2

تعهدات آمریکا به ناتو همچنان بسیار قوی است

  • کد خبر : 256721
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که تعهدات این کشور به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همچنان بسیار قوی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری امریکا این اظهارات را پس از آن اعلام کرد که همپیمانان واشنگتن تعهدات نامنتظره ای را برای افزایش هزینه های امور دفاعی خود ارائه کردند.
رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: ناتو اکنون در مقایسه با دو روز گذشته قوی تر شده است.
شبکه ان بی سی نیز گزارش داد: ترامپ روز پنجشنبه اعلام کرد که کشورهای همپیمان ناتو متعهد شدند هزینه های دفاعی را فراتر از دو درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهند.
این شبکه خبری افزود: پیشتر منابع دیپلماتیک گزارش داده بودند، ترامپ تهدید کرده آمریکا را از ناتو خارج می کند اما وی روز پنجشنبه گفت پس از آنکه همپیمانان واشنگتن در این پیمان توافق کردند هزینه های دفاعی را افزایش دهند، خروج لزومی ندارد.
شبکه سی ان ان نیز گزارش داد: ترامپ روز پنجشنبه در کنفرانس خبری تصریح کرد که تمامی اعضای ناتو توافق کرده اند، هزینه های دفاعی را افزایش دهند.
وی افزود: اعضای ناتو موافقت کردند به طور چشمگیری تعهدات خود را افزایش دهند. به آنها گفتم اگر چشمگیر نباشد ناراحت خواهم شد.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین در ادامه کنفرانس خبری از رویکرد خود در تعامل با اعضای ناتو به ویژه با آلمان دفاع و آن را راهی بسیار موثر توصیف کرد.
ترامپ در مورد بودجه جدی ناتو افزود: ما ۳۳ میلیارد دلار بیشتر خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، نشست دو روزه سران ناتو که از روز گذشته (چهارشنبه) در بروکسل آغاز شد، امروز نیز در بحبوحه‌‌ای ادامه یافت که روابط فراآتلانتیکی به سبب اقدامات و مواضع ترامپ بیش از هر زمان دیگری تحت فشار است و چالش‌های داخلی و خارجی متعدد، انسجام داخلی و کارآیی خارجی این پیمان را تحت‌تاثیر قرار داده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=256721

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر