1

آتش بازی خروس‌ها در سرزمین یخی/دبل دشان در قهرمانی /پرونده جام ۲۱ بسته شد

  • کد خبر : 257057
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳

تیم ملی فرانسه توانست با نتیجه چهار بر دو تیم ملی فوتبال کرواسی را شکست دهد.

تیم ملی فرانسه توانست با نتیجه چهار بر دو تیم ملی فوتبال کرواسی را شکست دهد.
تیم ملی فوتبال فرانسه آتش بازی خروس‌ها در سرزمین یخی/دبل دشان در قهرمانی /پرونده جام 21 بسته شد

افق نیوز/ تیم ملی فوتبال فرانسه در فینال رقابت‌های جام جهانی روسیه به مصاف تیم ملی فوتبال کرواسی رفت که این دیدار با نتیجه چهار بر دو به نفع خروس‌ها به پایان رسید.

 

برخلاف تصورها تیم ملی فوتبال کرواسی بازی هجومی را در دستور کار خود قرار داد اما نتوانست از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده کند. در دقیقه ۵ ارسال خطرناک ورسالیکو از جناح راست زمین را اومتیتی قبل از رسیدن توپ به مانژوکیچ با ضربه سر دفع کرد تا خروس‌ها نفس راحتی بکشند و توپی از دروازه این تیم گذر نکند.

 

دقیقه ۹ واران سانتر مودریچ از روی کرنر را با ضربه سر از مقابل دروازه فرانسه دور کرد. تیم ملی فرانسه دقایقی تحت فشار حملات زهردار کرواسی قرار گرفت اما اجازه نداد شطرنجی‌ها به گل برسند. بعد از فشار حملات کرواسی تیم ملی فوتبال فرانسه توپ و بازی را در اختیار گرفت و توانست در دقیقه ۱۹ با گل به خودی برتر میدان شود. خطایی که بروزوویچ روی گریزمان انجام داده بود، وی توپ را با ارسال دقیق از روی ضربه ایستگاهی فرستاد که ضربه پشت سر مانژوکیچ برای تیمش دردسرساز شد و توپ به کنج دروازه کرواسی رفت و فرانسه با اشتباه ستاره کرواسی به گل نخست رسید.

 

 

کرواسی که در فینال به دنبال برتری و خواهان دریافت جام ۲۱ بود حملات خود را بیشتر کرد و توانست در دقیقه  ۲۹ به گل تساوی برسد. ارسال مودریچ از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین به سمت راست محوطه جریمه را ورسالیکو با ضربه سر زد که توپ روی سر مانژوکیچ خورد و در ادامه به ویدا رسید که او با پاس به عقب موقعیت خوبی برای پریشیچ فراهم کرد تا وی با آوردن توپ روی پای چپ و شوت حساب شده دروازه فرانسه را باز کند.

 

 

فرانسه بعد از دریافت گل تساوی حملات خود را بیشتر کرد و بعد از چند موقعیت خطرناک پیش از پایان نیمه نخست توانست از روی نقطه پنالتی به گل دوم برسد. پنالتی با کمک سیستم VAR برای فرانسه به دست آمد و گریزمان توپ را خلاف جهت سنگربان کرواسی که به سمت چپ شیرجه زده بود، تبدیل به گل کرد و فرانسه به گل دوم رسید تا این دیدار علی رغم حملات کرواسی تا پایان نیمه نخست با نتیجه دو بر یک به نفع فرانسه به پایان رسید.

 

 

 

در نیمه دوم کرواسی به دنبال گل تساوی بود و بی مهابا به سمت دروازه حریف حمله کرد و توانست در دقیقه ۵۹ از ضد حمله تیم ملی فرانسه گل سوم را هم دریافت کرد. امباپه با فرار سریع از سمت راست  موقعیت خطرناکی به سمت دروازه کرواسی خلق کرد  و با پاس به عقب گریزمان را به توپ رساند که وی هم با پاس به پشت محوطه پوگبا را در فرصت شوت‌زنی قرار داد ولی ضربه محکم او در میانه راه به لوورن برخورد کرد، اما در برگشت مجددا پوگبا صاحب توپ شد تا با شوت فنی پای چپ دیدنی دروازه کرواسی را برای سومین بار باز کند. شاکله تیم کرواسی با دریافت گل سوم بهم ریخت اما از حملات خود کم نکرد و در دقیقه ۶۵ بازی به گل چهارم برسد.

 

 

لوکاس هرناندز با حرکت از سمت چپ و جای گذاشتن مانژوکیچ و ورسالیکو با پاس در عرض توپ را به امباپه رساند و فوق ستاره فرانسه در حالی که ویدا را مقابل خود داشت، با شوت روی پای فوق‌العاده که سوباسیچ را هم فریب داد، موفق به گلزنی شد.

 

 

خروس‌ها که با اختلاف گل جشن کسب جام جهانی روسیه را به پا کردند با اشتباه بی مورد دروازه بان فرانسه گل دوم را دریافت کنند تا استراس و هیجان فوتبال تا دقایق پایانی باقی بماند.  در دقیقه ۶۹ پاس به عقب اومتیتی را لوریس به شکل عجیب که یادآور اشتباه کاریوس، دروازه‌بان لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا بود با پای مانژوکیچ زد تا توپ به تور دروازه بچسبد و امیدهای کرواسی برای بازگشت به بازی زنده شود.

تا پایان بازی تیم ملی کرواسی حملات خود را به سمت دروازه حریف بیشتر کرد اما نتوانست به گل برسد و خروس‌ها با هدایت دشان به جام ۲۱ رسیدند. دشان در جام جهانی ۱۹۹۸ به عنوان کاپیتان تیم ملی فرانسه توانست طعم قهرمانی را بجشد و اینبار هم به عنوان سرمربی توانست  دومین جام قهرمانی را برای این کشور به ارمغان آورد.

 

 

ترکیب دو تیم به شرح زیر بود:

فرانسه:

لوریس، پاوارد، واران، اومتیتی، هرناندز، پوگبا، کانته، ماتویدی، گریژمان، ژیرو و ام باپه.

کرواسی:

سوباچیچ، ورسالیکو، استرینیچ، لورن، ویدا، راکیتیچ، مودریچ، بروزوویچ، پریسیچ، مانژوکیچ و ربیچ.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=257057

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر