1

مدرکی مبنی بر ارتباط طالبان و القاعده وجود ندارد

  • کد خبر : 256013
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

وزارت دفاع آمریکا در گزارش تازه خود اعلام کرد که حضور القاعده در افغانستان محدود است و طالبان نیز با این گروه روابط استراتژیک ندارد.

پنتاگون: مدرکی مبنی بر ارتباط طالبان و القاعده وجود ندارد

به گزارش افق نیوز/ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارش تازه‌ای درباره “وضعیت امنیتی و ثبات در افغانستان” اعلام کرد که مدرکی مبنی بر روابط طالبان و القاعده وجود ندارد.

در صفحه ۲۵ و ۲۶ این گزارش و در بخش “تهدیدهای طرف‌های درگیر و گروه‌های تروریستی” آمده است: تهدید القاعده برای آمریکا و متحدان و شرکای آن کاهش یافته است و شمار کمی که از هسته القاعده در این کشور باقی مانده‌اند نیز بر بقای خود متمرکز هستند.

در ادامه این گزارش ۶ ماهه درباره مکان حضور جنگجویان القاعده در افغانستان آمده است: احتمالا اعضای باقی مانده این سازمان در امتداد مرز جنوب شرقی افغانستان با پاکستان حضور دارند و شمار کمتری از آن‌ها نیز در مناطق دور افتاده در شمال شرق افغانستان ساکن هستند.

پنتاگون درباره ارتباط طالبان و القاعده نیز گزارش داد که «ممکن است برخی از فرماندهان رده پایین طالبان به طور محدود از القاعده حمایت می‌کنند، اما هیچ مدرکی مبنی بر روابط استراتژیک دو سازمان وجود ندارد و طالبان نیز احتمالا فاصله خود را با القاعده حفظ کرده است».

چندی پیش نیز «عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی واشنگتن تاکید کرده بود که طالبان همچنان گروه جهادی غالب در افغانستان است و در صورت پیوستن این گروه به روند صلح، سایر گروه‌های مخالف نیز به این روند ملحق خواهند شد.

از سوی دیگر نیز پایبندی طالبان به آتش‌بس ۳ روز با نیروهای دولتی افغانستان و عدم تهدید عمده و یا حمله گسترده علیه نیروهای امنیتی افغان در زمان یاد شده نیز گواهی بر انسجام این گروه است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=256013

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر