1

دانشجویان منتظر پاسخ مسئولان درباره بازرسی آژانس اتمی از دانشگاه علم‌وصنعت هستند

  • کد خبر : 256346
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: جنبش دانشجویی منتظر پاسخ مسئولان مربوطه درباره بازرسی ماموران آژانس اتمی از دانشگاه علم و صنعت است و تا مشخص شدن تمامی ابعاد این ماجرا پیگیر آن خواهد بود.

خبرگزاری فارس: دانشجویان منتظر پاسخ مسئولان درباره بازرسی آژانس اتمی از دانشگاه علم‌وصنعت هستند/ بازرسی جان دانشمندان ما را به خطر می اندازد

محمدامین مهدی‌پور دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در واکنش به بازرسی سرزده ماموران آژانس اتمی از دانشگاه علم و صنعت ایران گفت:  گفته می‌شود که بازرسان آژانس انرژی اتمی به دلیل استفاده از واژه سانتریفیوژ در مقاله یکی از دانشجویان دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت این بازرسی را انجام داده‌اند، که بسیار مضحک است.

وی با اشاره به انتشار اخبار مختلف از این ماجرا، افزود: شنیده می‌شود که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی یا بهتر بگوییم جاسوسان آژانس اتمی در یک روز تعطیل وارد دانشگاه علم و صنعت شدند و به جای مصاحبه با دانشجوی مذکور با در دست داشتن نقشه آزمایشگاه های دانشکده برق دانشگاه، از آزمایشگاه ها و دفاتر کار اساتید تفتیش به عمل آورده اند! آزمایشگاه‌هایی که احتمالا محل تولید و آزمایش قطعات راهبردی است.

مهدی‌پور تصریح کرد: از قرار معلوم تمامی اساتید از این تفتیش با خبر نبوده اند و این اتفاق بدون اطلاع و اجازه این اساتید رخ داده است.

وی تاکید کرد: اینکه پای ماموران آژانس انرژی به دانشگاه های ما باز شود در تضاد با امنیت ملی و در تضاد با پیشرفت صلح آمیز علم است و جان دانشمندان کشورمان را به خطر می اندازد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: رقم زنندگان این اتفاق ننگین، دانسته بازرسان را در روز تعطیل به دانشگاه آوردند، چرا که اگر دانشجویان در دانشگاه حاضر بودند یقینا مانع این فاجعه می شدند.

مهدی‌پور یادآور شد: آخرین باری که پای اجنبی‌ها به فضای مقدس دانشگاهی کشور عزیزمان باز شده ۱۶ آذر ۱۳۳۲ بود که در نهایت دانشجویان با خون پاک خود این لکه ننگین را از دانشگاه تهران پاک کردند و پاسخ قاطعی به مستکبران خارجی و خودفروشان داخلی دادند که تا امروز ندای استقلال خواهی دانشجویان در یاد و خاطره ها ثبت شده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی با شعار استقلال و آزادی و از دل مردم به وجود آمد و این اتفاق برای اولین بار پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی رخ داده، حال شورای عالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه و وزارت علوم و تحقیقات به عنوان متولیانی که این امر به آن ها مربوط می شود، باید پاسخگو باشند  که چند و چون این بازدید چیست؟

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: این تفتیش در نتیجه دیپلماسی ذلتی است که با برجام شروع شد و همچنان ادامه دارد، این ها همان وعده های نانوشته ای است که تیم مذاکره کننده به برجام الحاق کرده و به مرور شاهد آن هستیم.

مهدی‌پور اضافه کرد: در صورت وقوع دوباره این اتفاق خواهیم دید که دانشجویان بصورت خودجوش با آن مقابله خواهند کرد چرا که فضای دانشگاه فضای مقدسی است و حضور بیگانه در این محل خط قرمز تمامی دانشجویان با تمامی تفکرهاست.

وی گفت: جنبش دانشجویی منتظر پاسخ مسئولان مربوطه درباره بازرسی ماموران آژانس اتمی از دانشگاه علم و صنعت است و تا مشخص شدن تمامی ابعاد این ماجرا پیگیر آن خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=256346

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر