0

شاید بازی کنم، شاید خداحافظی / تیم ملی به امثال آزمون نیاز دارد

  • کد خبر : 256175
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶

ستاره سابق باشگاه استقلال تهران شاید از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

Image result for ‫ایمان مبعلی‬‎

ستاره سابق باشگاه استقلال تهران شاید از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

به گزارش افق نیوز/ ایمان مبعلی بدون شک یکی از مهره‌های تاثیرگذار فوتبال ایران در چند سال اخیر، در تیم‌هایی که به میدان رفته، بوده است. او که هنوز برای آینده فوتبالی‌اش تصمیم نگرفته ممکن است از فوتبال خداحافظی کند.

بازی‌های جام جهانی را دنبال می‌کنید؟

تقریبا اکثر بازی‌های جام جهانی را پیگیری می‌کنم.

خیلی از تیم‌های بزرگ مثل اسپانیا، پرتغال، آرژانتین و آلمان از این مسابقات کنار رفتند.

در مسابقات جام جهانی کوچک‌ترین اشتباه باعث حذف یک تیم می‌شود. این تیم‌هایی که شما گفتید همگی بزرگ بودند اما بدشانسی هم آوردند. من همیشه اعتقاد دارم که هرچه بیشتر تلاش کنی، خوش‌شانس‌تر هستی. خیلی از تیم‌ها در این مسابقات به بازی تدافعی روی آورده‌اند و آمارها نشان می‌دهد گل‌ها بیشتر روی اشتباهات بازیکنان رد و بدل می‌شود.

نتایج ایران در جام جهانی چطور بود؟

ما در چنین گروه سختی چهار امتیاز گرفتیم که به نظر من خوب بود. اگر بدشانسی هم نمی‌آوردیم، به مرحله بعدی صعود می‌کردیم اما اگر بخواهیم در مورد عملکرد تیم ملی صحبت کنیم، ساعت‌ها باید در موردش بحث کنیم.

خیلی‌ها اعتقاد داشتند ایران باید به مرحله بعد صعود می‌کرد.

به نظر من در این گروه اسپانیا و پرتغال خیلی تیم‌های خوبی نبودند و حتی مراکش هم می‌توانست به همراه ایران از این گروه صعود کند.

خیلی‌ها هم معتقدند ایران مراکش را شانسی برد.

بالاخره در فوتبال شانس هم دخیل است. همان‌طور که ما در دقایق آخر مقابل مراکش به پیروزی رسیدیم، در همان دقایق آخر در مقابل پرتغال توپ‌مان داخل دروازه نرفت و حذف شدیم.

در جام جهانی چند بازیکن جوان هم توسط کی‌روش به تیم ملی معرفی شدند.

من اعتقاد دارم در جام جهانی باید به جوانان میدان بدهید. کاری که کی‌روش در این جام جهانی کرد و به جوان‌هایی چون مجید حسینی و میلاد محمدی بازی داد. البته از قبل با آنها کار کرده بود و آنها تجربه لازم را برای مسابقات داشتند.

از سردار آزمون و مهدی طارمی انتقادهای زیادی شد. در این باره چه نظری دارید؟

عملکرد سرار خیلی خوب بود اما توقعات از او بالا بوده و او باید از این بابت هم خوشحال باشد که مردم او را مهره تاثیرگذار می‌دانند. فکر می‌کنم سردار در زمین خواسته‌های مربی را انجام داد چون اگر غیر از این بود، هیچ‌گاه کی‌روش او را سه بازی فیکس به میدان نمی‌فرستاد. او در کار دفاعی و ضربات ایستگاهی بسیار عالی بود و این تصمیمی هم که گرفته احساسی است و قطعا به زودی به تیم ملی بازمی‌گردد چون تیم ملی به امثال آزمون نیاز دارد.

دوستت، پژمان منتظری در جام جهانی به میدان نرفت.

به نظرم همین که در دو جام جهانی حضور داشت خوب است چون خیلی‌ها دوست دارند در یک بار آن باشند چه برسد به دو بار. فکر می‌کنم این تجربه حضور در جام جهانی در مربیگری به کار او خواهد آمد.

از شرایط خودت صحبت کن.

شرایط طوری شد که از فولاد جدا شوم. البته آنها من را نخواستند. با چند تیم صحبت کردم. در حال بررسی آنها هستم. شاید بازی کنم، شاید هم خداحافظی.

فکر می‌کنی چرا پورموسوی تو را خواست؟

زمانی که ۱۸ سالم بود پورموسوی مربی من در جوانان استقلال اهواز بود. او برایم خیلی زحمت کشید و در پیشرفت من هم نقش داشت. من فصل گذشته در ۷۰ درصد بازی‌ها برای فولاد بازی کردم که بد هم نتیجه نگرفتیم.

از دست او ناراحت هستی؟

نظرش بوده است. به آن احترام می‌گذارم. اگر بحث ناراحتی باشد، فقط مشکلم این است که چرا چنین تصمیمی گرفت؟! چون مشکل و جدایی من فنی نبود. با او صحبت هم نکردم؛ نه با او، بلکه با هیچ کس دیگری در باشگاه فولاد تماسی نداشتم، آنها هم زنگ نزدند. من فولاد را دوست دارم. از این تیم فوتبالم را شروع کردم. از این تیم لژیونر شدم و امیدوارم همیشه موفق باشد. البته که امسال کارش سخت است و دعا می‌کنم تا هواداران فولاد فصل خوبی را پیش رو داشته باشند.

در صحبت‌هایت گفتی شاید از فوتبال خداحافظی کنی.

بالاخره باید یک روز فوتبال را کنار بگذاریم. من با این وضعیت کنار آمده‌ام. البته که همیشه جای خالی آن را در زندگی‌ام احساس می‌کنم. این را می‌دانم که همیشه در فوتبال ایران دنبال پول نبوده‌ام و همیشه سعی کردم در تیمی که هستم، از بازی کردن در آن لذت ببرم.

شرایط استقلال چطور است؟

شرایط این تیم پارسال خوب بود و همین باعث شده که امسال همه توقع قهرمانی داشته باشند. البته در کنار استقلال چند تیم هم برای قهرمانی تلاش خواهند کرد.

نقش شفر چقدر در این بین تاثیرگذار بود.

او از زمانی که آمده انرژی مثبت را به تیم وارده کرده و از لحاظ روحی و روانی خیلی به بازیکنان کمک کرده است. امیدوارم آنها امسال عنوان قهرمانی را کسب کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=256175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر