواشی و تبعات مربوط به آن است برخی تیم ها آرام و بی سرو صدا در حال آماده شدن برای لیگ برتر هجدهم هستند.

در حالی با وجود حذف تیم ملی هنوز همه حواس ها به جام جهانی و حواشی و تبعات مربوط به آن است برخی تیم ها آرام و بی سرو صدا در حال آماده شدن برای لیگ برتر هجدهم هستند.

به گزارش افق نیوز/ جام جهانی به عنوان مهمترین رویداد فوتبالی جهان تمامی اخبار و توجهات را به خود اختصاص داده اما این به معنای این نیست که فوتبال در دیگر نقاط جهان غیر از روسیه جریان ندارد. در کشور خودمان در حالی که همه حواس ها هنوز درگیر نتایج تیم ملی و یا حواشی مربوط به آن است برخی تیم ها بی سرو صدا دارند برای حضور در لیگ برتر آماده می شوند. این تیم ها که در نقل و انتقالات هم خیلی بی سرو صدا مشغول جذب بازیکنان مورد نظرشان هستند امسال نقشه های زیادی برای رسیدن به عناوین بالای جدول دارند. به نوعی از همین الان می توان فهمدی که کدام تیم ها آماده آغاز یک فصل طوفانی و پرهیجان هستند. البته این بازی روی دیگری هم دارد و آن تیم هایی هستند که در هیاهوی جام جهانی و در بی خبری زمان را از دست داده اند.

تفکر پیروزی

آنچه اهمیت زیادی در موفقیت یک تیم دارد تفکر پیروزی است. اینکه یک تیم تمام برنامه هایش را با هدف برنده شدن در یک تورنمنت دشوار بریزد خیلی فرق دارد با تیمی که تا امروز چهار تا مالک و سه تا مربی عوض کرده است. تیمی که در نقل و انتقالات بازیکنان مورد نظرش را گرفته و الان در اردو با بازیکنانش در حال آماده شدن است تفکر متفاوتی با تیمی دارد که هنوز یک بازیکن هم نگرفته آن هم در حالی که حداقل هفت بازیکنش را از دست داده است. این تفکر پیروزی می تواند به ما تاحدودی نشان بدهد که کدام تیم ها در لیگ سال آینده می توانند رقابت را برای رسیدن به عناوین بالاتر گرم کنند.

اصفهانی ها

دو تیم اصفهانی را باید در این فصل از رقابت های لیگ برتر جدی گرفت. ذوب آهن البته فصل قبل مدعی بود و در نهایت درمقام دوم سهمیه لیگ قهرمانان را گرفت. حالا سپاهان با همان تفکر و با بنیه قوی تر و زور بیشتر در نقل و انتقالات حضور یافته است. سپاهان در نقل و انتقالات ابتدا امیر قلعه نویی را از ذوب آهن گرفت و سپس با ابراهیم صالحی، خالد شفیعی، سجاد شهباززاده، پیام نیازمند، شهاب عادلی، محمد ایران‌پوریان، مهدی کیانی و کی‌روش استنلی سوارز قرار داد امضا کرد. این در حالی است که سپاهان بازیکنانی مثل میلاد سرلک ، علی کریمی، ساسان انصاری،مهرداد محمدی، سعید آقایی ، رسول نویدکیا و عزت الله پورقاز را هم دارد. سپاهان در حالی برای قهرمانی آماده می شود که ذوب آهن با یک استایل جدید کارش را شروع کرد. امید نمازی دستیار کارلوس کی روش در تیم ملی بعد از اینکه مدتی در ایالات متحده مربیگری کرد این فصل میراث با ارزش قلعه نویی را در اختیار گرفته است. تیم خوب ذوب آهن در فصل نقل و انتقالات هم عملکرد خوبی داشت تا برای خودش اعتبار ویژه ای قبل از آغاز مسابقات به دست آورده باشد. هادی محمدی، رضا حبیب زاده، زبیر نیک نفس، گابریل هرناندز، مجتبی حقدوست، مجتبی مقتدایی ،محسن مسلمان ،مسعود ابراهیم زاده و مسعود حسن زاده بازیکنانی هستند که مجموعه تیمی که فصل قبل نایب قهرمان ایران شد اضافه شده اند. بازیکنانی مثل مرتضی تبریزی، رشید مظاهری، قاسم حدادی فر، سیدمحمدرضا حسینی و کسانی که جذب شدند مثل مسلمان که بیشترین تعداد پاس گل را داده است ذوب را تبدیل به تیمی جذاب پیش از آغاز مسابقات کرده است.

پرسپولیس

قهرمان دو دوره متوالی لیگ برتر در لیگ هجدهم روزهای متفاوتی را سپری خواهد کرد. تیمی که در نیم فصل اول احتمالا با کمبودهایی از نظر مواجه خواهد بود در نیم فصل دوم تبدیل به تیمی پرستاره و از نظر بازیکن بسیار قوی خواهد شد. محرومیت نقل و انتقالاتی و جدایی صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان و جدایی احتمالی علیرضا بیرانوند و وحید امیری می تواند این تیم را با کمبود مهره مواجه کند.هرچند برانکو گفته که از تیمی که برای نیم فصل اول دارد راضی است اگر امیری و بیرانوند بمانند. اما پرسپولیسی ها تا الان با چند بازیکن جدید قرارداد بسته اند. سروش رفیعی، مهدی ترابی، مهدی شریفی، مهدی شیری بازیکنانی هستند که در نیم فصل به پرسپولیس می آیند ضمن اینکه بشاررسن ، منشا، علی علیپور، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی نیا، امید عالیشاه ، احمدنوراللهی ، شجاع خلیل زاده، حسین ماهینی و….نیز از تیم قهرمان فصل گذشته هنوز هستند. البته که پرسپولیس در نیم فصل دوم تیمی از نظر مهره قوی خواهد شد اما برانکو مثل هرسال تیم را براساس یک برنامه دقیق آماده کرده و در حال آماده سازی در کرواسی است. پرسپولیس حتی با این موجودی به واسطه دو فصل قهرمانی در این فصل هم یکی از جذاب ها خواهد بود.

استقلال

 

آنچه استقلال و پرسپولیس را در این فصل به عنوان دو مدعی اصلی مطرح می کند نه ستاره ها که ثبات آن ها است. وینفرد شفر با شناختی از استقلال در فصل گذشته به دست آورد امسال تیمی را با شناخت و آگاهی بالاتر می سازد. او تیم موفق فصل قبلش بازیکنان خوبی را گرفته است.الهیار صیادمنش، امید سام کن، امیرحسین اسماعیل زاده، روح الله باقری، فرشاد محمدی مهر، محمد دانشگر، مرتضی آقاخان و  میثم تیموری بازیکنانی هستند که نظر وینفرد شفر به استقلال آمده اند. او مامه تیام، فرشید اسماعیلی، وریا غفوری، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، مهدی رحمتی،سیدحسین حسینی و …. را در اختیار دارد و به همین دلیل است که از هم اکنون خیلی ها استقلال شفر را مدعی قهرمانی در لیگ هجدهم می دانند.

شگفت انگیز و مرموز

اما برخی تیم ها خیلی بی سرو صدا در سکوت محض برای حضورموفق در لیگ برتر تدارک می بینند. یکی از این تیم ها قطعا نساجی است که با جواد نکونام به لیگ برتر آمده و در نقل و انتقالات هم فعالیت جدی داشته است. نکونام برای ساختن نساجی امید سینگ، حامد شیری، حامد لک، حمید دیوسالار، شاهین مجیدی، فرشاد فرجی، محمد آبشک، محمدصادق بارانی را به خدمت گرفت و شاید بازیکنانی مثل علی قربانی و میلاد زکی پور را هم از استقلال بگیرد.

اما در کنار نساجی که خیلی آرام دارد تیمی شبیه تیم های خطرناک می شود پیکان و  مجید جلالی هم تیمشان را ساخته اند.  این تیم عیسی آل کثیر، محمد قاضی، مگنو باتیستا، مهدی امینی و وحید شیخ ویسی را به خدمت گرفته است. البته پیکان برخی از بازیکنانش را هم از دست داده که مهمترین آن ها پیام نیازمند و مهدی شیری بوده اند اما شانسی که پیکان دارد این است که شیری یک نیم فصل در این تیم حضور خواهد داشت. جلالی و پیکان حتی به دنبال این هستند که سروش رفیعی را به مدت یک نیم فصل در اختیار بگیرند. به این جمع اما باید سایپای علی دایی را هم اضافه کرد. این تیم علی قلی زاده ستاره اش را در حالی از دست داد که مهدی ترابی نیز در نیم فصل از سایپا جدا خواهد شد. امارحیم زهیوی، عبدالله ناصری، علی دشتی ، محمد امین حاج محمدی و معین عباسیان تا امروز به این تیم پیوسته اند. اما تا این لحظه حامد شیری، محمد دانشگر ، علی قلی زاده از این تیم جدا شده اند.

تراکتور

اما تراکتورسازی تیمی که فصل گذشته روزهای خوبی را سپری نکرد در این فصل زمان زیادی را به انتخاب سرمربی گذراند و در نهایت با یک مربی سرشناس به نام جان توشاک قرارداد بست. تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات علی عبدالله زاده، علیرضا نقی زاده، محسن فروزان و  محمد اهل شاخه را گرفته است . اما تراکتوری ها بازیکنان مطرحی چون مهدی کیانی ، محمد ابراهیمی و محمد ایرانپوریان را از دست داده اند. تراکتورسازی برای موفقیت در فصل آینده کاری سخت در پیش رو دارد و قضاوت درباره شرایط این تیم در حال حاضر سخت است. این تیم با سرمربی مطرحش جان توشاک به اردوی ترکیه رفته و اولین بازی های لیگ نشان می دهد که تراکتور در چه سطحی مسابقات را آغاز می کند.

فولاد، صنعت نفت،  پارس جنوبی و نفت مسجد سلیمان

اما سه تیم جنوبی صنعت نفت و پارس جنوبی نیز در این فصل شرایط متفاوتی نسبت به قبل دارند. این تیم با پائولو سرجچیوی پرتغالی به عنوان سرمربی قرارداد امضا کرد چرا که فراز کمالوند به اکسین البرز پیوست. این تیم احمد عبدالله زاده، اکبر ایمانی ،بهنام برزای، عقیل کعبی، مصطفی احمدی و وفا هخامنش را به خدمت گرفته است. البته بازیکنان زیادی هم از این تیم جدا شده اند که  مرتضی اسدی ،علی عبدالله زاده، لوسیانو پریرا و مگنوباتیستا سرشناس ترین آن ها هستند.

درباره فولاد یکی از تیم های خوب فصل گذشته اما هنوز پیش بینی برای این تیم زود است. سیروس پورموسوی در این تیم باقی مانده و این را می توان یک حسن به حساب آورد ، از طرفی بازیکنانی مثل لوسیانو پریرا ، میثم دورقی، رضا میرزایی،ناصر سالاری و عارف آغاسی را به خدمت گرفته است. فولادی ها اما رحیم زهیوی، احمد عبدالله زاده، محمد اهل شاخه و حامد لک را از دست داده اند.

پارس جنوبی پدیده فصل گذشته لیگ برتر مهدی تارتار سرمربی اش را حفظ کرد اما در پایان فصل تعدادی از بهترین بازیکنانش را از دست داد. فرشاد محمدی مهر و میثم تیموری، امید سینک، علی دشتی و ابراهیم صالحی بهترین های این تیم در فصل قبل بودند که به تیم های دیگر پیوستند.

دیگر تیم جنوبی این فصل نفت مسجد سلیمان است که با عبدالله ویسی لیگ برتر هجدهم را آغاز می کند. این تیم که اینروزها با مشکل مالی مواجه است در این فصل میثم آقایی، موسی کولیبالی،  علی علیزاده و میلاد فراهانی را به خدمت گرفته است. نفت مسجد سلیمان با ویسی سال سختی را پیش رو دارد.

نگران کننده ها

 

اما برخی تیم ها در این مدت زمانی که برای آماده سازی داشته اند هیچ کاری نکرده اند و بعید است تیمی این فرصت را از دست بدهد و بتواند موفق شود. یکی از این تیم ها بی شک تیم گسترش فولاد تبریز است که مالک اصلی اش امسال تراکتورسازی را خرید و این در حالی است که گسترش نه سرمربی اش مشخص است و نه بازیکنی را گرفته است. هنوز مشخص نیست سرمربی فصل بعد این تیم کیست و جالب است که تا الان هیچ بازیکنی توسط آن ها جذب نشده است.

اما یکی دیگر از نگران کننده ها تیم سپیدورد است که تا الان چالش های بزرگی مثل مالکیت و انتخاب سرمربی داشته است . متاسفانه شرایط امروز سپیدرود شبیه به تیم نفت در فصل گذشته و آینده این تیم را نگران کننده نشان می دهد. سپیدورد در حالی سرمربی اش مشخص نیست و بازیکنی هم نگرفته که سه بازیکن اصلی اش امید سام کن، توحید غلامی و عما میرجوان را هم از دست داده است.

تیم دیگری که وضعیتش نگران کننده است تیم استقلال خوزستان است. این تیم عبدالله ویسی را امسال از دست داده و هنوز سرمربی اش را معرفی نکرده است. درحالی که حتی با یک بازیکن قرارداد امضا نشده اما بازیکنان زیادی از جمله موسی کولیبالی، عقیل کعبی، دانیال ماهینی، میثم دورقی، وحید شیخ ویسی و چند بازیکن دیگر از این تیم جدا شده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=255881

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر