1

چرا این بازیکن «گل» فصل نقل و انتقالات است؟ +تصویر

  • کد خبر : 256160
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

این که گفته می‌شود پرسپولیس گل نقل و انتقالات فصل را چیده، بی‌دلیل نیست،

این که گفته می‌شود پرسپولیس گل نقل و انتقالات فصل را چیده، بی‌دلیل نیست، زیرا مهدی ترابی عملکرد بسیار درخشانی را در فصل گذشته از خود به جا گذاشته و توانسته مثل این چند فصل اخیر در زمره مهره‌های مؤثر و خوب لیگ به حساب بیاید که البته همین عملکرد، تیم‌های زیادی را خواهان جذب او کرده و حالا این پرسپولیس است که توانست او را به دست بیاورد.

به گزارش افق نیوز به بهانه همین موضوع، مطلب زیر را اختصاص به ویژگی‌های این بازیکن داده‌ایم تا ببینیم چرا او گل نقل و انتقالات این فصل به حساب می‌آید…
۱- تکنیک مطلوب و سرعت بالا
اولین ویژگی فنی که در مورد مهدی ترابی می‌توان گفت، این است که او از تکنیک بسیار خوب و مطلوبی بهره می‌برد و زمانی که در تقابل‌های یک مقابل یک و حتی یک مقابل ۲ و یا بیشتر قرار می‌گیرد، به خوبی می‌تواند از این توانایی خود برای عبور از مدافعان روبه‌رویش استفاده کند. دیگر ویژگی بارز ترابی، سرعت بالایی است که دارد و او با استفاده از این سرعت بالا و همچنین تلفیق آن با تکنیک مطلوبش، در زمان لازم می‌تواند میزان موفقیتش را در مصاف با هر مدافعی افزایش دهد. ترابی که به عنوان وینگر در زمین بازی می‌کند، ابتدا با استفاده از تکنیکش و فصلسپس بهره بردن از سرعت بالایش می‌تواند «شوک‌های» خوبی را ایجاد کند و مدافعان روبه‌رویش را حسابی به دردسر بیندازد، کاری که او در فصل قبل بار‌ها و بار‌ها انجام داد.
۲- هم گلزن و هم گلساز
ویژگی دیگر و بارز ترابی که او را متمایز با دیگر بازیکنان لیگ می‌کند، این است که او به غیر از تکنیک بالا و سرعت زیادی که دارد، یک بازیکن گلزن و البته توأمان یک گلساز مطمئن است. طبق آمار مهدی در فصل گذشته آمار بسیار خوب ۱۰ گل زده و صدور ۵ پاس گل را از خود به جا گذاشته است. موردی که با توجه به پست بازی او (وینگر) بسیار قابل قبول به نظر می‌آید. نکته جالب دیگری که در مورد توان گلزنی و گلسازی او می‌توان اشاره کرد، این است که تعدادی از این گل‌های او چه در این فصل و چه در فصول قبل، از جنبه زیباشناختی هم بسیار دیدنی و زیبا بوده است.
۳- همیشه در دسترس
اعتماد به نفس بالای مهدی در جریان بازی به او کمک کرده تا همیشه او را در دسترس ببینیم. به طور ساده‌تر در این‌باره باید بگوییم ترابی در حین بازی همیشه یکی از گزینه‌های در دسترس برای پاس دادن به حساب می‌آید و نگاهی دقیق‌تر به عملکرد او در زمین نشان می‌دهد او به خوبی خود را در مسیر پاس‌ها قرار می‌دهد و این امکان را به هم‌تیمی‌های خود می‌دهد که با خیال راحت و در هر شرایطی پاس را به او برسانند و البته نسبت به حفظ توپ هم اطمینان داشته باشند؛ بنابراین می‌توان گفت: در طول یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای می‌توان به لمس توپ زیاد توسط او اطمینان کامل داشت.
۴- خطاگیر و مؤثر برای ضربات ایستگاهی
تکنیک خوب و سرعت بالای ترابی باعث شده تا او به یکی از خطاگیرترین بازیکنان لیگ تبدیل شود و قطعاً مربی اگر چنین بازیکنی با چنین ویژگی‌ای داشته باشد، روی ضربات ایستگاهی‌اش برنامه‌ریزی خوبی خواهد کرد چرا که در فوتبال امروز استفاده از ضربات ایستگاهی یکی از عوامل مؤثر گلزنی است و بنابراین برانکو هم می‌تواند روی این ویژگی ترابی برنامه‌ریزی کند.
۵- ترابی در فاز دفاعی
تا به اینجا ویژگی‌های ترابی را در فاز هجومی بررسی کردیم و حالا قصد داریم چند ویژگی او را در فاز دفاعی بررسی کنیم که در اولین مورد باید به تمایل او به تحت فشار قرار دادن بازیکنان تیم مقابل در زمان صاحب توپ بودن آن‌ها اشاره کنیم که قطعاً یک ویژگی مطلوب به حساب می‌آید. مورد بعدی میزان تکل‌های اوست که با توجه به پستی که او بازی می‌کند، یک آمار خوب و چشمگیر است و با توجه به اینکه او در زدن تکل‌های موفق هم یک بازیکن بااستعداد است، می‌توان این ویژگی او را ستود و برای بازی پرفشار روی مدافعان حریف از آن استفاده و برنامه‌ریزی کرد.
۶- انگیزه و اشتیاق مهدی
مسلماً بازی در پرسپولیس برای بازیکنان زیادی آرزوست و حالا که این فرصت ویژه برای مهدی مهیا شده است، او با تمام توان کار خواهد کرد و در نتیجه این اتفاق باعث خواهد شد تا از این انگیزه هم ترابی سود کند و هم پرسپولیس، ضمن آن که درخشش در بازی‌های پرسپولیس مسلماً دروازه‌های تیم ملی را بیشتر از همیشه به روی این بازیکن جوان باز خواهد کرد و امکان فیکس شدن او را به دلیل بیشتر دیده شدن عملکردش افزایش خواهد داد و این هم دیگر انگیزه و شرایط مثبتی است که مهدی و پرسپولیس را به سوی شرایط بهتر سوق خواهد داد؛ بنابراین با توجه به تمام ویژگی‌های گفته شده، می‌توان گفت: پرسپولیس واقعاً گل نقل و انتقالات لیگ را توانست بچیند.
منبع: خبرورزشی
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=256160

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر