3

اختصاصی/ باید کل نهادهای که در حاکمیت قرار دارند یک صدا و هم سو با هم باشند

  • کد خبر : 256083
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۶:۵۳

در سیر تاریخی کشورمان ایران نشان می دهد که ما در وضعیت اقتصادی بدتر از امروز هم بودیم و توانسته ایم به خوبی آن را مدیریت و حل کنیم.

محمد فیضی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی

به گزارش خبرنگار مجلس افق نیوز/ وضعیتی که امروز در کشور شاهد آن هستیم ربطی به تحریمها ندارد بلکه می توان گفت ناشی از یک شوکی است که بر اقتصاد کشور وارد شده است به طور مثال  شوکه خروج آمریکا از برجام و معمولا افرادی که در بازار هستند اوغلاین واین گونه تصمیم میگیرند و منتظر نمی شوند تا ببنید در سالهای آتی اتفاقی خواهد افتاد و در همان سال شروع به اقدام و فعالیت می کنند بلکه اقدام هایی که در سالهای آتی مدنظر آنها هست در همین سال انجام می دهند و راهکاری که حاکمیت باید برای حل این مشکل انجام دهد یک صدایی است.

باهمکاری، منسجم، همفکری یکدیگر، استراتژیک لازم را برنامه ریزی و طراحی با هم اقدام کنند و از یک نهاد خاص انتظار داشتند مثلا مشکلات را تقصیر آنها دانستند اشتباه است و باید کل نهادهای که در حاکمیت قرار دارند یک صدا و هم سو با هم باشند.الان زمان وحدت است و باید یک تصمیم جمعی گرفته و تمرکز خود را روی قرار دهیم.

در سیر تاریخی کشورمان ایران نشان می دهد که ما در وضعیت اقتصادی بدتر از امروز هم بودیم و توانسته ایم به خوبی آن را مدیریت و حل کنیم.

ما باید کارهایی که در قانون برنامه های توسعه و بودجه پیش بینی شده پیاده کنیم و فقط این برنامه ها در کتاب بی عمل نمانند.

راهکارهای عملیاتی موثری در این زمینه پیش بینی شده که با انجام آن موثر واقع شوند.

ما باید شاهد درآمد در دهک های بالا باشیم و تا این که دولت در مصارفش از این بابت خیالش راحت باشد و قانون هم اجازه داده تا سه دهک بالای جامعه را بیشتر توجه کنه و باید مواردی که در بودجه غیرضروری می باشد حذف شود و الویت های مهم کشور را مدنظر قرار بدیم.

شاید بیشتر تحلیل ها این گونه نشان دهد که در صورت تداوم وضعیت فعلی ما شاهد کاهش درامد نفتی و میزان فروش نفت باشیم و این از احتمالات است و باید فکر و برنامه ریزی شود که منابعی که به دست می آید در کجا استفاده شود و واقعیت این است که اتفاقاتی که در بسیاری از جریانات که در کشور ما رخ می دهد مربوط به منابع بیرونی است و اینگونه می توان گفت که در خارج از کشور مطرح می شود و در داخل انتظاراتی به وجود می آید و یکسری از مسائل پیش می آید.

به نظر من باید راهکارهای جدید را طراحی کرد.

وی تاکید کرد:

مالیات برعواید سرمایه یکی از موضوعات خوبی است که می توان روی آن فکر و برنامه ریزی کرد و باید دولت روی کالاهایی که به صورت غیرعرفی قیمت آنها افزایش پیدا می کند تمرکز کند تا از افزایش بی رویه آنها جلوگیری کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=256083

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر