5

حمیدرضا قلی‌پور: خبری از خداحافظی نیست!/ برای مسابقات جهانی آماده می‌شوم

  • کد خبر : 256072
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۶:۱۷

پر افتخارترین ووشوکار ایران معتقد است، ملی پوشان سبک وزن ایران از بهترین های وزن خود در جهان هستند.

حمیدرضا قلی پور

پر افتخارترین ووشوکار ایران معتقد است، ملی پوشان سبک وزن ایران از بهترین های وزن خود در جهان هستند.

حمیدرضا قلی‌پور در مورد اردوهای مشترک و آماده سازی تیم‌ ‌ملی ووشو برای حضور در بازی‌های آسیایی، اظهار کرد: به‌ هر حال هر چه تعداد اردوهای مشترک با تیم‌های آسیایی به خصوص آسیای شرقی بیشتر باشد، می‌تواند به آماده سازی هر تیمی کمک فراوانی کند. تیم ما نیز از ووشوکاران جوانی تشکیل شده است که هر چه تعداد این اردوها و مسابقات تدارکاتی بیشتر باشد، در روند آماده سازی آنها تاثیرگذار خواهد بود.

او در مورد اردوی مشترک و تیم‌ ‌ملی اندونزی نیز توضیح داد: شاید اندونزی در ساندای دنیا حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد، اما در این دوره از بازی‌های آسیایی میزبان است و همین مساله می‌تواند در عملکرد آنها تاثیر خوبی داشته باشد. به‌ هر حال این تیم نیز در ووشو صاحب سبک است و اگر بتوانیم با چنین تیم‌هایی بیشتر تمرین کرده و حتی مسابقات دو، سه روزه با آنها برگزار کنیم، قطعا پیشرفت چشمگیری خواهیم داشت.

ملی‌پوش ووشوی ایران درباره تجربه کم نمایندگان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ توضیح داد: البته در بین ووشوکاران حاضر محسن محمدسیفی دو طلای بازی‌های آسیایی را دارد و امیدواریم  بتواند سومین مدال طلای خود را نیز در این مسابقات کسب کند. همچنین عرفان آهنگریان نیز بی تجربه نیست و در مسابقاتی همچون یونیورسیاد ، قهرمانی آسیا و دانشجویان جهان صاحب مدال طلا شده است. هر چند در میدان‌های بزرگی مثل بازی‌های آسیایی حضور نداشته است،  ولی ووشو کار خوبی است و می‌تواند نتایج خوبی را کسب کند.

او ادامه‌ داد: عرفان آهنگریان توانایی بردن رقبای چینی را دارد و از نظر من یکی از شانس های اصلی مدال طلای تیم‌ ‌ملی ووشو است. دیگر ووشوکاران ما نیز جوان هستند،  ولی تجربیات خوبی دارند و با هم تیم خوبی را تشکیل داده‌اند. شخصا به نتیجه‌گیری این تیم در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ امیدوارم.

قلی پور در مورد سیاست فدراسیون ووشو مبنی بر دعوت نکردن تیم چین به مسابقات جام “پارس” ، توضیح داد: این که  با دعوت نکردن تیم چین از آنالیز شدن ووشوکاران خود جلوگیری کنیم، تصمیم عاقلانه‌ای است،  ولی به‌ هر حال همه تیم‌هایی که در این مسابقات حضور داشتند به گونه‌ای با فدراسیون چین و فدراسیون جهانی در ارتباط هستند پس فیلم ملی‌پوشان ما به دست کادر فنی چینی‌ها خواهد رسید. البته دعوت نکردن چینی‌ها تدبیر خوبی بود تا با ملی‌پوشان ما تنه به تنه نشوند، اما باید این فکر را نکنیم که فیلم مبارزات ما به دست چینی ها نخواهد رسید.

او افزود: حتی اگر با این تدبیر هم نتوانند ووشوکاران ایران را برای مسابقات بازی‌های آسیایی آنالیز نکنند، قطعا با تجربه و تکنیک‌های مربیان خود در همان مسابقات نخستین ووشوکاران ایران را کاملا آنالیز خواهند کرد. البته  فدراسیون اردوهای خوبی را برای ملی‌پوشان اعزامی خود فراهم کرده  و ملی‌پوشان آمادگی خوبی دارند که امیدواریم نتایج خوبی را در این میدان بزرگ کسب کنند. ‌

پر افتخارترین ووشوکار ایران در مورد ضعف ایران در اوزان سبک، توضیح داد: این مشکل در سال‌های گذشته وجود داشت و در حال‌ حاضر نیست. من به جرات می‌توانم بگویم عرفان آهنگریان در ۶۰ کیلوگرم بهترین دنیا است، محمدسیفی در ۷۰ کیلوگرم نفر اول دنیا است و فرود ظفری و رضا سلطانی نیز ووشوکاران خوبی هستند. سال‌ها است که بر روی این ضعف کار کرده‌ایم تا آن را بر طرف کنیم، الان کادر فنی حتی در اعزام‌های جهانی نیز بر سر دو راهی قرار دارند که سبک‌ وزن‌ها را اعزام کنند و یا سنگین وزن‌ها که نشان از پیشرفت ووشوکاران ایران در اوزان سبک است.

او در مورد  مصدومیت خود و شرایط فعلی‌اش ، توضیح داد: خوشبختانه مصدومیتی که داشتم به صورت کامل بر طرف شده است و تمرینات خود را به صورت منظم و منسجم برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان سال آینده پیگیری می‌کنم. خبری هم از خداحافظی نیست(با خنده).

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=256072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر